Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Må man sælge varer gratis, hvor der kun opkræves fragtgebyr?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 24. Aug 10
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 14:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino

Jeg står med et spørgsmål, da jeg har tænkt over et koncept, hvor vi vil dropshippe varer fra Kina.

For selve varen vil vi opkræve 0 kr., men har derimod tænkt os at opkræve et fast fragt/håndteringsgebyr.

Fragten bliver beregnet per genstand.

Jeg ved der findes internationale koncepter, der gør dette, men vil det være lovligt i Danmark?

Fra Skanderborg
Tilmeldt 28. Feb 12
Indlæg ialt: 349
Fra  DanDomain A/S Skrevet kl. 15:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg kan ikke se, at der skulle være noget i vejen for at gøre det på denne måde.

Men hvis du vil være 100 % på den sikre side, er det en god idé at kontakte din advokat. Samtidig kan du jo høre ham, om der er noget bestemt du skal have med i dine handelsbetingelser, nu hvor din forretning blot står for at videredistribuere varerne.

I ønskes i hvert fald al held og lykke med projektet !

De bedste hilsner
Kathrine Svendsen
Danhost ApS

STARTE WEBSHOP ? danhost.dk/webshop

Webshop til en fast lav pris ... Hvis du vil have mere end bare en webshop.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:12
Hvor mange stjerner giver du? :

s-p:

Hej Amino

Jeg står med et spørgsmål, da jeg har tænkt over et koncept, hvor vi vil dropshippe varer fra Kina.

For selve varen vil vi opkræve 0 kr., men har derimod tænkt os at opkræve et fast fragt/håndteringsgebyr.

Fragten bliver beregnet per genstand.

Jeg ved der findes internationale koncepter, der gør dette, men vil det være lovligt i Danmark?

nu ved jeg ikke hvad formålet er men det er klart at for at komme gennem tolden, så skal der jo en toldværdi på varen - man kan ikke udgå at der skal en ren faktisk told værdi på varen til angivelsen og det er så kunden der modtager som vil stå med hele fortoldningen når du dropshipper fra Kina  men det er dit CVR den skal importeres i af hensyn til importregistrering som jo kræves så jeg ser ikke dropshipping fungere godt fra uden for EU

Jeg kunne forestille mig f.eks Ravn havde mere viden

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)