Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad så nu...? Inspiration/Hjælp søges pga. sygdom

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 25. Jan 16
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 13:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino

Har efterhånden været selvstændig i 10 år, og har som sådan en udmærket lille forretning kørende med mig selv og 4 ansatte. Desværre har jeg været ude for en fald ulykke, der desværre har gjort at jeg har fået problemer med mine nervebaner, som gør at jeg ikke er så mobil som jeg plejer og i det hele taget bliver drænet hurtigere for energi.

Min virksomhed i dag er meget bundet op på mig - men kan mærke at jeg personligt er ved at have nået grænsen, og jeg føler et stort ansvar overfor mine ansatte. Da jeg tænker det er bedre at agere før jeg når til eller over grænsen, har jeg undersøgt mulighederne i mit netværk (derfor jeg også skriver anonymt herinde) og har en god mulighed for at afhænde virksomheden til en konkurrent, hvor de ansatte kan følge med over, hvilket ville være det bedste for alle - ikke mindst for min egen samvittighed, og jeg selv får en lille skilling ud af de mange års arbejde.

Jeg ånder og lever for mit lille firma, og kan slet ikke se mig selv acceptere at blive erklæret "invalid" og ikke arbejde mere. Så derfor SKAL jeg finde noget at foretage mig. Jeg tænker umiddelbart på noget jeg skal kunne klare hjemmefra, dog tænker jeg at leje et kontor et sted så jeg kommer ud hver dag for ikke at blive idiot, men altså uden alt hvad der hedder varelager, showroom og mange fysiske møder og salgs besøg over hele landet mv.

Så umiddelbart tænker jeg jo så noget ONLINE, har selv haft webshops bundet sammen med vores virksomhed i mange år, men det kræver typisk varelager, postpakker mv. - så ud over at jeg tænker online er mine tanker ikke kommet meget længere, og derfor håber jeg på nogle gode og friske bud på hvad der eventuelt kunne være en start på det næste kapitel i mit liv.

Glæder mig til at se hvad i har at byde på og håber i forstår grunden til at jeg har brugt en nyoprettet og anonym bruger herinde :) 

God dag til jer alle derude.

Tilmeldt 9. Jan 13
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 13:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Et lille spørgsmål herfra, ville det ikke være muligt at finde en souschef som kunne tag over den daglige operation, også du holdt dig til bogføring, og de mindre krævende opgaver?  m.h.t online opgaver, ved jeg ikke hvad dine erfaringer og kompetencer er, men lidt forkslag kunne være 

 - Design

 - Telemarketing

 - Telefonpasser / Online revisor

 - Webshop med dropshipping

 - Tekstforfatning / Blog

Tilmeldt 25. Jan 16
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 13:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Casper

Tak for dit indlæg.

I min niche orienteret branche er tingene desværre bundet meget op på personer, så at gå ud at finde en person med mit knowhow er desværre nok tæt på umuligt, og findes nok desværre ikke indenfor landets grænser, men som sagt har jeg en kæmpe chance for at afhænde virksomheden til en konkurrent der vil kunne løfte opgaven.

Jeg har leget med webshops igennem de seneste 10 år også, dog har dette aldrig været vores fokus, men har da en generel basal viden indenfor hvad der skal til online. Dog vil jeg skynde mig at sige at jeg bestemt ikke er ekspert.

Den ene af min ansatte er bogholder, samme som at sige at jeg ikke er god til de administrative opgaver - så bogføring eller online revisor ville nok ikke være en god ide :)

Når du skriver blog, tænker du så her i forhold til Affiliate indtjening via annoncer mv.? - Har allerede tænkt i de baner, men jeg mener dog ikke at have den gyldne nøgle til en nicheorienteret side, der alligevel er så bred så jeg kan få hevet en masse besøgende til siden, hvilket kræves før det kan give andet end et lille supplement til en studerende (eller er jeg helt gal på den her?). Og samtidig skulle det gerne være noget jeg brændte for, og her er jeg nok lidt tom lige pt.

