Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Køb af vare privat samt køb af vare gennem eBay

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Halløjsa.

Jeg har i dag købt noget fotoudstyr, som jeg skal bruge ifb. med nogle opgaver. Udstyret købte jeg privat - og fik derfor ingen kvittering. 

Kan dette indberettes som en omkostning, hvis jeg ser nette igennem for en gennemsnitpris og noterer datoen osv.?

Derudover ...

Hvis jeg køber noget fra Ebay.co.uk - og varen kommer fra et EU land, hvad gør jeg så med moms? Antag, at varen kommer fra England - skal jeg så trække 20% fra i moms (tror momssatsen er deromkring)?

Fra London
Tilmeldt 4. Jan 15
Indlæg ialt: 1351
Fra  Jannik Hansen Ltd. Skrevet kl. 22:29
Hvor mange stjerner giver du? :

adem2660:

Jeg har i dag købt noget fotoudstyr, som jeg skal bruge ifb. med nogle opgaver. Udstyret købte jeg privat - og fik derfor ingen kvittering. 

Kan dette indberettes som en omkostning, hvis jeg ser nette igennem for en gennemsnitpris og noterer datoen osv.?

Nej, du skal som minimum have et udgiftsbilag. Dvs at sælger er nødt til at lave en kvittering - kontakt evt. sælger igen. 

Mht EU/UK; 

Så nr 1; så skal du være sikker på at det overhovedet har moms på. Ebay er bare lige DBA, og det kan sagtens komme fra en ikke momsregistreret virksomhed. Virksomheder skal først moms registreres når man når cirka 800.000 DKK. 

Del 2, så er der vidst en special måde du skal indberette EU moms på.. Det er noget tid siden jeg har drevet dansk virksomhed, så kan ikke lige huske hvordan det fungere. 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Ok, mange tak for dit hurtige svar. 

Jeg må lige undersøge det med EU moms nærmere :)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Men hov ... vil det så sige, at såfremt virksomheden ikke er momsregistreret, så kan jeg sagtens bogføre dette som en omkostning, ikke? Blot uden moms, eftersom det muligvis er en privatperson, som sælger produktet?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:03
Hvor mange stjerner giver du? :

adem2660:

Jeg har i dag købt noget fotoudstyr, som jeg skal bruge ifb. med nogle opgaver. Udstyret købte jeg privat - og fik derfor ingen kvittering. 

Kan dette indberettes som en omkostning, hvis jeg ser nette igennem for en gennemsnitpris og noterer datoen osv.?

Derudover ...

Hvis jeg køber noget fra Ebay.co.uk - og varen kommer fra et EU land, hvad gør jeg så med moms? Antag, at varen kommer fra England - skal jeg så trække 20% fra i moms (tror momssatsen er deromkring)?

SOm i dit andet indlæg - du er meget langt fra at forstå regnskab og moms og skal betale dig fra en online bogholder der hjælper dig

Du SKAL ha en kvittering - varens beskrivelse og købers navn osv - ellers kan du slet ikke tage den ind i regnskabet. Det må du skaffe via nettet eller hvor du har købt

Du må KUN trække moms fra hvis du er momsregistreret og den ENESTE moms du så må trække fra, er DANSK moms som fremgår tydeligt at regning fra en dansk momsregistreret leverandør

Er du ikke momsregistreret, så er hele beløbet bare udgift og skal indeholde UK moms. Er du momsregistret skal du ha fået faktura uden UK moms men du skal så selv angive importmoms EU - = 25 % af beløbet inkl fragt som importmoms under salgsmoms og helt samme beløb under købsmoms - som statistik http://johnhannover.blogspot.dk/2013/04/moms-ved-import.html 

Du skal se at finde en online bogholder - sådan en koster måske 400 kr en gang om måneden men dine to moms?? idag viser du er meget langt fra at kunne bogføre så du ikke vil få en masse bøvl ved kontrol

god vind med det John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)