Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Online Dispute Resolution (ODR)

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)
Tilmeldt 13. Jan 16
Indlæg ialt: 7
Fra  Seagull UAV Skrevet kl. 11:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle (første post :) )

Jeg har forsøgt at finde mere info omkring det nye ODR, og om hvorvidt jeg med min (lille niche) webshop også bliver underlagt dette (det formoder jeg)

Hvad har folk af kendskab til det pt. ? 

Fra København
Tilmeldt 11. Jun 09
Indlæg ialt: 202
Fra  Monbo Skrevet kl. 12:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Besøg webshop med unikke håndlavede smykker på Monbo.dk

Tilmeldt 13. Jan 16
Indlæg ialt: 7
Fra  Seagull UAV Skrevet kl. 12:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Fandt den i mellemtiden :)

Synes dog ikke at kunne finde super meget end et link til nogle Twitter opslag..

Tænkte bare at skidtet da måtte stå klar hvis det træder i kraft om 1mdr :)

Fra København
Tilmeldt 11. Jun 09
Indlæg ialt: 202
Fra  Monbo Skrevet kl. 13:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej det er ikke særlig informativt.

Dén side med twitter-opslagenen ser ud til at gå online den 15/2. Jeg går ud fra at det er denne side man skal linke til. Men det kunne godt stå oplyst det har du ret i.

EU er vores skæbne og vores åg, nogen siger også vores håb...

Besøg webshop med unikke håndlavede smykker på Monbo.dk

Tilmeldt 13. Jan 16
Indlæg ialt: 7
Fra  Seagull UAV Skrevet kl. 13:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvor er "Like" knappen til dit seneste opslag ? ;)

Hvad er Amino brugeres holdning til det nye ODR system ? :) Kom frisk !

Tilmeldt 15. May 12
Indlæg ialt: 2491
Skrevet kl. 11:13
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Foranlediget af artiklen på Computerworld, og manglende info til webbutikkerne sendte jeg en mail til Erhvervs- og vækstministeriet, som har videresendt min e-mail til besvarelse hos Forbruger Europa beliggende hos Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen.

Jeg spurgte kort og godt; " Hvornår har nogen tænkt sig at oplyse webshop-ejere om ny EU-lov? "

og har i dag modtaget nedenstående svar.

"Forbruger Europa er udpeget ODR-kontaktpunkt, og det er os, der besvarer henvendelser om den nye ODR-platform, der bliver tilgængelig pr. 15. februar 2015.

Vi er i gang med at udarbejde information til erhvervsdrivende, herunder webshop-ejere, på vores hjemmeside www.forbrugereuropa.dk, og du kan tilmelde dig vores nyhedsbrev, så du får besked, så snart informationen er tilgængelig.

Vi har udarbejdet nogle eksempler på, hvordan vi vurderer, at man som erhvervsdrivende med en webshop kan opfylde informationspligten, og jeg har vedhæftet vores dokument, da det endnu ikke er offentliggjort på vores hjemmeside.

Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen har bemyndigelsen til at udstede bøder, såfremt informationspligten ikke bliver overholdt, men vi ved, at der er stor forståelse for, at det kommer til at tage lidt tid, førend alle erhvervsdrivende er bekendt med de nye regler.

En række interesseorganisationer for erhvervsdrivende vil endvidere inden for de kommende uger informere deres medlemmer om de nye regler og de erhvervsdrivendes informationspligter.

Såfremt du har spørgsmål til ODR-platformen, er du velkommen til at kontakte os."

Dokumentets indhold - (Jeg kan ikke lige finde ud af at sætte det vedhæftede pdf-dokument ind her - så det er konverteret til word og sat ind som ren tekst, så alle kan få indsigt i det. Alternativt sender jeg gerne pdf-dokumentet til interesserede via mail.)

Erhvervsdrivende der sælger varer og tjenesteydelser online til forbrugere 

En generel oplysningsforpligtelse på hjemmesiden.   

Oplysning om klagemuligheder

En klage over en vare eller tjenesteydelse købt hos os kan indgives til Konkurrence- og

Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning, Carl Jacobsens Vej 35, 2500 Valby. Du kan klage til Center for Klageløsning via www.forbrug.dk. 

 

EU-Kommissionens online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land. Klage indgives her - http://ec.europa.eu/odr. Ved indgivelse af en klage skal du angive vores e-mail adresse xx@yy.dk

 

(Skal gives lettilgængeligt på hjemmesiden og i virksomhedens generelle aftalevilkår) 

 

En specifik oplysningsforpligtelse i forbindelse med en konkret klage, der ikke løses mellem parterne  

Hvis du vil gå videre med din klage

En klage over en vare eller tjenesteydelse, du har købt hos os, kan du indgive til Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning, Carl Jacobsens Vej 35, 2500 Valby. Du kan klage til Center for Klageløsning via www.forbrug.dk. 

 

(Skal gives skriftlig fx ved udlevering af informationen eller i en e-mail til forbrugeren)

 

En specifik oplysningsforpligtelse hvis tilbud fremsættes i en e-mail

Oplysning om klagemuligheder

En klage over en vare eller tjenesteydelse købt hos os kan indgives til Konkurrence- og

Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning, Carl Jacobsens Vej 35, 2500 Valby. Du kan klage til Center for Klageløsning via www.forbrug.dk. 

 

EU-Kommissionens online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land. Klage indgives her - http://ec.europa.eu/odr. 

 

(Gives i e-mail hvis indeholder tilbud til forbrugeren)

 

ODR kontakt punkt: 

Forbruger Europa (European Consumer Center Denmark) 

Carl Jacobsens Vej 35, 2500 Valby. E-mail odr@forbrugereuropa.dk

Fra Sorø
Tilmeldt 4. Oct 14
Indlæg ialt: 999
Fra  MHN Consulting Skrevet kl. 12:49
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Som jeg ser det er det her jo på ingen måde komplekst, og det er bare at få det gjort, længere er den egentlig ikke Smile - På den måde kan du som Webshop ejer komme tilbage til igen at fokuserer på det der driver din forretning fremad

//Morten

Tilmeldt 13. Jan 16
Indlæg ialt: 7
Fra  Seagull UAV Skrevet kl. 12:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Godt fodarbejde Fru Hartmann !!!

Og lækkert med et konkret svar fra ODR tovholderne i DK... !

Tilmeldt 15. May 12
Indlæg ialt: 2491
Skrevet kl. 20:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Rone Scholz-Nielsen:

Godt fodarbejde Fru Hartmann !!!

Og lækkert med et konkret svar fra ODR tovholderne i DK... !

Tak. 

Jeg synes ikke det er rimeligt at der ikke er meldt noget ud til webshop-ejerne.

Der er en måned til det skal bruges!

Tilmeldt 15. May 12
Indlæg ialt: 2491
Skrevet kl. 18:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Side 1 ud af 2 (19 indlæg)