Jeg tror måske at jeg rodede rundt i definitionerne i mit oprindelige indlæg. Som jeg forstår det, så er der markant forskel på at åbne en side i et nyt vindue og en ny tab - i denne problematik. De fleste nye browsere blokerer automatisk sider, der åbner i et nyt vindue. Men de blokerer vel ikke for sider i en ny tab?
Måske er de bedst at gå over til samme vindue - også af hensyn til mobilbrugerne. Nogen der ved om ad-blockers skelner mellem links? Og om ad-blockers kun blokerer bannere med bevægelse - f.eks. GIFs.
Hej Chris,
Jeg har været med til at lave en af Danmarks største jobportaler og vi stod i samme problem stilling. Skal vi sende brugeren videre eller skal vi åbne en ny tab(target="_Blank").
Vi valgte at åbne en ny tab, da bruger primært sidder på store skærme(bærbar/stationær) og tablets har også tabs.
At åbne et nyt vindue virker meget gammelt dags, da vi har tabsne, browseren er loaded og klar til brug, så udnyt den kapacitet som softwaret giver dig.
Hvis du er bange for adblocker, så kan du begynde at læse op på lektierne, for filterene ændres heletiden. Adblocker er noget alle må kæmpe på hver deres måde, selv har jeg ikke været med til nogle projekter hvor vi har brugt udefra kommende reklamer.
Hvis du åbner et link i en ny tab, vil den ikke blive blokeret. Men åbner du den i et nyt vindue kan er risikoen større. Bare en god hovedregel, interne links bliver, eksterne links skrider.
Hvis du vil bruge din tid på undersøgelser fra udlandet også 1999-2011 det er forældet. Den gennemgang som browseren har gennemgået de sidste 3-4 år og som de stadig hver dag gennemgår kan vi dårligt nå at følge med i. Så hvis du ikke har nogle tal som er under 1-1½ år gamle, så ville jeg slet ikke kigge på dem!
Internettet har åbnet for så mange muligheder og nu kommer browserene med endnu flere, du kan bygge spil direkte i din browser, designe hjemmesider, redigere video, live streame til hele verden, overføre millioner af penge med et klik.
Du kan også spille computerspil over nettet! Ref: https://shield.nvidia.com/