Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Spørgsmål til start af virksomhed

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 16. Sep 15
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 13:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har et par - efter min mening - noget komplicerede spørgsmål, som jeg håber at kunne få svar på.

Jeg er lige blevet færdiguddannet som fysioterapeut, og skal derfor have fundet et job på en klinik. Jeg er på udkig efter et sted, hvor jeg kan få et ydernummer og arbejde selvstændigt på klinikken, fremfor at blive ansat af selve klinikken. På det grundlag tænker jeg, at jeg skal starte et enkeltmandsvirksomhed. Derudover skal jeg også til at starte på en ny fysioterapeut-baseret efteruddannelse, som består af flere delkurser, som man selv skal betale for.

Udover alt dette er jeg også i gang med at få sat en online webshop op, hvor jeg blandt andet kommer til at sælge online coaching, små Ebooks, lave blogindlæg, osv. Jeg regner med, at der går et par år, før der kommer ordentligt gang i salget.

Mine spørgsmål er således:
Hvilken form for virksomhed bør jeg vælge?
Bør jeg starte to separate virksomheder, hvor den ene er til mit klinikarbejde og den anden er til online webshoppen?
Kan jeg trække momsen fra fremtidige fysioterapeutkurser, så længe jeg betaler gennem min virksomhed, og kan jeg trække det fra, selvom jeg ikke har nogen indtægter endnu?

Mange tak for jeres hjælp.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:36
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg ville vælge EN virksomhed - Fysioterrapi som du beskriver det vil normalt være momsfrit men lønsum pligtigt og om du kan trække fremtidige kurser fra - ja hvis det er egentlig nødvendig efteruddannelser men ikke hvis det er en del af selve uddannelsen og ikke momsen forudsat din indtjening fra fysioterrapi delen som det hører til er moms fri. Moms kan aldrig trækkes fra til momsfri aktiviteter

Jeg synes der er en del mulige gråområder som en revisor kan råde dig på helt konkret og det vil kunne være alle pengene værd

Læs evt min e-bog eller paperback om Personlig virksomhed som dækker stiftelse, skat, moms, lønsumspligt, og en masse andet LINK - 

Alternativt er det at stifte selskab men jeg ser ikke en større risiko i det du vil her, og det vil har flere faste omkostninger - ellers se E bog IVS

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Glostrup
Tilmeldt 21. Jan 16
Indlæg ialt: 108
Fra  EC Service ApS Skrevet kl. 13:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Hvilken form for virksomhed bør jeg vælge? 

:: Enkeltmands virksomhed vel? 

Bør jeg starte to separate virksomheder, hvor den ene er til mit klinikarbejde og den anden er til online webshoppen?

:: Det ser jeg ingen grund til. Du kan sagtens drive din klinik-virksomhed, og webshop med samme cvr-nr.

Kan jeg trække momsen fra fremtidige fysioterapeutkurser, så længe jeg betaler gennem min virksomhed, og kan jeg trække det fra, selvom jeg ikke har nogen indtægter endnu?

:: Ja til første del-spørgsmål. Anden del-spørgsmål er jeg ikke sikker på! :)

- Erdal

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:00
Hvor mange stjerner giver du? :

trådstarter:

Kan jeg trække momsen fra fremtidige fysioterapeutkurser, så længe jeg betaler gennem min virksomhed, og kan jeg trække det fra, selvom jeg ikke har nogen indtægter endnu?

Erdal:

:: Ja til første del-spørgsmål. Anden del-spørgsmål er jeg ikke sikker på! :)

nej - hvis fisioterapeut som ventet er momsfrit og lønsum i stedet så kan man ikke trække momsen fra for udgifter der relaterer sig til momsfrie indtægter

OM det kan trækkes fra i det hele taget afhænger af om det er efteruddannelse som er nødvendig - og den vil normalt komme efter man har startet og har indtægt - Er det rent faktisk stadigt den oprindelige uddannelse der gøres færdig kan det ikke trækkes fra

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)