Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Leverandørfinansiering med produkter

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 2. Dec 10
Indlæg ialt: 35
Skrevet kl. 12:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har et nystartet firma indenfor modebranchen og ønsker en prof webshop.

Det er temmelig dyrt, og jeg vil ikke gå med en sekunda-løsning. Jeg er faldet over et grafisk web-bureau som har tilbudt at producere hjemmeside og shop, der normalt ville koste 100K DKK gratis. Forstået på den måde, at de selv vil stå for håndtering af shoppen indtil regningen er betalt gennem salg. Det lyder jo temmelig smagfuldt. De vil nemlig gerne selv vokse hurtigt. Og herligt at de har sådan tillid til mine produkter!

Er det et koncept andre har prøvet? Det hedder formentlig noget på engelsk så man kan finde standardkontrakter, men det er ikke lykkedes mig endnu.

Forslag modtages med glæde

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Der skal I have en advokat ind over + det skal specificeres meget klart hvad det er de laver som ville koste 100.000 kr. Det kan ellers meget let ende med at du fra andre får at vide, at det ikke er 100.000 kr værd eller bare selv tvivler.

Det skal også fastlægges hvad det betyder de "vil stå for håndtering af shoppen" - Den eneste måde de kan have sikkerhed helt dybt er jo ved at eje den i princippet ellers kunne du jo let sikre der ikke var et overskud - så skal du eje og de have overskud - så er det bestemt ikke bare en standard kontrakt der kan løse det.

Måske skal ejerskab være delt og du have en eller option på at overtage deres del - Fat en god advokat hvis du vil videre ad den vej

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 2. Dec 10
Indlæg ialt: 35
Skrevet kl. 17:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak John, jeg har også en del reservationer i retning af dine, men håbede, at konceptet var standardiseret i et vist omfang.

Det er nu mest leverandøren der løber risici her, for jeg ejer jo selskabet/produkterne bag - og domænet, som shoppen bygger på.

For mig er det fine jo, at selskabet starter med en hyper prof shop og fleksible, erfarne resourcer, så jeg ikke skal investere i fastansat personale tidligt i processen.

Sjovt nok arbejdede jeg for snart 2 år siden faktisk med Amino om at søsætte et lidt tilsvarende koncept, hvor leverandører til opstartsselskaber fik 20% i udbetaling, og resten af deres 'inskud'/faktura forrentet og evt. konverteret til kapital i selskabet. Det gik også op i advokater =besværligt og mega dyrt.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:20
Hvor mange stjerner giver du? :

ja det går ofte op i regninger til kontrakter. En simpel formel kan være, at den der laver siden rent faktisk samtidigt noteres for et lån til dig. Han låner dig i princippet pengene til hjemmesiden (og her skal en advokat nok igen udarbejde - kortfristet - med uden markedsrente osv) Lånet gives som 100.000 kr i form af hjemmesiden og disse 100.000 kr har du så i gæld fra dag 1 målt mod værdi i hjemmeside (og her måske så revisor til at vurdere om den kan tages op til disse 100.000 kr som modværdi?)

Du skal så betale lånet tilbage, og det kan så aftales, at det kun betales tilbage i form af xx% af overskud. Igen ligger besvær i at påvise hvad overskud er - må du hæve løn selv og hvor meget)

Kommer der ikke overskud, så er pengene tabt for långiver.

Noget lignende anvendes i f.eks. finansiering af f.eks. film eller filmmanuskrifter. Långivere/investorer betaler så i de fald f.eks. 100.000 kr til en producent - som kun må bruge disse penge til manuskriptforfatter - og lånet kan så kun kræves tilbagebetalt - f.eks. på den første filmdag = hvis ikke det lykkes at få en film op at stå, så er pengene tabt for långiver - og hvis det lykkes, så skal lån f.eks. betales tilbage gange 3 on first day of shooting (og producenten må jo så indregne denne tilbagebetaling i det samlede filmbudget.)

