Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

USA/DK: Told/afgifter ved produktion af varer via USA

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 16. Nov 15
Indlæg ialt: 104
Skrevet kl. 20:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Vi er et mindre firma, som producerer en elektronisk enhed til brug i biler mm.

Vi producerer idag enheden i DK ud fra komponenter importeret fra andre lande (primært Kina).

Fremadrettet er vi dog interesserede i at 'outsource' vores produktion til et firma i USA - og vi vil derfor høre om nogen af Jer har erfaring hermed.

Især er vi interesserede i, i hvilken grad vi vil blive opkrævet skat/told ifm. denne outsourcing - jf. nedenstående scenarie:

1) Komponenter bestilles fra Kina og sendes direkte til USA    (fx 100 kr komponenter + 20 kr i fragt per enhed)

2) I USA produceres enheden af firmaet                             (60 kr i produktion per enhed)

3) Herefter sendes enheden til DK, hvor vi færdiggør/tester    (20 kr i fragt per enhed)

I det ovenstående illustrative eksempel har vi således en COGS på 200 kr (uden afgifter/told).

Kan nogen af Jer svare på, hvilke afgifter (og i hvilket omfang) vi vil blive pålagt i et scenarie som ovenstående?

Jeg antager, at raterne afhænger af den endelige produktklassifikation, men tænker fx på hvorvidt der tillægges rater begge veje, inkl/ekskl. fragt og produktions omkostninger mm.

Tak,

Martin

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 16:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad er en COGS?

Om der skal betales import told i US af komponenterne er svært at sige når der er tale om vare til reeksport. Men spørg hos den relevante US myndighed.

I Danmark skal der betale told af varen samt fragtprisen.  Den aktuelle toldsats afhænger af produktets varekode.   

Hvad er grunden til du vil have lavet produktet i US frem for et land indenfor EU?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Ravn:
Hvad er en COGS?
´Cost Of Goods Sold - som jeg godt nok lige ser som 180 men never mind

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)