Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Selvstændig: fradrag for faktiske udgifter el. efter Statens km takster...for erhvervsmæssig kørsel ?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Slagelse
Tilmeldt 3. Jan 06
Indlæg ialt: 909
Fra  ProvinsEvent Skrevet kl. 13:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer,

Nu er jeg lidt grøn på dette område, og bliver stillet overfor følgende:

En selvstændig erhvervsdrivende (hjemmehjælp) kører i egen bil ud til kunderne.

Ligeledes stiller hun bil til rådighed for flere af hendes ansatte.

Hun fortæller mig, at hun ikke kan få fradrag for de faktiske udgifter ... brændstof m.m. ... da hendes revisor har fortalt hende, at dette kun gælder for diesel biler.

Hendes biler er alle benzin biler.

Samme revisor fortæller hende, at hun derfor kun kan få fradrag efter Statens km takster for erhvervsmæssig kørsel ?

Jeg har ledt og ledt på nettet ... og kan kun finde noget med, at det IKKE er brændstoffet, som afgør fradraget...men derimod om hendes virksomhed er med eller ikke i VSO ordningen ... er det korrekt ?

På forhånd Tak :-)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46449
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:42
Hvor mange stjerner giver du? :

egen bil - kørsel i den til kunder  - enten fradrag efter statens takst og kørebog som personligt fradrag i enkeltmands og som skatteindberettet i selskab hvor der forudsættes samtidigt reel løn´- eller - faktiske udgifter fordelt samlet over året i forhold til kørebog - x% ialt firma  y% ialt privat og så fradrag for x% delen af de samlede årlige udgifter

Nu kan spørgsmålet være lidt vanskeligt - jeg ved f.eks. ikke hvordan det er når personale kører i bilen faktisk - men HVIS det er en rigtig revisor, så skal I da meget gerne kunne stole på denne - og ikke forvente at et forum ved mere, uden at måske kende selve sagen til bunds helt som revisoren forhåbentlig gør når han svarer

mere her http://johnhannover.blogspot.dk/2013/04/krselsgodtgrelse-ogbefordringsfradrag.html 

vh Joh Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Slagelse
Tilmeldt 3. Jan 06
Indlæg ialt: 909
Fra  ProvinsEvent Skrevet kl. 16:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for dit svar, John Smile

Det er vist ikke en registreret revisor, så vidt jeg har forstået.

Og tænkte, at der måske sad en revisor her, som kunne svare på spørgsmålet.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)