Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Overtagelse af RESTAURANT - Kontrakt

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
  • 1
Fra Århus
Tilmeldt 17. Apr 09
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 22:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er

Jeg er i gang med at kigge på et lejemål (restaurant).  I lejen indgår inventar, Softice maskine samt i køkkenet køle skabe, opvaske maskine og ovn m.m. Er det en løsøre forsikring som dækker disse? og hvem skal betale forsikringen (eller reparation) på de ting som allerede findes i butikken ved lejemålets start, Jeg eller Udlejer ?

Retauranten har ikke været lukket i de sidste 3 år og derfor tænker jeg at jeg kunne have et godt forhandlings grundlag mht Husleje, evt en noget billigere husleje med en trappeleje løsning. 

Jeg kunne godt tænke mig nogle gode råd omkring hvordan og hvad man kan forsøge at forhandle om.  Samt gode råd til hvad jeg skal være opmærksom på inden jeg skriver under på en kontarkt. evt noget som styrker mig i lejemålet.

I lejemålet står der at opsigelsevarsel fra udlejers side er 6 mdr,  Det var ikke ret meget?. Dvs når jeg har fået en god og forretning op at køre så kan udlejer opsige mig og tage forretningen selv for at forstætte.. virker ikke rimeligt.  

Er det ikke "normalt" at man lave ren kontrakt hvor man uopsigelig 5-10 år fra udlejers side?

Jeg tager gerne i mod alle gode råd-.
På forhånd tak,  

 

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)