Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Import regler

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 8. Jan 13
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 09:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Nogen som har beskæftiget sig med import fra tyrkiet?

Er der noget man skal være ekstra opmærksom på, når man importere vare fra tyrkiet?

Fra Esbjerg
Tilmeldt 14. Nov 14
Indlæg ialt: 82
Fra  Patrickhoffmann.dk Skrevet kl. 11:31
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg kender ikke noget specifikt omkring Tyrkiet. Men først og fremmest er det en god idé, at du sørger for at være importregistreret (så DHL ikke tilbageholder dine varer og på et tidspunkt sender dem retur til Tyrkiet), hvordan du betaler importmoms og hvornår du skal betale told af dine indkøb (mener at det er omkring 1500 DKK).

Yes Søgemaskineoptimering og affiliate marketing - Seneste projekt forlystelsesparker Idea

Fra Aalborg
Tilmeldt 16. Sep 13
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 11:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er også stor sandsynlig hed for du skal betale told. Det har jeg selv lige gjort til mit eget firma www.Wify.dk. Hvor vi måtte betale 400 kr for det vi bestilte hjem fra kina af. Ellers er der en god guide her http://alanyadk.dk/toldregler-tyrkiet/

Fra Aalborg
Tilmeldt 16. Sep 13
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 11:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Sandsynlighed*

Fra København
Tilmeldt 8. Jan 13
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 11:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Patrick Hoffmann:

jeg kender ikke noget specifikt omkring Tyrkiet. Men først og fremmest er det en god idé, at du sørger for at være importregistreret (så DHL ikke tilbageholder dine varer og på et tidspunkt sender dem retur til Tyrkiet), hvordan du betaler importmoms og hvornår du skal betale skat af dine indkøb (mener at det er omkring 1500 DKK).

Tak for svar.

Fra København
Tilmeldt 8. Jan 13
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 11:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Kristian Lassen:

Der er også stor sandsynlig hed for du skal betale told. Det har jeg selv lige gjort til mit eget firma www.Wify.dk. Hvor vi måtte betale 400 kr for det vi bestilte hjem fra kina af. Ellers er der en god guide her http://alanyadk.dk/toldregler-tyrkiet/

Tak det vil jeg kigge på.

Fra Esbjerg
Tilmeldt 14. Nov 14
Indlæg ialt: 82
Fra  Patrickhoffmann.dk Skrevet kl. 11:58
Hvor mange stjerner giver du? :

og jeg mente selvfølgelig told - ikke skat :)

Yes Søgemaskineoptimering og affiliate marketing - Seneste projekt forlystelsesparker Idea

Fra Anguilla
Tilmeldt 26. Jan 10
Indlæg ialt: 41
Skrevet kl. 12:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Faruk

Jeg fik denne besked fra SKAT i sidste uge.

"

For en del år siden indgik EU og Tyrkiet en toldunion, der medfører, at varer der dokumenterbart er i fri
omsætning i Tyrkiet, kan indføres til toldsats 0%.


Så hvis du instruerer din tyrkiske leverandør om, at medsende et såkaldt ATR-certifikat, beregnes der i
fortoldningen intet toldbeløb.


På visse varer indenfor toldtariffens kapitel 1-24 kan der dog forekomme toldsatser,

"

Fra København
Tilmeldt 8. Jan 13
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 13:32
Hvor mange stjerner giver du? :

serkan:

Hej Faruk

Jeg fik denne besked fra SKAT i sidste uge.

"

For en del år siden indgik EU og Tyrkiet en toldunion, der medfører, at varer der dokumenterbart er i fri
omsætning i Tyrkiet, kan indføres til toldsats 0%.


Så hvis du instruerer din tyrkiske leverandør om, at medsende et såkaldt ATR-certifikat, beregnes der i
fortoldningen intet toldbeløb.


På visse varer indenfor toldtariffens kapitel 1-24 kan der dog forekomme toldsatser,

"

Okay tak for det, det vil jeg kigge på.

/ Faruk

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)