Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

HJÆLP... Privat import til privat hobby

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:28
Hvor mange stjerner giver du? :

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 23. Jan 16
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 13:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:

helt ok - told er dog altid told når du er importregistreret - men det er jo små penge så skidt med det

vh John Hannover

Hvordn vil jeg sikre mig at jeg får gjort det, hvis jeg fx. laver en virksomhed?

MVH

 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:16
Hvor mange stjerner giver du? :

det klarer toldvæsnet der opkræver det - dit CVR nr / firma navn bør fremgå ved importen bare

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:24
Hvor mange stjerner giver du? :

fruvallentin:
et eksempel kunne være at jeg kan få fire smykkevedhæng incl fragt for kun 20.- i kina. (når prisen er på under 80.- incl fragt kommer der hverken moms, told eller importgebyr oveni)
Skal jeg købe et tilsvarende vedhæng herhjemme koster et vedhæng typisk 40.-
Derfor er det billigere for mig at købe mine materialer i fx kina.

Den merpris som du så ville skulle betale i Danmark skal så holdes op mod den tid og de udfordringer der følger med at skulle administrere det at være registreret.

Det afgørende er om du selv er afklaret med hvad omfang dit "salg" skal have. Hvis som beskrevet i indledningen så er jeg enig med Jespers synspunkt tidligere i tråden. Der er simpelthen ikke tale om virksomhed men om en hobby. Og ja klart at begynder du salg via nettet, deltage på markeder mv så rykkes grænsen mod virksomhed meget tæt på.

Tilmeldt 23. Jan 16
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 14:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Tusinde tak for indlæggene alle sammen.
Har været en stor hjælp.

Da jeg pt er sygemeldt med psykisk sygdom tvivler jeg meget på at opstart af eget firma, (blot for at kunne importere billige materialer til mine smykker/hobby) vil være smart. På trods af at det ville være fedt at kunne skabe sig en levevej af sin hobby.

Jeg vil til en start, helt stoppe med at importere hobbyartikler fra Kina, desværre. Kan godt se at det hurtigt ville kunne opfattes som et erhverv.
Jeg vil i stedet bruge de materialer jeg allerede har liggende, mens jeg er sygemeldt. Derefter, må jeg så se om det er en idé der skal arbejdes videre med.

Endnu engang, mange tak for indputs :)

MVH

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)