Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Spørgsmål til start af virksomhed

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 16. Sep 15
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 13:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har et par - efter min mening - noget komplicerede spørgsmål, som jeg håber at kunne få svar på.

Jeg er lige blevet færdiguddannet som fysioterapeut, og skal derfor have fundet et job på en klinik. Jeg er på udkig efter et sted, hvor jeg kan få et ydernummer og arbejde selvstændigt på klinikken, fremfor at blive ansat af selve klinikken. På det grundlag tænker jeg, at jeg skal starte et enkeltmandsvirksomhed. Derudover skal jeg også til at starte på en ny fysioterapeut-baseret efteruddannelse, som består af flere delkurser, som man selv skal betale for.

Udover alt dette er jeg også i gang med at få sat en online webshop op, hvor jeg blandt andet kommer til at sælge online coaching, små Ebooks, lave blogindlæg, osv. Jeg regner med, at der går et par år, før der kommer ordentligt gang i salget.

Mine spørgsmål er således:
Hvilken form for virksomhed bør jeg vælge?
Bør jeg starte to separate virksomheder, hvor den ene er til mit klinikarbejde og den anden er til online webshoppen?
Kan jeg trække momsen fra fremtidige fysioterapeutkurser, så længe jeg betaler gennem min virksomhed, og kan jeg trække det fra, selvom jeg ikke har nogen indtægter endnu?

Mange tak for jeres hjælp.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:36
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg ville vælge EN virksomhed - Fysioterrapi som du beskriver det vil normalt være momsfrit men lønsum pligtigt og om du kan trække fremtidige kurser fra - ja hvis det er egentlig nødvendig efteruddannelser men ikke hvis det er en del af selve uddannelsen og ikke momsen forudsat din indtjening fra fysioterrapi delen som det hører til er moms fri. Moms kan aldrig trækkes fra til momsfri aktiviteter