Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Have 2 virksomheder under 1 CVR (enkeltmandsvirksomhed)

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Whiskey:

Korrekt at det er et administrativt SE-nr som du skal have. Vælger du den løsning så husk at du skal lave separat regnskab for hver del.

Men, kan jeg godt køre det hele over samme bankkonto? Fordi jeg har ikke mulighed lige nu for at få en ekstra Erhvervkonto :)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Kaare Jordt:

Whiskey:

Korrekt at det er et administrativt SE-nr som du skal have. