Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Findes de?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 25. Feb 12
Indlæg ialt: 131
Skrevet kl. 08:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Der har været flere tråde omkring en freelance sælger søges.

Er det nogen der har lykkes med at finde en? Det jeg tænker er en freelance eller deltids sælger som for en fast grundløn og som er suppleret med provision.

Hvis der er nogen af jer, der gør brug af en - Hvordan foregår det? Hvordan ved du hvor mange timer han/hun arbejder? Gør du det for at spare penge i første omgang i stedet for at ansætte en? Hvis du har nogle erfaringer både gode og dårlig, må du meget gerne dele dem :)

På forhånd tak Amino

Fra Aarhus
Tilmeldt 18. Jan 13
Indlæg ialt: 67
Fra  UP-ON GROUP Skrevet kl. 09:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du søger en sælger, ville det være rart for os som kunne tilbyde sig at vide hvad det er du søger, det kunne være om det er telemarketings sælger, kørende sælger. Vil dog sige at det er fedt du ikke søger en på ren provision, da mange gerne vil have en masse salg, men ikke stille sikkerhed ell. ligende til sælger. Det giver trykhed og en bedre arbejds moral. 

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 09:28
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg har prøvet freelance sælgere mange gange ... og de kan som udgangspunkt deles op i to typer.

a: Dem der selv tror de kan sælge og virkelig prøver, men ikke sælger.

b: Dem der godt ved de ikke kan sælge, men bilder dig ind de kan.

Dem der faktisk kan sælge, behøver ikke tage den slags freelance tjanser.

Tilmeldt 25. Feb 12
Indlæg ialt: 131
Skrevet kl. 09:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Aron:

Det er en kørende sælger i jylland, til opsøgende salg indenfor IT software/værktøjer og ydelser.

Jeg synes ret, skal være ret - Sælger skal også have noget at leve af, men igen det skal ikke være sådan at man bare kan sidde sig ned og få en "fast" løn og så ikke lave noget for det, derfor skal provision delen jo være den bærende del. 

Men tænker også at man måske for den rigtig sælger ved den fremgangs måde, da sælgeren så også selv kan sige fra, hvis han ikke tror på det han skal sælge.

Mikkel:

Ok, så du har ikke en positiv oplevelse med denne form for sælger? Har du så helt droppet det også fastansat en? Eller hvad har du gjort?

Fra Aarhus
Tilmeldt 18. Jan 13
Indlæg ialt: 67
Fra  UP-ON GROUP Skrevet kl. 10:24
Hvor mange stjerner giver du? :

det er fedt, det andet bliver stressende i længden, og ja du har helt ret sælger skal ikke side på sin flade og drive den af de skal vise resultater, man kan dog ikke i længden køre helt oppe i det højeste gear, der vil som regel altid komme en periode hvor at salgene ikke køre så godt. 

Men jeg kan ikke tilbyde kørende salg, dog vil jeg sige at jeg kan hjælpe med mødebookingen hvis det skulle være, hvis du for brug for det. 

Fra Sorø
Tilmeldt 4. Oct 14
Indlæg ialt: 999
Fra  MHN Consulting Skrevet kl. 10:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikkel Mikjær Christensen:

Jeg har prøvet freelance sælgere mange gange ... og de kan som udgangspunkt deles op i to typer.

a: Dem der selv tror de kan sælge og virkelig prøver, men ikke sælger.

b: Dem der godt ved de ikke kan sælge, men bilder dig ind de kan.

Dem der faktisk kan sælge, behøver ikke tage den slags freelance tjanser.

Det tror jeg nok er sat noget firkantet op, det er min erfaring at mange, specielt mindre firmaer der har behov for en freelance sælger ofte har helt urealistiske forestillinger om hvad der kan lade sig gøre - salg er jo ofte en process der kræver hårdt arbejde.

Blot det at du du giver en sælger 200 "brand varme leads" gør ikke han lukker 200 ordre blot ved et opkald på telefonen, han lukker nok ikke engang de 100 - mange skal påvirkes mange gange, og det gennem flere kanaler end blot det direkte salgsarbejde, f.eks ved noget re-marketing osv.

//Morten

Tilmeldt 25. Feb 12
Indlæg ialt: 131
Skrevet kl. 14:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Ingen andre der vil dele ud af deres erfaring?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)