Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til udbetaling af løn i enmands IVS

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 9. Oct 15
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 14:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, jeg er nyopstartet med et IVS, hvor jeg er ejer og selskabets eneste medarbejder. Jeg har nu fået min første faktura ind og skal udbetale løn til mig selv.

Jeg har gjort min research, og læst alt hvad jeg kan på SKATs og virks hjemmesider, og jeg må indrømme at det har efterladt mig ret forvirret. 

Jeg vil derfor høre om der er nogen her på siden, der kan hjælpe mig med at få et overblik over hvad minimus kravene er for udbetaling af løn til mig selv.  

Eksempelvis:

Har jeg brug for at benytte systemer som Danløn

Skal man registrer sig ved eIndkomst og på Virk.dk

Skal jeg registrer mig som arbejdsgiver - af min selv?

Virk.dk skriver eksempelvis: "Når du ansætter medarbejdere og dermed skal udbetale løn til andre end dig selv, skal du registrere, at din virksomhed har fået ansatte"

Jeg antager at der enkeltmandsvirksomheder, i ovenstående citat, men det fremgår ikke

På forhånd tak, hilsen 

Anders

Tilmeldt 12. Sep 13
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 10:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46428
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja du skal arbejdsgiverregistreres hos virk.dk  - log ind med nemID og i ændringsblanket registrerer du

Husk så også endeligt lovpligt arbejdsskadeforsikring som er pligt uanset løn eller ikke . bare det du er direktør men her vil du jo så tilmed være arbejdsgiver registreret som kontrol også 

Du kan godt bruge danløn, det er let og du får ATP og alt korrekt med det samme - Du udprinter aftalen og afleverer udfyldt i banken der sender til nets (oprettelse gratis) Så opretter du dig som medarbejder og indtaster den bankkonto du vil ha pengene ind på  - og sætter kryds i AM bidragspligt osv og venter en nat - så dukker dit e-skattekort op og du er klar - Du får også lønseddel og du kan vælge bogføringsprogram og få enten CVS udtræk direkte til løn - eller få udskrift af hvilke konti du skal kontere på

Alternativt kan du bruge skat.dk direkte under e-indkomst eller letløn frit valg. Der er så ikke andre krav end tilbageholdelse og indbetale af skat og am bidrag så du kun udbetaler nettolønnen til dig selv.

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 9. Oct 15
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 15:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære John

Mange tak for hurtigt og præcist svar på mit spørgsmål.

Det sætter jeg pris på. 

Hilsen 

Anders

 

Tilmeldt 31. Aug 15
Indlæg ialt: 92
Fra  Firma firma Skrevet kl. 16:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er ikke nogle krav om at bruge et lønsystem, men omvendt koster systemer som Danløn eller Proløn ikke alverden - og så er du 100% sikker på, at der er styr på indberetningerne :)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg var under opfattelse af, at når man ejer en virksomhed og der ikke er nogle ansatte men kun dem der ejer virksomheden, så er der ikke noget der hedder løn. Det er i stedet hævninger til privat.

Det var da det vi fik at vide ved informations mødet ved SKAT. Er det helt forkert? (det må jeg jo hellere lige få styr på ellers)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46428
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:24
Hvor mange stjerner giver du? :

JaneN.:

Jeg var under opfattelse af, at når man ejer en virksomhed og der ikke er nogle ansatte men kun dem der ejer virksomheden, så er der ikke noget der hedder løn. Det er i stedet hævninger til privat.

Det var da det vi fik at vide ved informations mødet ved SKAT. Er det helt forkert? (det må jeg jo hellere lige få styr på ellers)

Nej det er helt korrekt- Ham der spørger her er IVS - = et selskab - han skriver bare enmands IVS som forvirrer men jo ikke er enkeltmands, han skriver bare han er ejer og eneste i selskabet

Enkeltmands personlig virksomhed bruger ikke løn men bare skat af overskud

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 10. Feb 16
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 11:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære John 

jeg er lidt tung og ny i det her...... Når der er tale om en enkeltmandsvirksomhed, hvordan fungerer det så? Hvilkan skat skal der betales når jeg eksempelvis trækker kr 10.000,- ud privat?

pft.

/ Henrik

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46428
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:32
Hvor mange stjerner giver du? :

HenrikRJ:

Kære John 

jeg er lidt tung og ny i det her...... Når der er tale om en enkeltmandsvirksomhed, hvordan fungerer det så? Hvilkan skat skal der betales når jeg eksempelvis trækker kr 10.000,- ud privat?

pft.

/ Henrik

Skat har intet at gøre med hvad du trække ud. Du kan i alm enkeltmands trække alt det du vil ud uden skat. Du trækker ikke ud ved at lægge det ind som udgift - det trækkes ud i mellemregning i status mod bank og alt der sker i status, er ligemeget for overskud og skat

Du betaler skat af dine indtægter minus fradragsberettigede udgifter helt enkelt. Du kan trække 100.000 kr ud om du vil og der er penge på kontoen, men så er det ikke sikkert du har penge til leverandørgæld og moms osv - og så er det jo netop dig selv der skylder de penge personligt

Din skat er 8% am bidrag indtil dit personfradrag er brugt og 42% ca efter

se http://johnhannover.blogspot.dk/2013/01/hvad-betaler-man-skat-af-i-personlig.html  og du vil forstå og overvej i det hele taget stærkt min e-bog - eller paper-back - Personlig virksomhed -- som linket her . med regler, skat, moms og alt muligt i letlæst form - den kan du ha glæde af og den koster småpenge

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Silkeborg
Tilmeldt 3. Aug 15
Indlæg ialt: 91
Skrevet kl. 11:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Henrik

Når du skal betale skat i enkeltmandsvirksomhed, skal du kigge på virksomhedens resultatopgørelse, nederst hvor der står dit resultat. Det skriver du ind på din selvangivelse.

Når du hæver privat, vil dit resultat ikke blive påvirket. Det går derimod udover din balance. Debiter din privatforbrug/privathævninger konto og krediter på bank, kasse eller kassekredit alt efter hvad du har.

www.dinformue.dk

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)