Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er små virksomheder uattraktive for revisorer? Ja min er! Det her er mine oplevelser - Men hvad er dine ?

Side 4 ud af 4 (39 indlæg)
Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4212
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 10:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Ib Abildgaard, RÅD & MAL:
Selvfølgelig kan bogføring også 100 % automatiseres, når teknologien er til det. 

Det er der vel ingen i denne tråd, der har nægtet.

Men alene debatteret udfra hvilke "barrierer" der kan være forinden.Wink 

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4212
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 11:21
Hvor mange stjerner giver du? :

SLETTET

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4212
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 11:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

KN Varme:

At kapitulere totalt og overlade alt bogføring og kontrol til revisoren?

Hvad er din oplevelse og hvordan har du løst det?

Der nok lige så mange løsninger, som der er mennesker og firmaer.

Min egen erfaring med revisorer og bogholdere er mangesidet.

Se også denne http://www.amino.dk/blogs/ib_abildgard_rd__mal/archive/2010/07/16/r-229-dgiverer-og-konsulenter-fra-amino.aspx

Men forinden et samarbejde, er det vigtigt at man får et aftale grundlag nedfældet på papir, omkring bl.a. ansvar, timeforbrug, priser m.m.

Jeg tror det er vigtigt ved ens udvælgelse, at denne foregår ud fra kemi, virksomhedsstruktur, størrelse m.m.

Om der i denne pågældende virksomhed er revisionspligt eller ej.

En lille virksomhed behøver ikke et revisors kontor med 100 ansatte. Og hvor de godkendte revisorer, kun deltager med deres ”forgyldte” underskrifter  

Så mit råd er bogfør selv det daglige, evt. via et program.

Og ved års afslutning lad en kyndig løbe det igennem, og lad denne foretage de nødvendige efter posteringer. Også i skattemappen. 

Tilmeldt 27. Aug 15
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 09:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er så nogenlunde hvad jeg har valgt.

Nu har jeg så bare mit regnskab 2 steder for jeg fører stadig tingene ind i Dinero for at holde overblikket.

Men jeg er som tidligere skrevet så tilpas utilpas overfor SKAT at jeg har valgt denne løsning.

Og prisen er der ikke noget at klage over. Bevares, det er da mere en Dinero koster på et år. Men ikke mere end at eg gerne betaler for det så evt. fejl kan "tørres af" på en registreret revisor.

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4212
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 10:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad har du så valgt Wink

Nu er registret og stats.aut revisor bortfaldet.

De er idag enten godkendte revisorer eller ej.

Den med at tørre af på, skal du være forsigtig med.Wink Du har i sidste ende altid et ansvar som den daglige ansvarlige leder. Wink

Her spiller god og ond tro også meget ind.Wink

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Ib Abildgaard, RÅD & MAL:

Nu er registret og stats.aut revisor bortfaldet.

De er idag enten godkendte revisorer eller ej.

Godkendt revisor er en samlebetegnelse for både en statsautoriseret og en registreret revisor. Der skelnes stadigvæk mellem hvad der er en stats.aut og registreret revisor. 

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4212
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 10:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Whiskey:
Godkendt revisor er en samlebetegnelse for både en statsautoriseret og en registreret revisor. Der skelnes stadigvæk mellem hvad der er en stats.aut og registreret revisor. 

O.K. tak for det Yes

Tilmeldt 27. Aug 15
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 16:28
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det er en registreret revisor.

Og jeg ved godt at en revisor er en af disse entiteter der tilsyneladende kan handle uden ansvar på andres vegne. Men jeg har ikke nogen lyst til at stå helt alene i en situation hvor jeg af en eller anden grund bliver set efter i sømmene og da jeg ikke mener jeg på nogen måde på noget tidspunkt har lavet noget der ikke tåler dagens lys så er det mit eneste mulige forsvar.

Desuden kan jeg ikke holde styr på hvad der kan og ikke kan trækkes fra/modregnes eller afskrives efter hvilke regler. For det ændrer sig. Men det kan en revisor. Han lever for pokker da af det. 

Big Smile

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4212
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 22:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

KN Varme:

Det er en registreret revisor.

Og jeg ved godt at en revisor er en af disse entiteter der tilsyneladende kan handle uden ansvar på andres vegne. Men jeg har ikke nogen lyst til at stå helt alene i en situation hvor jeg af en eller anden grund bliver set efter i sømmene og da jeg ikke mener jeg på nogen måde på noget tidspunkt har lavet noget der ikke tåler dagens lys så er det mit eneste mulige forsvar.

Desuden kan jeg ikke holde styr på hvad der kan og ikke kan trækkes fra/modregnes eller afskrives efter hvilke regler. For det ændrer sig. Men det kan en revisor. Han lever for pokker da af det. 

Yes

Det lyder som en fornuftig beslutning. Så fandt du alligevel en revisor, der fandt dig attraktiv Yes

Side 4 ud af 4 (39 indlæg)