Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Gældssanering - uddannelse og SU-lån

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 25. Oct 08
Indlæg ialt: 99
Skrevet kl. 13:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Efter at have lukket en enkelmandsejet virksomhed (i 2009), vil jeg gerne søge gældssanering. Min ægtefælle har fra 2009 til nu været i afklaring vedr, arbejdsskade og vores økonomi har for mit vedkommende været løn fra 2010-2013 hvor jeg startede på uddannelse med su og su-lån. min ægtefælle overgik fra sygedagpenge til gensidig forsørgerpligt (af mig) og derfor startede jeg på videreuddannelse for at få en bedre løn senere hen. Da jeg havde fast arbejde søgte jeg ikke GS da min ægtefælle var"uafklaret". Og nu sidder jeg jo så lige og tænker på at jeg optager lån (su-lån) og er det ikke lidt i strid med betingelserne for GS? Min ægtefælle er på kontanthjælp nu indtil hun får et fleksjob. Hvordan grejer jeg situationen? Min gæld var 450000 hvor så renterne har bragt det op på ca 800000 kr.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ville tage hjælp fra f.eks den gratis advokat vagt i din kommune (google) i første omgang. Jo mindre du komplicerer og ændrer og forpligter - jo bedre - indtil du har fundet mere svar.

Om du kan få det i det hele taget med "kun" 800.000 kr er måske tvivlsomt synes jeg - det lyder ikke helt uoverskueligt for et yngre par, selvom jeg sagtens kan forstå det må føles sådan. Jeg synes heller ikke du (I) kan ses som "afklarede" al den stund du er under uddannelse og din fremtid jo kan indebære en helt anden indtægt end nu + ægtefælle som jeg lige læser det - ikke har arbejde en er under forsørgelse af dig (forstår ikke helt hvordan - om vi taler noget kontanthjælp eller alene fra SU). Situationen er derfor vel ikke den som den måske er om 3 år.

Jeg tror heller ikke din rente er en der er meget at gøre ved - den ligger vist som jeg lige ser det omkring 10% p.a.

Tal med advokatvagten og se evt http://johnhannover.blogspot.dk/2013/02/gldssanering.html 

vh John Hannover 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 25. Oct 08
Indlæg ialt: 99
Skrevet kl. 16:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Ægtefælle er blevet tilkendt fleksjob efter 7 års tovtrækken. Og min gæld er fra virksomhed.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:24
Hvor mange stjerner giver du? :

ok - spørgsmålet er stadigt om beløbet er stort nok og om det at du er under uddannelse betyder, at din situation netop ikke er afklaret - men start i den gratis retshjælp - og hør om de evt anbefaler du kommer penge i en advokat til at hjælpe med ansøgning eller hvad de foreslår

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5906
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 17:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Generelt må ikke stifte ny gæld efter gældssanering er indledt, og det vil du gøre med et kørende SU-lån. 

Tilmeldt 25. Oct 08
Indlæg ialt: 99
Skrevet kl. 18:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er netop også det jeg tænker på.

Til John - jeg vil først søge når jeg er færdig med uddannelse næste år, og har fast job. Mit su-lån har været for at kunne gennemføre uddannelsen, da min ægtefælle var på kontanthjælp (og gensidig forsørgerpligt) så SU-lånet har været en nødvendighed for at kunne videreuddanne mig og få et godt job senere hen.

Men der er mange hvis´er her, og har også været i kontakt med økonomirådgiver før, men han kunne intet foretage sig før ægtefælle var afklaret med kommune.

Da jeg var i skifteretten sagde dommeren til mig da vi var færdige, at jeg var oplagt til at søge gældssanering senere hen?!?

Tilmeldt 25. Oct 08
Indlæg ialt: 99
Skrevet kl. 18:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Alternativt skal jeg jo forsøge med en frivillig ordning (med professionel hjælp) til at få sagen ud af verdenen - problemet er vel bare at det er Dansk Bank!!

Gode råd modtages her, hvis der er nogen der har erfaring med at få nedbragt gælden og få en ordning!

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)