Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan står jeg her sådan juridisk?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Holstebro
Tilmeldt 13. Feb 15
Indlæg ialt: 105
Fra  Vores Fysioterapi v/Morten Brødbæk Skrevet kl. 17:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa.

Jeg har et spørgsmål:

Søndag aften omkring kl. 19 tilmeldte jeg mig et prøve abonnement på 3 dage.

Onsdag hvor jeg endnu ikke har modtaget nogle login oplysninger og der er trukket penge for prøvetiden på de 3 dage, både ringer jeg og afmelder mit abonnement på mail.

Dette gør jeg kl. 11.16.

I deres betingelser står der følgende:

Alle medlemmer starter med en 3 dages prøveperiode, hvor imens det er muligt at afmelde sig inden af abonnementet forstætter til fuld pris.

I dag fredag, bliver jeg så trukket penge for selve abonnementet, selvom jeg i min afmeldelses mail skriver til dem at de ikke skal trække flere penge.

De svare følgende tilbage (onsdag kl. 13.58):

"Du er afmeldt fra vores service og dit kreditkort vil ikke blive trukket yderligere i fremtiden."

Jeg får samtidig en bekræftelses mail på at abonnementet er opsagt, denne kommer først kl. 16.10.

Nogen der har nogle gode råd at hente her.?

Mvh. Morten.

Fra Holstebro
Tilmeldt 13. Feb 15
Indlæg ialt: 105
Fra  Vores Fysioterapi v/Morten Brødbæk Skrevet kl. 21:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Er der slet ingen der kan hjælpe mig her, eller er jeg nødt til at skal ned til advokaten?

Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 08:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Skriv dem dog en email og gør dem opmærksom på, at de netop havde skrevet til dig st du var sfmeldt - og der ikke ville blive trukket yderligere. Men at du nu kan se at der alligevel er trukket penge for abonnementet.

Det er det rigtige udgangspunkt i forhold til at tage fat i en advokat med det samme. Og navnlig også det billigste udgangspunkt...

/Jesper

Fra Silkeborg
Tilmeldt 6. Aug 14
Indlæg ialt: 360
Fra  Advokatkontoret Rikke Wagenblast Sørensen Skrevet kl. 08:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Morten

Der er her klart, at du har meldt fra inden for prøveperioden - Jeg vil faktisk tro, at du har meldt fra inden prøveperioden startede, da du tilsyneladende end ikke havde mulighed for at logge dig på, inden du meldte dig fra.

Der er således ingen tvivl om, at du har krav på at få dine penge tilbage.

Spørgsmålet er så hvordan du gør det - Det kan straks være mere besværligt. Prøv at hør din bank, om der er mulighed for at de trækker betalingen tilbage, og ellers så må du blot blive ved med at skrive til selskabet.

Ligesom du ligesom alle andre kreditorer kan sætte 100 kr. rykkergebyr på for hver gang der går 10 dage mellem rykkerne. Dog højest 300 kr. og selv om det virker voldsomt, ja så kan du til sidst vælge at indlevere et betalingspåkrav, så skal de nok komme op at startholderne. Hvis selskabet har penge nok, så skal du ikke være bange for at tage dem til inkasso, da de bliver pålagt at betale omkostninger til dig. (Hvis du bruger advokat, skal du dog lige sikre dig at advokaten ikke tager mere end inkassoomkostningerne). Hvis du er i tvivl om selskabet har penge, og beløbet er lille, vil jeg nok rase ud ved at skrive en dårlig anmeldelse på trustpilot eller lignende og håbe på at jeg får advaret andre mod at tabe penge - og hvem ved, måske retter de da fejlen - eller måske finder andre ud af, at det er en generel måde selskabet snyder på og så er der jo ligepludselig en historie ud af det (a la velkommen på forsiden)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Det skulle ikke vel ikke være/ligne dette:

http://ekstrabladet.dk/112/jan-og-verner-snydt-paa-nettet-regning-blev-100-doblet/5929061

En ting er, at det så nemt at snyde folk, men endnu værre, at når vi nu ved det, at der ikke er fundet stærkere sanktionsmuligheder. Det ødelægger det for en masse, både de, der "hopper i fælden", men bestemt også de, der prøver at køre seriøse forretninger bliver ramt af den naturlige skepsis, der som en selvfølge vil opstå efter sådanne sager... SUK!

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14995
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 17:49
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Rikke Wagenblast Sørensen:

Hej Morten

Der er her klart, at du har meldt fra inden for prøveperioden - Jeg vil faktisk tro, at du har meldt fra inden prøveperioden startede, da du tilsyneladende end ikke havde mulighed for at logge dig på, inden du meldte dig fra.

