Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

App udviklet, men hvordan finder jeg en investor når vores ide ikke er patenteret?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Nov 10
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 21:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej fellow aminoer. 

vi har udviklet en app, som allerede nu trække kunder, men ikke godt nok, så vi mangler kapital til at markedsføre videreudvikle osv.

men hvor finder vi det rigtige sted at finde en investor og vigtigst af alt...

Hvordan gøres dette uden vi har patenteret ideen, således investoren ikke bare får udviklet ideen selv.

på forhånd tak for hjælpen

Jeppe

Tilmeldt 23. Jan 16
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 21:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ville få en potentiel investor til at underskrive en et-sides NDA om, at han frasiger sig retten til, på nogen måde, at involvere sig i projekter der udbyder samme funktion, som jeres, med mindre, denne kan bevise, at han arbejdede på ideen før hans blev præsenteret for hans oplæg.

Det plejer vi at gøre, og plejer at virke fint. I Sidste ende, så vil man snyde, så kan man snyde. Alt for mange entreprenører går og er bange for at få stjålet deres ide. Få den nu hellere bare ud over kanten og fortæl den til ALLE :-)

Fra København S
Tilmeldt 6. Nov 09
Indlæg ialt: 1364
Skrevet kl. 00:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

En investor investerer i gode ideer, de stjæler dem ikke.

Derudover kan I ikke patentere jeres app.

Get your customers to be fans! Collect, display and engage. Go to DUCKSUITE and sign up for early access.

Fra Sorø
Tilmeldt 4. Oct 14
Indlæg ialt: 999
Fra  MHN Consulting Skrevet kl. 09:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

KristianWL:
Jeg ville få en potentiel investor til at underskrive en et-sides NDA om, at han frasiger sig retten til, på nogen måde, at involvere sig i projekter der udbyder samme funktion, som jeres, med mindre, denne kan bevise, at han arbejdede på ideen før hans blev præsenteret for hans oplæg.

Nej, glem alt om NDA - mange investorer ser det som et udtryk for mistillid, og de vil selvfølgelig ikke afskærer sig mulighederne for at investerer i løsninger der minder om jeres i fremtiden.

Dertil kommer at det jo heller ikke er investorenes forretningsmodel at stjæle ideer.

Den brutale sandhed er at ideer ikke er meget værd, det der giver dem værdi er eksekveringen af dem, og i kan være helt sikker på at I, den dag i får succes, vil opleve at der er flere der "stjæler" jeres koncept.

Helt grundlæggende skal i ikke være så nervøse. Hvis i vil have succes med jeres app, så skal i ud og fortælle om den, vise den, og få feedback som i kan trække med ind i videreudviklingen af den, også fra potentielle investorer.

Og hellere have en app som folk gerne vil stjæle, end en som ingen gider hugge Wink

//Morten

Tilmeldt 20. Nov 10
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 20:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for jeres hurtige svar.

Jeg har godt selv overvejet et dokument der gør de ikke må kopiere indholdet, men som der også bliver skrvet så kan det give et dårligt førstehånds indtryk af mistillid.

omvendt, er der ingen tvivl om at alle investore, med respekt for sig selv griber den første chance der gør gældene, hvis bare profit er større end risikoen.. har selv prøvet dette senarie tidligere, så også derfor jeg stiller dette spørgsmål, for netop at undgå dette sker igen.






Side 1 ud af 1 (5 indlæg)