OM det kan indarbejdes noget lignende her - at webshop producenten får sit "lån" på 100.000 kr retur via xx% af overskud - indtil alle 100.000 er betalt - ?? Måske

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 31. Aug 15
Indlæg ialt: 92
Fra  Firma firma Skrevet kl. 20:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Lidt off-topic:
100K er mange penge. Brug 7 minutter på at se nedenstående video fra Martin Thorborg. Budskabet er desværre ikke bullshit, har jeg erfaret.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 20:34
Hvor mange stjerner giver du? :

100.000 kr? Hvilken webshop skal du lige have lavet, som koster så vanvittigt meget? Hvad er det lige, den skal kunne ud over normalen, siden at prisen er så høj?

Det hjælper ikke, at der følger en masse muligheder med, som f.eks udgør en værdi på 80.000 kr, men det du skal bruge, kun koster 20.000 kr. Så er webshoppen jo ikke 100.000 kr værd, men kun 20k...

Jeg synes, at prisen lyder skræmmende høj!

Dernæst er næste issue, hvem ejer så shoppen? Gør du det, eller gør webfirmaet? Hvis webfirmaet gør, så betaler du 100.000 kr over tid for at leje deres shop, det er vanvittigt, hvis du spørger mig...

Hvis du ikke selv kan lave webshops, så vil jeg da anbefale dig, at du tjekker følgende ud, og evt snakker med dem om mulighederne. De kan levere super shops, til en pris, som er langt fra det der, og så ejer du selv webshoppen!

http://www.christoffersteenbeck.dk/ 

https://www.shoporama.dk/ - Kontakt evt Morten Vadskær, han kan henvise til nogen, som kan lave shoppen i systemet

http://rasmusjungersen.dk/ 

http://cleverweb.dk 

De laver webshops i 3-4 forskellige systemer, og deres priser vil være meget langt fra de 100.000 kr, som du beskriver i dit indlæg... Og der vil altså være topmoderne shops, som kan alt det, som de skal! 

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 2. Dec 10
Indlæg ialt: 35
Skrevet kl. 12:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for alle gode råd. Min korte erfaring indenfor dette felt siger mig:

1. Ja, der findes fantastiske enkeltmandsfirmaer der måske kan løse sådan et projekt

2. Hvis du vil have perfektion skal der også kobles grafikere, tekstforfattere, fotografer og modeller på = x prisen med 10

3. Et stort webbureau, jeg havde fået anbefalet via et reklamebureau, fortalte over telefonen at pågældende opgave min. ville koste 400K. Uden at blinke!

Konklusion - kort bane: Jeg starter nok markedsføringen på en af de utallige e-mode-markedspladser og lærer lidt mere inden skuden sættes i vandet for alvor!

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 13:52
Hvor mange stjerner giver du? :

hprasmus:

Tak for alle gode råd. Min korte erfaring indenfor dette felt siger mig:

1. Ja, der findes fantastiske enkeltmandsfirmaer der måske kan løse sådan et projekt

2. Hvis du vil have perfektion skal der også kobles grafikere, tekstforfattere, fotografer og modeller på = x prisen med 10

3. Et stort webbureau, jeg havde fået anbefalet via et reklamebureau, fortalte over telefonen at pågældende opgave min. ville koste 400K. Uden at blinke!

Konklusion - kort bane: Jeg starter nok markedsføringen på en af de utallige e-mode-markedspladser og lærer lidt mere inden skuden sættes i vandet for alvor!

  1. Det behøver ikke være et enkeltmandsfirma, der findes også masser af større medie bureauer, som kan løfte opgaven til en fair pris
  2. Nej sådan hænger verden altså ikke sammen. Jo hvis du vil gøre det igennem et firma, som ligeledes skal tjene penge på det. Så koster teksterne f.eks 5.000 kr hos en tekstforfatter, og disse sælges til dig for 10-15-20.000 kr, fordi bureauet skal have en fortjeneste... Det samme med billeder osv
    Hvad angår grafik, så bygges de fleste hjemmesider idag op omkring templates i en eller anden udstrækning = ikke meget designarbejde
  3. Hvordan kan de sige det, når du ikke en gang ved, hvilken side, der skal laves, hvor mange billeder, der skal tages samt hvor meget tekst, der skal skrives?

At sige ja til sådanne priser, som ikke en gang er lavet ud fra et opgørelse af behovet, det er både useriøst og absurt... 

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)