Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Selskabsskat hvornår betales den

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Virum
Tilmeldt 8. Mar 14
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 19:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle Aminoer

Jeg er ny her på forummet. Jeg og en tidligere studiekammerat starter snart et ApS der skal gøre sig i køb og salg af fast ejendom.

Vi er lidt i tvivl om hvordan det foregår med betaling af selskabsskat

Det vil jo have en essentiel betydning for den kapital vi har at købe for.

Scenarie: Vi investerer 700.000 i en lejlighed og 3 måneder senere sælges lejligheden med en fortjeneste på 200.000. Dvs. vi har en ny kapital på 900.000 kr.

1. Kan vi geninvester med det samme eller skal der afregnes selskabsskat inden. da?

2. Skal der først afregnes selskabsskat sidst på regnskabsåret og hvordan opgøres/afgøres hvor stort det overskud der skal beskattes er hvis hele overskuddet er investeret i en lejlighed/aktiv?

Håber i forstår, go aften :)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Fat i en revisor her vil jeg råde til. Du investerer 700.000 kr - som du så ikke sådan bare har fradrag for - det er ikke som sådan en udgift - du bytter penge med hus. Du skal derfor låne disse penge og der er fradrag for renten af lånet blot - eller du skal stifte selskabet så der er penge til den bygning/lejlighed - med 700.000 kr personlige (og som udgangspunkt beskattede) kroner

Så sælger du den for 900.000 og gevinsten på 200.000 kr er nu overskud (alt andet lig) og udløser selskabsskat. Selskabsskat betales aconto i to rater under året - og korrektion sker nov året efter (men en del ikke fradragsberettiget ekstra rente/gebyr hvis du ikke har klaret acontoskatten korrekt) I bør ikke bruge skattepenge til noget der ikke kan frigøres med 100% sikkerhed

Der er således ikke noget med at hvis bare vi har købt nyt hus for pengene så udløses skatten ikke for huset har jo en værdi og det er ligemeget om pengene ligger i hus eller i en cigarkasse på bordet, eller i banken. 

Sæt jeg med en revisor og gå projektet igennem og få lavet noget budget - og regn ikke med at kunne låne til købet uden personlig garanti selv om det er et ApS der køber

Du kan også med fordel - inden du stifter - læse min e-bog eller paper-back SELVSTÆNDIG som har stiftelse, regler, drift, lovpligtige omkostninger som forsikring, skat, moms og meget andet godt gennemgået for virksomheder - IVS og - som for jer APS selvstændigt - Så forstår i stiftelse og andet bedre inden evt tager det videre

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Virum
Tilmeldt 8. Mar 14
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 22:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja vi skal selvfølgelig have en revisor og gennemgå hvordan det gøres smartest. Men vil jo gerne være så forberedt som muligt.

Tak for svaret med selskabsskat, det giver mening.

Du skriver om fradrag for renten, men jeg går ikke ud fra at man kan få fradrag for renten når det er en virksomhed der låner med salg for øje? Du har i øvrigt helt ret i at vi skal hæfte personligt, vi har været i dialog med banken J

Du skriver man ikke bør bruge skattepenge til noget der ikke kan frigøres med sikkerhed. Hvad mener du? Det er vel normalt at man bruger sine hårdt tjente nettopenge til at starte en virksomhed..?

Jeg vil tage et kig på dine bøger ;)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er ikke med på at jeg skriver man ikke bør bruge skattepenge osv og jo et selskab har fradrag for renteudgift men det kan være større fordel for en person

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 16. Sep 14
Indlæg ialt: 92
Fra  Nyt Skøde Skrevet kl. 12:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Phillip.

Får i til sin tid brug for hjælp til udarbejdelse af skøde samt tinglysning, så giver du endelig en besked. Og husk lige at være opmærksom på avanceskat på salg af fast ejendom, hvis ejertiden har været kort.

Velkommen til forummet - og held og lykke med projektet.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)