Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Salg af kunst i udlandet

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 3. Oct 11
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 12:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino

Jeg er ved at lave en aftale med et online galleri i Østrig, som skal sælge nogle limited editions af min kunst. Her får jeg så en % del af hvert salg. Vil man kalde det salg af en ydelse? 

Og jeg vil derudover også gerne høre om jeg skal kræve dansk moms eller ikke? 

På forhånd mange tak. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Du vil jo sælge varen - så en vare vil det være - Du vil skulle fakturere med moms hvis det er et ikke momsregistreret galleri eller uden hvis det ikke er -med reverse charge på faktura - men jeg ved ikke hvordan kunstnermoms som jeg kan forestille mig det er - fungerer ved salg til udland - det kan en som Jesper måske sige

Du må jo skulle fakturere hele kunstværket - og så tager sælger i Østrig en pris for at sælge det -  således at du får de % betalt du skal have - men jeg kan ikke se du komme ud over at skulle fakturere hele værdien sådan umiddelbart

Hvis DE havde værket og du fik % for at sælge det - så var det en ydelse, men her er det dig der har værket og sender og sælger og det er vare - men det er som kommisionssalg som jeg forstår dig = du ejer det og de skal forsikre det og du får først penge efter evt salg og her beholder de så en del

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 3. Oct 11
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 10:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for hurtigt svar :) 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)