Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skift til Dinero - åbningsbalance

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 1. Sep 13
Indlæg ialt: 60
Skrevet kl. 11:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Vi overvejer at skifte fra andet regnskabssystem til Dinero. Har oprettet en gratis konto, men er i tvivl om hvornår i forløbet man kan opdatere sin åbningsbalance på sine kontoer?

F.eks. er vores regnskab for 2015 ikke afsluttet/lukket endnu - og normalt gør vi også først det omkring april-maj med revisor. Men i den mellemliggende periode skal alt for 2016 selvfølgelig bogføres.

Kan vi blot begynde at gøre det i Dinero og så opdatere åbningsbalancerne i Dinero når regnskab for 2015 er afsluttet?

Håber i kan hjælpe - Pft.

Mvh. Jannik

Køb FDM vinterdæk test 2015 vinder hos DaekSkifte. Billigste dæk online!

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12287
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 11:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Kære Jannik

Hvis du køber et abb. på Dinero, så flytter vi helt gratis dit regnskab for dig.
Vi kan sikkert når det i denne uge, hvis du skriver dig op i dag.
Se mere her:

https://dinero.dk/vi-flytter-dit-regnskab/

De bedste hilsner

Martin

Tilmeldt 1. Sep 13
Indlæg ialt: 60
Skrevet kl. 09:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Martin

Tak for dit svar. Super godt tilbud i har der.

Min udfordring er desværre, at vores 2015 bøger ikke er helt lukket endnu (som er en af forudsætninger i jeres tilbud). Min erfaring er at når vores revisor laver det sidste arbejde så kommer der altid et par ekstra posteringer - så vi er først henne ved marts-april før vi er helt færdige med 2015.

Det var derfor jeg håbede at der måske var nogle herinde der kunne guide om vi kan opdatere åbningsbalancerne i konto planen senere således vi kan begynde at bogfører i Dinero allerede nu.

Jeg forventer vi rykker over på Dinero pro da i giver os en besparelse i omegn af 350kr om måneden i forhold til nuværende løsningen, hvor vi betaler 497kr/mdr ex. moms.

Mvh. Jannik 

Køb FDM vinterdæk test 2015 vinder hos DaekSkifte. Billigste dæk online!

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

bare tag ultimo balancen 2015 og brug som primo i dinero. Når revisor er færdig opstår der efterposteringer som I så må korrigere for i status til den tid - det er som ikke så vanskeligt - slet ikke hvis revisor lige vil medvirke til den tid

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12287
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 13:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg håber at John besvarede dit spørgsmål, ellers må du sige til.
Vi skal nok få dig sikkert i havn under alle omstændigheder, for du skal da spare de penge :-)

De bedste hilsner

Martin

Tilmeldt 22. Apr 15
Indlæg ialt: 40
Skrevet kl. 00:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hjælp mig lige her. I det firma jeg som konsulent laver regnskab for, kan jeg køre flere årsafslutninger til revisor er færdig med evt. efterposteringer, så det endelige regnskab er færdig og regnskabsåret låses. Dette er rigtigt godt, da man så på enhver given dato kan afstemme konti for det nye år. Jeg troede faktisk man kunne det samme i andre systemer f.eks Dinero - Billy - E-conomic. Det lyser her som om man ikke kan det, er det rigtigt forstået

Tilmeldt 9. Dec 10
Indlæg ialt: 1103
Skrevet kl. 12:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Også som jeg læser det, så kan du kun køre en årsafslutning.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:48
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg mener du kan lave afslutning og stadigt bogføre i begge år og overføre efterposteringer i de tre - enten som overfør  eller som update af nye år

Du må høre med hver af dem, men du kan sagtens køre nyt år selv om gamle ikke har efterposteringer fra revisor

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København
Tilmeldt 10. Oct 11
Indlæg ialt: 702
Fra  Dinero Skrevet kl. 15:28
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Hej alle

En lille opklaring i forhold til at flytte over til Dinero. Når vi flytter dit regnskab over til Dinero, så opretter vi både regnskabsårene 2015 og 2016. Vi indtaster en slutbalance i 2015 (baseret på tal fra dit gamle regnskabsprogram eller revisor), så udregner Dinero automatisk et åbningsbalance (primoposteringer) for 2016. Når revisoren så kommer med nogle efterposteringer til 2015, så er det ikke noget problem, da du blot kan indtaste dem i regnskabsåret 2015. Når de er indtastet, så opdaterer Dinero igen primoposteringerne for 2016.

Jeg er ikke helt sikker på at jeg forstår spørgsmålet omkring flere årsafslutninger, men det er muligt at have flere regnskabsår åbne på samme tid og det er også muligt at afslutte et regnskabsår, så man ikke længere kan komme til at bogføre i det ved en fejl.

Sig til, hvis jeg ikke svarer på alle jeres spørgsmål.

Dbh. David

Dinero - Danmarks nemmeste regnskabsprogram - Få en gratis konto på dinero.dk

Tilmeldt 1. Sep 13
Indlæg ialt: 60
Skrevet kl. 08:25
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej John, Martin og David

Tak for jeres svar. Det lyder til at det ikke er nogen udfordring at flytte.

Martin og David: Har skrevet mig op på jeres liste til "Vi flytter jeres regnskab". Ser frem til at høre fra jer :-)

Mvh. Jannik

Køb FDM vinterdæk test 2015 vinder hos DaekSkifte. Billigste dæk online!

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)