Der er således ingen tvivl om, at du har krav på at få dine penge tilbage.

Spørgsmålet er så hvordan du gør det - Det kan straks være mere besværligt. Prøv at hør din bank, om der er mulighed for at de trækker betalingen tilbage, og ellers så må du blot blive ved med at skrive til selskabet.

Ligesom du ligesom alle andre kreditorer kan sætte 100 kr. rykkergebyr på for hver gang der går 10 dage mellem rykkerne. Dog højest 300 kr. og selv om det virker voldsomt, ja så kan du til sidst vælge at indlevere et betalingspåkrav, så skal de nok komme op at startholderne. Hvis selskabet har penge nok, så skal du ikke være bange for at tage dem til inkasso, da de bliver pålagt at betale omkostninger til dig. (Hvis du bruger advokat, skal du dog lige sikre dig at advokaten ikke tager mere end inkassoomkostningerne). Hvis du er i tvivl om selskabet har penge, og beløbet er lille, vil jeg nok rase ud ved at skrive en dårlig anmeldelse på trustpilot eller lignende og håbe på at jeg får advaret andre mod at tabe penge - og hvem ved, måske retter de da fejlen - eller måske finder andre ud af, at det er en generel måde selskabet snyder på og så er der jo ligepludselig en historie ud af det (a la velkommen på forsiden)

Jeg er enig med Rikke, dog er der en nemmere måde, nemlig din bank!

Du skal printe alt dokumentation ud på, at du opsagde abonnementet indenfor tidsfristen. Dernæst tager du ned i din bank og aflevere dette, samt beder dem lave en indsigelse imod hævningen på dit kreditkort. Din bank vil derefter gå ind i sagen, og såfremt fakta i dit indlæg er korrekt, vil din bank tilbageføre pengene til dig...

Så slipper du for bøvlet med rykkergebyre og evt retssager og dertilhørende omkostninger...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra Holstebro
Tilmeldt 13. Feb 15
Indlæg ialt: 105
Fra  Vores Fysioterapi v/Morten Brødbæk Skrevet kl. 22:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Broan dog ikke dette. Jeg tror faktisl firmaet er reelt nok desværre!

Jeg har screenshot fra da jeg laver betalingen med tidspunkt på, samt mail fra det tidspunkt hvor jeg opsiger det, samt deres svar på mail!
Jeg har en mail fra dem hvor de har taget et screenshot af deres skærm hvor de påstår de har sendt mig en velkomst mail, denne mail er dog aldrig dukket op hos mig, hverken i spam eller noget.

Er dette "bevismateriale" nok til at banken vil gøre som du nævner? Keg har selvfølgelig også screenshot af betingelserne jeg skulle acceptere da jeg startede prøveperioden.

Mvh. Mortne

Fra København
Tilmeldt 8. Oct 14
Indlæg ialt: 412
Skrevet kl. 23:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 2,0 stjerner givet af 1 person

Morten:

Broan dog ikke dette. Jeg tror faktisl firmaet er reelt nok desværre!

Jeg har screenshot fra da jeg laver betalingen med tidspunkt på, samt mail fra det tidspunkt hvor jeg opsiger det, samt deres svar på mail!
Jeg har en mail fra dem hvor de har taget et screenshot af deres skærm hvor de påstår de har sendt mig en velkomst mail, denne mail er dog aldrig dukket op hos mig, hverken i spam eller noget.

Er dette "bevismateriale" nok til at banken vil gøre som du nævner? Keg har selvfølgelig også screenshot af betingelserne jeg skulle acceptere da jeg startede prøveperioden.

Mvh. Mortne

Hej Morten,

Hvad beløb taler vi om? Nogle sager gør jeg ikke noget ved grundet beløbet størrelse andre tager jeg ren principielle årsager.

Du har krav på at få dine penge tilbage, hvis de ikke bekræfter dette til dig per mail, synes jeg at du skal gøre som Rikke forslår.

Gå ned i din bank og bed dem afvise den betaling, dette kræver dog at du skriver en del papirer under. Jeg ved ikke om banken må tage penge for dette, men det skulle ikke undre mig.

Men prøv at fange dem per mail eller telefon, det er det letteste og billigste.

Nu er jeg ikke tilhænger af at hænge folk og for den sags skyld heller ikke virksomheder ud på nettet, men jeg er stadigvæk nysgerrig for at høre hvem det er...

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4212
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 04:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Tobias:
Nu er jeg ikke tilhænger af at hænge folk og for den sags skyld heller ikke virksomheder ud på nettet, men jeg er stadigvæk nysgerrig for at høre hvem det er...
Wink

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)