Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Aftale med elselskab - komme ud af aftalen?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 10. Feb 15
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 20:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har brug for lidt hjælp:

Min har far et mindre cykelværksted, som han driver igennem en enkeltmandsvirksomhed. For en uge siden blev han ringet op af en sælger fra et elselskab, som ville sælge ham noget el. Han kunne ikke følge med i samtalen, så han gav røret videre til hans kone. Sælgeren overbeviste hende om, at de kunne flytte al deres el (private bopæl/lejlighed, sommerhus og værkstedet) til deres selskab, hvor efter de kunne betale det hele igennem min fars enkeltmandsvirksomhed/cvr. nr. Da jeg fandt ud af dette, så syntes jeg selvfølgelig ikke, at det var en god ide. Er der nogen som ved, hvad for nogle muligheder man har? Jeg er klar over, at de ikke har 14 dages fortrydelsesret, da han blev ringet op i virksomhedsregi.  Men jeg tænkte på, om det at min fars kone siger ja til aftalen, kan binde min fars virksomhed? Fordi hun er hans kone, giver det hende automatisk ret til at godkende aftaler i hans virksomhed? Eller det, at han har givet hende røret, kan fører til, at han automatisk har givet hende fuldmagt?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:49
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg tør ikke sige om det at han giver tlf til konen = fuldmagt, men jeg ville faktisk tro det

Derimod er det jo formentlig så også misinfo at sige han kan tage hele elregningen i sit CVR hvis det er noget der køres hjemmefra og muligvis er der anden misinfo. Jeg vil tro den er besværligt men at man i alle fald skal have fat i en højere oppe i systemet og kan man bevise, at sælger har fortalt noget der ikke passer - i sit salg - så har hustruen jo her, fuldmagt eller ikke fuldmagt sagt ja til noget der ikke holder, hvor det ikke gælder

De vil så skulle kunne bevise at hustru HAR sagt JA og her kan man givet kræve afspillet for retten - også hvad det er hun har sagt ja til

I værste fald kan man skulle via advokat
Det med el selskaber der ringer rundt og helt totalt oversælger rabat og spare ved at få elregning til CVR er superkendt som et møg problem fra helt uærlige selskaber med uærlige sælgere

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Silkeborg
Tilmeldt 6. Aug 14
Indlæg ialt: 360
Fra  Advokatkontoret Rikke Wagenblast Sørensen Skrevet kl. 21:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Da det også vedrører dine forældres private elforbrug, så vurderer jeg det til at være en forbrugeraftale og med fortrydelsesret, også selv om den går på,  at de vil fakturere cvr. for alt strøm både den private (og den langt mindre erhvervsmæssige del).

Vedr. fuldmagt, så ville jeg normalt sige, at din mor her har fuldmagt fra din far - men der er fornyligt trykt en afgørelse, hvor en mand bestiller en reklame til hustruens virksomhed og der er revideringer af denne reklame som sendes mellem manden og udbyderfirmaet  (som jeg husker det en telefonbogsudbyder) - Reklamen bliver lanceret. Alligevel bliver hustruen frifundet for at betale herfor, da manden ikke er ansat i hustruens virksomhed og derfor ikke har en stillingsfuldmagt - og der er jo intet om, at hustruen på anden måde havde givet ham fuldmagt. At han hjælper hende engang i mellem og de er gift, var ikke nok. Jeg tænker den afgørelse nok også er påvirket af, at det er en af de meget aggressive telefonsælgere- og det samme gør sig bestemt gældende for nogle af elselskaberne.

Så jeg synes bestemt I skal tage fat el-selskabet jo hurtigere jo bedre. Held og lykke.  

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4212
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 22:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Det var en Højesterets Dom.
Som først blev tabt i såvel byret, som Landsret.
Og altså endelig blev vundet af sagsøgte i Højesteret.
Har selv talt også med sagsøgte.
En yderst aggressiv advokat var også tilkoblet sagsøger ( De gule sider). Som imellem også er gået konkurs.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)