Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

? vedr ny kontanthj. regler og opstart af firma.

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Fra Vordingborg
Tilmeldt 29. Jan 16
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 15:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Håber nogen kan klare endnu et spørgsmål fra en grøn..

Jeg er pt på kontanthjælp... Og der er jo kommet nye regler vedr arbejde og kontanthjælp. På kontanthjælp ser de helst nu at man på et år arbejder ordinært 220+ timer...Disse timer/løn trækkes jo så bare fra kontanthjælpen.

Så er mit spørgsmål så.... Jeg må jo som privat person gerne arbejde/udstede faktura op til de 50.000 uden cvr/moms registeret. 

Er der så nogen der ved om jeg så kan dette mens jeg bibeholder kontanthjælpen? Altså hvor min indkomst selvfølgelig bliver modregnet kontanthjælpen. 

Min tanke med dette var at få gjort opmærksom på mig selv/firmaet og samtidige få en eller anden form for grund indkomst så jeg kan betale husleje og forsøge mine børn imens "jeg" vokser som firma indtil de 50.000 kr.......

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46441
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Du skal, uanset du registrerer virksomhed eller driver det som CPR nr - kontakte kontanthjælpskontoret og høre dem helt konkret. De vil nok fokusere på, om du stadigt er til rådighed for arbejdsmarkedet - om de kan vurdere det - så du ikke risikere at de helt stoppe hjælpen. Der er ikke en facitliste mig bekendt, så du skal bare lægge det frem som det er

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)