Telemarketing har jeg bestemt erfaringer med som selvstændig gennem så mange år, men ved også der er mange om budet og flere af dem noget bedre end mig, da jeg altid har "vundet" ved det personlige møde.

Tilmeldt 9. Jan 13
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 13:54
Hvor mange stjerner giver du? :

anonym2760:
Når du skriver blog, tænker du så her i forhold til Affiliate indtjening via annoncer mv.? - Har allerede tænkt i de baner, men jeg mener dog ikke at have den gyldne nøgle til en nicheorienteret side, der alligevel er så bred så jeg kan få hevet en masse besøgende til siden, hvilket kræves før det kan give andet end et lille supplement til en studerende (eller er jeg helt gal på den her?). Og samtidig skulle det gerne være noget jeg brændte for, og her er jeg nok lidt tom lige pt.

Ja det var noget i den retning jeg tænkte, men det er korrekt det for det meste kræver et meget niche bestemt emne, og samtidig noget man brander for så man ikke keder sig selv ihjel, med at skrive om ting der slet ikke interessere en. Jeg har ikke selv så meget erfaring med affiliate som om det er et "supplement til en studerende" kan jeg ikke svare 100% på(Tror der er en del der lever af det efterhånden), det er selvfølgelig hårde branche da det kræver en del læser før det begynder at give en smule indtjening.

anonym2760:
I min niche orienteret branche er tingene desværre bundet meget op på personer, så at gå ud at finde en person med mit knowhow er desværre nok tæt på umuligt, og findes nok desværre ikke indenfor landets grænser, men som sagt har jeg en kæmpe chance for at afhænde virksomheden til en konkurrent der vil kunne løfte opgaven.

Nu kender jeg selvfølgelig ikke dine branche, så det svært at sige, men hvis det er en af de overvejet muligheder kan du bl.a. søge her på Amino efter en partner, der er garanteret nogle der gerne vil lave et samarbejde med dig.

Tilmeldt 25. Jan 16
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 14:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Casper

Jeg er sikker på der er få der lever godt af at blogge og via Affiliate, men tror der er flere der rammer min generaliserende påstand :) - men kunne da være man skulle prøve at afsøge hvor der synes at være huller i markedet, for som udviklingen går og i den hastighed, vil der jo hele tiden dukke nye spændende muligheder op. 

Mht. at finde en partner så vil dette tage for lang tid og kræve om ikke flere ressourcer fra min side, så dette er en mulighed jeg har udelukket og er faktisk relativt langt i processen med at afhænde virksomheden. 

Tilmeldt 25. Jan 16
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 21:19
Hvor mange stjerner giver du? :

God aften

Andre der kunne have gode ideer/input?

Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 2309
Fra  Financial Data Solutions ApS Skrevet kl. 00:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej. Er der ikke mulighed for at flytte med over til konkurrenten, f.eks.  på deltid, eller på anden måde få et samarbejde i gang? Jeg ved godt, at det ikke var det, du spurgte om, og jeg ved i høj grad, at det ikke er sjovt at blive degraderet til cirkushest, men det kunne måske være på lige fod. Nu ved jeg ikke, hvor meget du har sagt til konkurrenten, men det er da fair, hvis man ønsker at bruge tid på andet her i tilværelsen...

Tilmeldt 25. Jan 16
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 11:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jørgen

Når jeg føler efter i maven, så tror jeg lige umiddelbart jeg har været selvstændig så længe, at jeg nok vil få svært ved at indordne mig medmindre jeg måske springer over i noget helt nyt.

Men tak for din betragtning :)

Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 2309
Fra  Financial Data Solutions ApS Skrevet kl. 14:02
Hvor mange stjerner giver du? :

.. og du har selvfølgelig også tænkt på, om du kunne/ville blive medejer..

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)