Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bankerne er bindegale

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 8. Oct 14
Indlæg ialt: 412
Skrevet kl. 17:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:

Tobias:
en lille bank som ikke stillede andre krav end at der altid skulle være plus på kontoen og at jeg selv skiftede(privat) til den bank.
den lille bank ville stå til en meget stor bøde hvis den ikke stillede krav om fuld legitimation (pas og sygesikring for dig personligt og reg.attest for selskab mm) + formål med konto og omfang af forventet brug (også penge ind).

De fik vel den fulde legitimation ved at stillet kravet om at jeg personligt skulle være kunder der :)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Tobias:

Cookie - John Hannover:

Tobias:
en lille bank som ikke stillede andre krav end at der altid skulle være plus på kontoen og at jeg selv skiftede(privat) til den bank.
den lille bank ville stå til en meget stor bøde hvis den ikke stillede krav om fuld legitimation (pas og sygesikring for dig personligt og reg.attest for selskab mm) + formål med konto og omfang af forventet brug (også penge ind).

De fik vel den fulde legitimation ved at stillet kravet om at jeg personligt skulle være kunder der :)

det ved kun du jo - Det du SKAL kræve er:

Personlig legitimation for dig som ejer og person der laver ny konto - kørekort/pas og sygesikringsbevis. Billed legitimation som skal kontrolleres med anden form for legitimation som det ønskede

Registreringsbevis for selskabet som vel var ApS.

Formål med konto = lille forretningsplan eller andet lignende og

Omfang = budget eller tilsvarende - og de skal skriftligt dokumentere alle disse ting og have kopi af alt (pas osv) i deres compliance -

Ellers er det bøde ved en kontrol. Hvad de fik, ved kun du, jeg skriver det bare for at folk skal vide, at det ER krav som banker skal stille og at de kan få mio bod for ikke at overholde disse rutiner - hvilket mig bekendt alle normale banker er 100% opmærksomme på.

Det gælder ikke kun nye kunder - bankerne havde 2015 til at sikre det også for alle eksisterende - personlig og firma kunder ved nye produkter

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København
Tilmeldt 8. Oct 14
Indlæg ialt: 412
Skrevet kl. 19:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:

Tobias:

Cookie - John Hannover:

Tobias:
en lille bank som ikke stillede andre krav end at der altid skulle være plus på kontoen og at jeg selv skiftede(privat) til den bank.
den lille bank ville stå til en meget stor bøde hvis den ikke stillede krav om fuld legitimation (pas og sygesikring for dig personligt og reg.attest for selskab mm) + formål med konto og omfang af forventet brug (også penge ind).

De fik vel den fulde legitimation ved at stillet kravet om at jeg personligt skulle være kunder der :)

det ved kun du jo - Det du SKAL kræve er:

Personlig legitimation for dig som ejer og person der laver ny konto - kørekort/pas og sygesikringsbevis. Billed legitimation som skal kontrolleres med anden form for legitimation som det ønskede

Registreringsbevis for selskabet som vel var ApS.

Formål med konto = lille forretningsplan eller andet lignende og

Omfang = budget eller tilsvarende - og de skal skriftligt dokumentere alle disse ting og have kopi af alt (pas osv) i deres compliance -

Ellers er det bøde ved en kontrol. Hvad de fik, ved kun du, jeg skriver det bare for at folk skal vide, at det ER krav som banker skal stille og at de kan få mio bod for ikke at overholde disse rutiner - hvilket mig bekendt alle normale banker er 100% opmærksomme på.

Det gælder ikke kun nye kunder - bankerne havde 2015 til at sikre det også for alle eksisterende - personlig og firma kunder ved nye produkter

vh John Hannover

Jeg leverede Kørtkort og sygesikring fra hele bestyrelsen(3 personer) samt registrerings bevis fra ergversstyrelsen.

Intet budget eller forretnings plan, jeg fortalte bank rådgiveren at jeg skulle udvikle og sælge online software. Det fatter de jo alligevel ikke.

Kan vi(virksomheds ejere) blive straffet hvis bankerne ikke opfylder kravene, hvilket jeg tydeligvis ikke har gjort, da jeg ikke har afleveret budget eller forretnings plan.

Tilmeldt 20. Sep 11
Indlæg ialt: 106
Fra  I and the father are ONE Skrevet kl. 19:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du har en dårlig leverandør bliver du vel ikke ved med at købe fra ham?

Det samme gælder alt andet.. gør nogle det kompliceret for dig, find en bedre løsning, det er ihverfalde noget jeg har lært af at være iværksætter, det har sparet mig for en masse hovedpine.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Tobias:

Jeg leverede Kørtkort og sygesikring fra hele bestyrelsen(3

personer) samt registrerings bevis fra ergversstyrelsen.

Intet budget eller forretnings plan, jeg fortalte bank rådgiveren at jeg skulle udvikle og sælge online software. Det fatter de jo alligevel ikke.

Kan vi(virksomheds ejere) blive straffet hvis bankerne ikke opfylder kravene, hvilket jeg tydeligvis ikke har gjort, da jeg ikke har afleveret budget eller forretnings plan.

Nej I kan ikke straffes - Nu har de jo så også modtaget dokumentation af hvem I er  og ikke bare givet konto uden videre- og har de noteret ned omkring formålet og omfanget - så tror jeg heller ikke banken som sådan straffes - selv om de skal kunne dokumentere det, men det KAN de jo ha gjort efter samtalen. I kan aldrig rammes

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 30. Jan 16
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 14:38
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Lavede budget og forretningsplan. Ringede til Nykredit. Præsenterer mig og siger jeg har alt klar, forretningsplan, budgetter, registrering og ejerbog... Hvor skal jeg sende det hen. Bum konto oprettet og kun ejerbog, registrering og billedlegitimation nødvendig.
Konklusionen må være, hav styr på dine ting, og lyd som om du har styr på dine ting så går den rent igennem. 😄

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)