Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

dårlig betaler

Side 6 ud af 6 (56 indlæg)
Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4212
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 10:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Mai-Britt :

Hej

Jeg har et par gange brugt https://hornskovvindberg.dk/

Det koster ikke noget. Deres gebyr lægges oveni skyldnerens beløb  :-)

v.h. Mai-Britt

Ja "fint".

Wink Og hvad så hvis de ikke hellere betaler disse + hovedstol + renter og gebyrer ???? Men nul "prut" fortsat

Til trådstarter sæt dig grundig ind i www.domstol.dk en investering også fremadrettet, som forretningsdrivende.

Når du så har gjort det, erfarer du er der også i denne tråd er en masse vildledninger omkring dine rettigheder og retsstilling.

Når der ikke er tvist/indsigelser fra skyldner kan du til Fogedretten indleve et betalingspåkrav. I skyldners retskreds

Såfremt der er tvist/indsigelser fra skyldner er det en Stævning der skal indleveres til den ret (værneting) din skyldner bor.

Jo hurtig du sporer dig ind på den rigtige løsning, jo bedre.

Ellers er du velkommen til at ringe på tlf. 29 26 36 96. Har masser af erfaring med selv at inddrive.

Og lad være med at tro at du kan få udlæg i løn eller andre misforstående ting i den tråd. Eller RKI og andre tåbeligheder du har fået oplyst.

Som sagt du kan læse det hele på www.domstol.dk Og det er også dem der bestemmer om du må anlægge sagen hos dem, eller den afvises.

Har fornyelig fået en gæld på ca. 30.000 kr. kradset ind ved hjælp af retten i Ålborg. Det hjalp da politiet forkyndte stævning

Ja man kan sikkert bruge inkassobureauer. Dog uden held. Derfor er jeg selv begyndt, som gør det selv mand.

Ligesom det kan falde mig ind at lade stævnings udkast og bilag lade gå over advokatens skrivebord.

Selv møde op ??? Ja så er det nok uden retten hjælp ??? og kommer vel lidt an på "dags formen"Wink 

Husk at såfremt du skal have Rettens hjælp skal du altid overholde inkassolovens bestemmelser, herunder § 10. 

Det hele har jeg lært efter denne oplevelse http://www.dr.dk/nyheder/penge/smaa-virksomheder-rammes-af-daarlige-betalere   

Tilmeldt 17. Feb 09
Indlæg ialt: 1078
Fra  Wellness Guiden - Selvstændig Herbalife forhandler Skrevet kl. 11:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har selv stået i denne situation et par gange

De første 2 gange, var jeg lidt i vildrede, da jeg ikke havde et ordentlig regnskabssystem.

Og lige præcis i dag, har jeg haft en person som heller ikke har betalt, og med Dinero, har jeg sendt en rykker med et tryk...

Virkelig nemt. :-)

Så hvis du ikke allerede bruger Dinero, så kan det klart anbefales. :-)

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4212
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 11:17
Hvor mange stjerner giver du? :

wellness_guiden:

Jeg har selv stået i denne situation et par gange

De første 2 gange, var jeg lidt i vildrede, da jeg ikke havde et ordentlig regnskabssystem.

Og lige præcis i dag, har jeg haft en person som heller ikke har betalt, og med Dinero, har jeg sendt en rykker med et tryk...

Virkelig nemt. :-)

Så hvis du ikke allerede bruger Dinero, så kan det klart anbefales. :-)

Ja læs så lige mit indlæg over dit eget.

Fra Skive
Tilmeldt 9. Jan 10
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 11:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Hvad med at få et par flinke tatoverede krudtkarle fra det lokale fitnesscenter til at aflevere en rykker personligt på adressen?
Naturligvis "flinke" i bogstaveligste forstand. Altså ikke nogle der skal true eller andet uheldigt, som lynhurtigt vil kunne skade dit firmas omdømme.
Alternativt kunne det være en frisk gammel tante der afleverede, med besked om at hendes barn eller barnebarn gerne vil have sine penge 😉

Har selv for efterhånden en del år siden haft en lignende kunde med akkurat samme tilgodehavende. Jeg lod det glide, efter et par breve, med tanke på at blot én dårlig betaler ud af mange kunder, var billigt sluppet inden for håndværkerbranchen. Men det irriterer mig stadig den dag i dag. Ikke pga. beløbet, men pga. moralen. Det ville også have givet en vis tilfredsstillelse at have klaret indrivelsen, nu man allerede havde ofret energi og irritation på det.


Fra Køge
Tilmeldt 17. Dec 14
Indlæg ialt: 23
Fra  360 Business Tool ApS Skrevet kl. 08:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Brug et no-cure no pay inkasso bureau. Om du ser dine penge er ikke sikkert, men din skyldner bliver kontaktet af et inkasso bureau med gebyrer og besvær til følge.

Jeg kan bla anbefale sve-inkassog og Nodeco. De tager begge et lille gebyr for at oprette sagen, og hereafter skal du ikke tænke mere over det - er du heldig dukker der bare nogle penge op på din konto senere I forløbet, og ellers kan du sove trygt vidende at skyldneren ikke slipper.

Tilmeldt 9. Jan 11
Indlæg ialt: 236
Fra  DinPlakat.dk Skrevet kl. 10:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvordan gik det, fik du nogensinde de penge. Som han skylde dig?

Side 6 ud af 6 (56 indlæg)