Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Provision for frivillig hjælper

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 17. Sep 14
Indlæg ialt: 52
Skrevet kl. 11:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa (: 

Mig og en kammerat har en lille virksomhed, hvor vi pt. har lidt problemer med at afsætte vores produkter. 

Vi har derfor overvejet, at få folk rundt omkring til at hjælpe os lidt med noget promotion, og dermed belønne dem, for hver gang de skaffer os en kunde. 

F.eks. har vi tænkt, at der til hjælperen gives en provision på 50 kr. for hver gang vedkommende formår at skaffe os en kunde. 

Vi ønsker ikke at have at have vedkommende ansat som sådan, men blot have vedkommende som en slags udgift for at udføre ydelsen (skaffe kunden). 

Skal vedkommende ansættes formelt i virksomheden? Eller kan vi sagtens afregne i slutningen af måneden, og derefter udbetale det optjente beløb bare sådan? 

Hvad mht. skat

Hvordan fungere det? 

Mvh Lukas

Tilmeldt 17. Sep 14
Indlæg ialt: 52
Skrevet kl. 12:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Anyone? 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46441
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:34
Hvor mange stjerner giver du? :

LukasMendez:

Hejsa (: 

Mig og en kammerat har en lille virksomhed, hvor vi pt. har lidt problemer med at afsætte vores produkter. 

Vi har derfor overvejet, at få folk rundt omkring til at hjælpe os lidt med noget promotion, og dermed belønne dem, for hver gang de skaffer os en kunde. 

F.eks. har vi tænkt, at der til hjælperen gives en provision på 50 kr. for hver gang vedkommende formår at skaffe os en kunde. 

Vi ønsker ikke at have at have vedkommende ansat som sådan, men blot have vedkommende som en slags udgift for at udføre ydelsen (skaffe kunden). 

Skal vedkommende ansættes formelt i virksomheden? Eller kan vi sagtens afregne i slutningen af måneden, og derefter udbetale det optjente beløb bare sådan? 

Hvad mht. skat? 

Hvordan fungere det? 

Mvh Lukas

Jeg synes godt I bare kan lave en aftale - provision 50 kr for hver kunde - lav den klar så der aldrig er tvivl om hvem der skaffede hvem, og om det gælder alle geografiske områder osv. Når I så udbetaler - så SKAL i - til private personer - indberette det til skat som bidragspligtig B indkomst (honorar) som så kommer med automatisk på modtagers selvangivelse - Så længe i gør det, så er den god nok vil jeg mene - og I har fradrag for udgiften

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)