Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Straf for salg og importering af Kopivarer?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 25. Jan 16
Indlæg ialt: 62
Skrevet kl. 20:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad risikere man, jeg vil lige fastlå jeg ikke vil importere kopivarer overlagt, men hvis det smutter - Hvad er straffen så?

Vi taler ure (Hvis det skulle være til en forskel)

Mvh Nikolai

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:02
Hvor mange stjerner giver du? :

at de alle sendes retur eller destrueres og pengene er tabt - og hvis du opdages som sælger - at du skal af med en erstatning der vil være mindst dit salg og ofte let gange 2 til rettighedshaver - men det kan også være meget større krav hvis de kan mene at de har tabt salg af originaler ved dit salg af kopier

Jeg ved det kan være lidt svært at se, men netop ure vil jeg påstå er lettere at sammenligne med et vist antal originaler end f.eks. tøj. Lidt som apple og sony ting osv hvor der jo ikke er uanet antal forskellige. Er der slet ikke logo vil det kunne være give-away for at det nok er en kopi - En tommelfingerregel er at der skal være ændre MINDST 15% på alle punkter, farve - form og design - men ure er jo ofte - runde og er de i såkaldt alm standardkasse med standard horn - så er det nok skrive du mere skal ha opmærksomhed på sammen med måske visere.

Jeg ville være mindst lige så bange for kvaliteten - retur inden for 14 dg og reklamationer på ure det sjældent betaler sig at reparere  og den super hårde konkurrence inden for ure

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 25. Jan 16
Indlæg ialt: 62
Skrevet kl. 21:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Nogle levenrandør ideer? Alibaba tilbyder super flotte og MEGET billige ure, dog er de stort set alle efterlignet af et kendt mærke :/

Tilmeldt 19. Aug 15
Indlæg ialt: 288
Skrevet kl. 21:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Pas allerhelvedes på, som jeg skrev i en anden tråd købte jeg et par LED pærer til dytten på Ali, tumperne havde vendt polaritet forkert. jeg gav dem selvf. en dårlig anmeldelse, som de blev meget kede af.

Hvad tror du selv dine kunder gør, hvis urene er noget skrammel?

Tilmeldt 9. Apr 15
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 21:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Skyder lige hurtigt her, håber det er okay :) 
Så hvis urene er relativt identiske, men uden logo/navn, - er det så en kopi?  

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Frederik Joergensen:

Skyder lige hurtigt her, håber det er okay :) 
Så hvis urene er relativt identiske, men uden logo/navn, - er det så en kopi?  

har du læst tråden? Det bliver ikke muligt at besvare - hvis de er inden for mindre end 15% forskellige på alle områder så ja så kan de let være det - og logo der tages af ændrer som ikke ved det. Ure uden navn og logo er som hovedregel kopier - ellers er der da navn på -. men selv med andet navn end originalen kan det være kopi

Alle kan købe de ure til samme som jer . I skal stå for alt importbesvær - told fra krone 1 - risiko for kopi - urene er møg og mange går i stå inden for reklamationsperionden - masser af returvarer - og udgifter til salg - markedet for billige møgure er oversvømmet i forvejen - tro mig - i slås ikke bare med alibaba direkte - eller få danske sælgere men gutter som disse http://www.miniinthebox.com/da/ure_c3175?currency=DKK&litb_from=paid_adwords_search&adword_mt=e&adword_ct=68907234645&adword_kw=cheap%20watches&adword_pos=1t3&adword_pl=&adword_net=g&adword_tar=&adw_src_id=5596087416_89594445_13167631005_kwd-33698092&gclid=Cj0KEQiAz5y1BRDZ4Z_K_eGa84cBEiQAtQkeaP0TS2j_-QhTvOuig-G1aJqWiTt8GShzYeNp_3S2MToaAtO88P8HAQ 

 og 

http://www.dealsmachine.com/affordable-auriol-watches/?gclid=Cj0KEQiAz5y1BRDZ4Z_K_eGa84cBEiQAtQkeaMKx0OUrIkPO9CkLnWKXGbmIbFITkutDEO51TbEo7OMaAkLc8P8HAQ

og

http://www.asos.com/search/watches?hrd=1&q=watches&affid=5568&channelref=paid%2Bsearch&gclid=Cj0KEQiAz5y1BRDZ4Z_K_eGa84cBEiQAtQkeaEWgf1y-885KLAssA88c1B0y08u2mLMHh0W-9j1t6GIaAilD8P8HAQ 

kæmpe udvalg og muskler og ingen priser i det

vh John H

 

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)