Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

VAT ID Validation via. VIES fejler

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Køge
Tilmeldt 30. May 15
Indlæg ialt: 43
Fra  NOVIX IVS Skrevet kl. 14:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Er ved at købe noget software på nettet, hvor webshoppen som reglerne forskriver skal validere ens VAT ID.

Men jeg for desværre følgende resultat:

The VAT ID entered is incorrect or does not match the country you selected. Only corporate customers based in the European Union who use the VAT ID for payment processing within the EU are required to enter a value into this field. If this does not apply to you, please leave this field empty.
If you have any questions regarding the VAT ID, please contact support-eng@shareit.com.
For more information regarding the VAT ID format, visit the European Union's Web pages:

Når jeg så går ind på European Union's Web pages (VIES):

http://ec.europa.eu/taxation_customs/vies/vieshome.do?selectedLanguage=EN

Prøver at validere VAT ID, for jeg følgende svar:

Medlemsstatens tjeneste ikke til rådighed. Gentag venligst anmodningen senere

Det sker rigtig tit at de er nede for DK, hvilket jeg ved da jeg selv bruger det på min hjemmeside, hvor den dagligt laver tjek for om servicen er oppe og der kommer jævnligt fejl på validering af DK VAT numre.

Gode råd modtages gerne? :)

 

Tilmeldt 9. Mar 14
Indlæg ialt: 1562
Fra  Debedstepriser.com Skrevet kl. 16:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Er ikke helt sikker på hvad fejlen skyldes, med ved nogle gange skal man vist skrive dk foran sit cvr nummer på udenlandske sider.

Fra Køge
Tilmeldt 30. May 15
Indlæg ialt: 43
Fra  NOVIX IVS Skrevet kl. 16:54
Hvor mange stjerner giver du? :

erjegher:

Er ikke helt sikker på hvad fejlen skyldes, med ved nogle gange skal man vist skrive dk foran sit cvr nummer på udenlandske sider.

Det er testet med DK foran, umiddelbart tror jeg det er alle der gør brug af VIES der har fejl med VAT ID fra dk, det virker som om det er den danske VIES service der er nede igen igen.

Tilmeldt 17. Jul 12
Indlæg ialt: 2177
Fra  Hosting4Real Skrevet kl. 03:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Den har sine problemer, vi oplever også kunder ikke kan validere deres VAT ID, det er egentligt irriterende, da der ikke findes en alternativ service, der tager sig af alle EU VAT ID'er.

Kan nemt finde et CVR API i danmark, problemet er bare, at VIES indenholder kun numre der også er momsregistreret - hvilket de fleste APIer ikke har info omring.

Hosting4Real - High performance webhoteller.

Fra Køge
Tilmeldt 30. May 15
Indlæg ialt: 43
Fra  NOVIX IVS Skrevet kl. 22:34
Hvor mange stjerner giver du? :

VIES er kørende igen :)

Tror det eller ej, men jeg fik faktisk hjælp af SKAT Erhverv!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ringede til dem i morges, da de åbnede og beklagede mig over at et så vigtigt system kunne være nede i over 1 døgn.

Fortalte den flinke dame at loven siger man skal bruge det og så virker det ikke, hvilket er ens betydende med at man enten mister kunder eller så skal man overtræde loven ved ikke at tjekke for gyldigt VAT ID.

Skat´s medarbejder fortalte at det var ikke første gang og hun ville sige det videre med det samme til de ansvarlige og vupti så gik der 10min og så kørte VIES DK igen :)

Tilmeldt 17. Jul 12
Indlæg ialt: 2177
Fra  Hosting4Real Skrevet kl. 23:19
Hvor mange stjerner giver du? :

VIES databasen kørte nu godt nok igår - vi havde 7 ud af 8 valideringer der gik igennem første gang - kun den sidste virkede ikke, så systemet var ikke nede i et døgn. Meen det har generelt problemer ja.

Hosting4Real - High performance webhoteller.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)