Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Lovgivningen fra SKAT vedr Erhverskonto

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Vordingborg
Tilmeldt 29. Jan 16
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 05:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer. 

Jeg tovtrækkes lidt med min bank vedr at få tilknyttet et CVR nummer til en konto jeg har liggende ubrugt under min nemkonto. 

Til trods for at jeg har sendt links fra NemKonto til min bankrådgiver om at jeg som enkeltmandsvirksomhed godt må have et cvr nummer tilknyttet- så trækker hun SKAT kortet og siger at i følge dem så må man ikke og SKAL have en erhverskonto...til 2500!! 

Er der en af der der lige kan smide et link fra SKAT der enten be/afkræfter dette?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Et godt råd som gælder i alle forhold når der drejer sig om jura og myndigheder, banker mv. SPØRG din bank efter en lovhenvisning.

Loven siger at du skal have tilknyttet en nemkonto. For enkeltmandsfirmaer siger den ikke noget om hvilken type konto det skal være. Det er alene banken som her afgør om den tillader en privatkonto brugt til erhverv eller ej.

Med andre ord - det er for billigt af banken at vaske salget af en erhvervskonto af på SKAT.

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 09:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er kun én ting at sige .. skift bank!

Banken skal gøre som du siger ... punktum! Hvis ikke de kan finde ud af det er der masser af banker derude der gerne vil have dig som kunde.

Fra Holstebro
Tilmeldt 13. Feb 15
Indlæg ialt: 105
Fra  Vores Fysioterapi v/Morten Brødbæk Skrevet kl. 09:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Enig med Mikkel!

Jeg har en lille privat sparekasse som jeg har god kontakt med og de så intet problem i at lave mig have en konto der. Jeg bad selv om en kassekredit og det eneste det kostede mig var faktisk at jeg blev fordelskund som somsagt giver andre fordele i banken ifl. Renter mm. Så det var kun et + at de bad mig om det faktisk.

Men ja find en anden bank som gerne vil lege med dig på dine primisser 😊

Mvh. Morten

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Mette Wiebking:
Er der en af der der lige kan smide et link fra SKAT der enten be/afkræfter dette?
Ja værsgo
https://www.nemkonto.dk/Virksomhed/Spoergsmaal-og-svar/Generelt-om-NemKonto-og-virksomheder 

Du skal ned til punktet :Kan min virksomheds og personlige NemKonto være den samme?

det er helt sikkert, at det eneste loven siger er, at ens CVR nr skal være tilknyttet MEN det ændrer ikke ved, at du ikke har krav om at banken skal gøre det. Det kan gøres via NemID men har banken sagt nej - og de jo får besked OMG om det - så må du påregne at de lukker den konto OMG og nok også skærer dig ned til det mest basale i den anden konto du jo har. Du skal således ha banken - eller en anden bank i tale

Det er således ikke loven der forhindrer banken. Det nemmeste for dig er dog nok at få en aftale igennem på den ene eller anden måde med din nuværende bank trods alt. Dit problem, hvis du skal ud og finde en anden bank og have lov til at få CVR tilknyttet ligger i tre ting

1 Masser af banker nægter det idag - og VIL kun lave erhvervskonto hvis CVR skal tilknyttes

2 Din plads i RKI som ikke gør det nemmere at få en anden bank med - hverken på konto i sig selv (jo de er tvunget hvis du ikke har anden men det har du) eller på at tilknytte CVR nr som ekstra. RKI er og bliver en showstopper for mange.

3 Uanset en bank siger OK til at tilknytte CVR eller ikke - med eller uden erhvervskonto, kan de jo også vælge at tage gebyr - og mange gør det - og ja de har en vis større risiko selv uden lån (ex CVR sælger til private over nettet - får betaling - hæver pengene - kunden returnerer varer - banken skal sikre kunden tilbagebetaling og slås med dig om at få pengene, som du måske ikke har + den ofte større transaktionsmængde giver også større risiko for kommafejl og andet ballade.

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Vordingborg
Tilmeldt 29. Jan 16
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 12:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Tænker bare min bank ikke har styr på det hvis hun henviser til SKAT- som så ikke har nogen lovgivning inden for området. 

Det du linker til- har jeg vist min bankråder og herefter fortæller hun så det om SKAT..... Så er det sgu op ad bakke. 

Hun har skrevet jeg skal have en erhverskonto- og det er så det jeg ikke forstår. Da jeg jo er i RKI så burde jeg ikke kunne få sådan en???

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Mette Wiebking:

Tænker bare min bank ikke har styr på det hvis hun henviser til SKAT- som så ikke har nogen lovgivning inden for området. 

Det du linker til- har jeg vist min bankråder og herefter fortæller hun så det om SKAT..... Så er det sgu op ad bakke. 

Hun har skrevet jeg skal have en erhverskonto- og det er så det jeg ikke forstår. Da jeg jo er i RKI så burde jeg ikke kunne få sådan en???

det er muligt din bankrådgiver IKKE kender reglerne men ret usandsynligt og det står jo ret klart i linket at man godt må ha CVR tilknyttet til en personlig konto MEN

Jeg kan ikke se hvad forskel det gør - Enten vil banken knytte det til en personlig konto eller kræve erhvervskonto for dit CVR - og være villig til at give dig det - eller også vil de slet IKKE tilknytte dit CVR til nogen som helst konto, fordi de ikke vil have du driver virksomhed via deres bank når du står i RKI

Det må du kunne få filialchefen til at forklare. Hvis det er sådan, at de slet ikke vil have du driver virksomhed via dem, så må du jo videre og prøve andre, men det er op ad bakke med RKI

Det har ikke at gøre med om det er tilknytning til privat eller ren erhvervskonto - det har kun at gøre med om banken vil. Der er heller ingen lov om, at du ikke må have erhvervskonto når du er i RKI - men det er helt almindeligt at banker ikke vil acceptere det

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Vordingborg
Tilmeldt 29. Jan 16
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 20:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Nå.... Min bank rådgiver måtte "give" sig lidt da jeg skrev at der ikke var nogen lovgivning fra SKAT om det med privat vs erhverskonto... Hun skrev så : Du har ret- der er ingen lovgivning. Det er bankens egen holdning. 

Ja tak- den kan jeg så tag og føle på... Fint nok.... Men hun har så tilbudt mig en erhverskonto- så det må blive dette! Og er dybt taknemlig over at dette kan lade sig gøre trods RKI status da det lader til, at det er endnu svære at få..... 

Så nu kommer der en masse nye spørgsmål fra mig.....hehe...Men jeg siger mange tak for jeres tid og råd!

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)