Hejsa, jeg har lige modtaget en mail fra paypal. Her står bl.a. Hvis du vil returnere en vare købt i en webshop, du ikke er tilfreds med, kan vi tilbagebetale din returporto* (* betyder indtil 31.dec 16) dvs. man kan anmode om tilbagebetaling af returportoen, hvis man ikke ønsker den vare man købte.
Men, men kom er ikke sidste år nogle eu-regler som sagde at kunden selv skulle betale returportoen? Kan paypal bare lave sine egne regler eller kender jeg dem ikke godt nok?
Jeg har selv en webshop med paypal, derfor vil jeg gerne vide hvad jeg kan forlange. Er der nogle som kender reglerne mere præcis?
Ha en dejlig dag, |
Som jeg har forstået det, så er det paypal selv der betaler det. Dog hvis du læser deres regler, så er det vidst kun 5 gange om året tror jeg, det kan bruges.
Tror dog ikke du som sælger kan bruge det til noget. Kun køberen som har fortrudt sit køb og sender varen retur, kan få returportoen tilbage fra PayPal.
Så det er blot en service fra PayPal til købere.
Du kan læse deres regler for det her: https://www.paypal.com/dk/webapps/mpp/refunded-returns/general-conditions