Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Revisor snyd og bryder aftle

Side 4 ud af 4 (36 indlæg)
Tilmeldt 25. Nov 14
Indlæg ialt: 11
Fra  Rich. Ebbesen ApS Skrevet kl. 16:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Banken har på intet tidspunkt har revision som krav.
Det er revisoren der på ejen hånd har gjort det, der har heller ikke været et ekstraordinært generalforsamling! - eller jeg har ikke deltaget!

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:37
Hvor mange stjerner giver du? :

tsvart:

Banken har på intet tidspunkt har revision som krav.
Det er revisoren der på ejen hånd har gjort det, der har heller ikke været et ekstraordinært generalforsamling! - eller jeg har ikke deltaget!

det må være muligt at få klarhed om hvem der har afholdt den xo generalforsamling som jeg mener SKAL være uploade til EOS ved registrering af revisoren. Det er meget mystisk hvis en revisor har gjort det uden din viden - og har han det, så står han ikke ret godt vil jeg sige. 

Jeg ved ikke om du kan hente det i cvr.dk under øvrige dokumenter der kan tilkøbes?

Vi ved jo ikke hvad revisor ville sige-  at det da var klar aftale og du bad om hjælp til det og og - men så bør en god revisor givet ha noget på det, som viser det var tilfældet

Hvis du ikke kan få dialog, kan du jo bede din advokat skrive til revisor og gøre klart, at DU aldrig har medvirket til en generalforsamling eller beslutning om revisionspligt - regnskab afgivet via revisor med sikkerhed osv - så bør du jo i alle fald kunne få afklaret hvordan DET hænger sammen.

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Cookie - John Hannover:
det må være muligt at få klarhed om hvem der har afholdt den xo generalforsamling som jeg mener SKAL være uploade til EOS ved registrering af revisoren

Der er ikke noget krav om at det skal ske på en generalforsamling. Et anparthavermøde kan træffe beslutning om revision. Her er det lig med trådstarter. Mit bud er at der er en kommunikationsbrist mellem revisor og trådstarter, og hvor trådstarter måske ikke har forstået følgerne af den samle han har haft med revisor. Må give Henrik ret i at det virker som om nogen har tænkt nogle tanker siden der er lavet review på holding og revision af drift. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Whiskey:
Et anparthavermøde kan træffe beslutning om revision. Her er det lig med trådstarter. Mit bud er at der er en kommunikationsbrist mellem revisor og trådstarter, og hvor trådstarter måske ikke har forstået følgerne af den samle han har haft med revisor. Må give Henrik ret i at det virker som om nogen har tænkt nogle tanker siden der er lavet review på holding og revision af drift. 


og sådan et møde i stedet for GF betyder så også, at der ikke skal noget ind til EOS sammen med revisoren - ingen upload - og måske ikke en gang krav om noget skriftligt referat til protokol?

Jeg tror også det er kommunikation der er bristet frem for und vilje, men omvendt har trådstarter, som skriver han ikke får dialog - nok behov for at kunne pege på en fodfejl hvis der aldrig har været sådan en aftale med revisor om NU går vi over til revisionspligt.

Det ville jeg formode en aut revisor skulle kunne dokumentere ret klart (anpartshavermøde og aftale om at revisor skal registrere), hvis det er HAM alene der har stået for registreringen? (synes netop disse dokumentations krav så ofte nævnes af aut revisorer)

Enig i det ligner gennemtænt med review holding og revision drift - men det er jo underligt trådstarter skriver bank ikke har bedt om det og ikke selv ANER hvorfor det skulle være besluttet sådan der lige inden regnskabet skulle ud 20/1?

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:
som skriver han ikke får dialog - nok behov for at kunne pege på en fodfejl hvis der aldrig har været sådan en aftale med revisor om NU går vi over til revisionspligt.

Den skulle han så have påpeget allerede da han i januar 2015 fik udkast til sit regnskab. Der er det åbenlyst at der er sket en fejl eller misforståelse (eller burde være åbenlyst hvis man vælger at drive et selskab).

Enig med dig at man nok skal dokumentere tilvalget af revision (skulle man tidligere). Spørgsmålet er om det tjener noget forhold at jagte fodfejl et år efter at fejlen burde være opdaget hos trådstarter?. Må så håbe at trådstarter er gør sig tanker om at fravælge revision af regnskab i dette års regnskab, så han ikke bliver fanget af endnu et år. 

Tilmeldt 31. Jan 09
Indlæg ialt: 171
Fra  Redmark Skrevet kl. 19:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Ja Cookie, der skal også indsendes dokumentation til Erhvervsstyrelsen selvom det blot er et anpartshavermøde. Der skal indsendes et referat fra mødet som dokumentation for beslutningens gyldighed.

Der er indsendt et referat at en eller referat af anpartshavermøde dateret den 20/1 2015 vedr. tilvalget af revisionen. Trådstarter kan købe det for kr. 150 på www.cvr.dk under virksomhedens CVR nummer og "Bestil øvrige dokumenter" og så vælge "Generalforsamlingsreferat" og angive dato 20/1 2015. Af referatet vil der fremgå, hvem der var dirigent på generalforsamlingen/anpartshavermødet.

Og jeg er enig med Whiskey i at det tydeligt fremgår af regnskabet, at revisor har udført revision. Det fremgår af revisors revisionspåtegning. Men trådstarter har ikke nødvendigvis undret sig over det.

32 års erfaring indenfor revision, regnskab, skat, IT, rådgivning mv.
Partner i www.redmark.dk

Side 4 ud af 4 (36 indlæg)