Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Billeder af kendte på blog - hvad gør man?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 27. Oct 10
Indlæg ialt: 128
Skrevet kl. 17:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej aminoer :)

Jeg har lige et spørgsmål som jeg ikke helt kan gennemskue.

Jeg er ganske klar over at man ikke bare må tage et billede fra nettet og bruge på sin blog. Af den grund gør jeg brug af både mine egne billeder og stock billeder - enten gratis eller betalte.

Nu har jeg så startet en ny blog, og skal bruge billeder af kendte - ikke superstjerner og Hollywood skuespillere, men nærmere kendte indenfor sportsgrene f.eks. baseball.

Hvad gør man så? Jeg kan jo ikke rigtige tage mine egne billeder. Jeg har set at der findes sider hvor man kan købe stock billeder af kendte, men de er ualmindeligt dyre.

Må man indsætte billeder fra nettet, hvis man giver kredit til fotograften og kilden?

Hvis der er nogle forslag som jeg ikke har tænkt på, hører jeg dem gerne :)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er ikke nok, du skal have tilladdelse fra photografen.

Du kan altid skrive og spørge om det er ok og få en skriftlig tilladdelse på det som du selvfølgelig skal huske at gemme.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:22
Hvor mange stjerner giver du? :

mig bekendt skal du også ha tilladelse fra personen faktisk - man kan ikke bare bruge folk med billede til promoveren eller anden uden deres tilladelse

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 27. Oct 10
Indlæg ialt: 128
Skrevet kl. 18:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svar Jane og John.

Tænkte nok det var noget i den stil, men det virker stadig vild at man skal det. Hvis man tænker på alle de blogs derude, tror det er meget få der rent faktisk følger reglerne.

Men anyway, så må jeg gå i tænkeboks og prøve at finde ud af hvordan jeg lige kan løse problemet.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, desvære er der rigtig mange der ikke overholder ophavsretten men det er kort sagt at stjæle. 

Det er ikke anderledes end et hvert andet stykke arbejde folk har lavet, for at være ærlig kan jeg ikke forstå hvorfor der er så mange der ikke forstå eller respekterer det.

Det er ikke mere vildt end at endhver anden får kompensation for sit arbejde.

Tilmeldt 20. Feb 15
Indlæg ialt: 108
Skrevet kl. 20:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan finde billeder af kendte på nettet, som må bruges, hvis du opfylder betingelserne for brug. Jeg mener nedenstående ville være i orden til din blog.

1. www.flickr.com

2. Søg på Mike Trout

3. Vælg en licenstype, f.eks. "Commercial use allowed"

4. Vælg et billede, der efter din opfattelse er

- taget af en kendt person

- taget et offentligt sted

- ikke viser noget privat om personen/stødende om personen

- du er på den sikre side, hvis du vælger et billede, hvor vedkommende er på "arbejde"

5. Læs betingelserne for anvendelse. Det står ude til højre ved "Some rights reserved"

6. Jeg ville skrive følgende under mit billede:

Mike Trout (Foto: Keith Allison)

_________________________________

Jeg går ud fra, at der er tale om en slags nyheds/historie blog. Du skal have tilladelse af personen på billederne, hvis du vil bruge billederne til salg af produkter, reklame og lignende.

Tilmeldt 27. Oct 10
Indlæg ialt: 128
Skrevet kl. 19:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak Rasco!

Det vidste jeg ikke man kunne.

Det vil jeg undersøge nærmere :)

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)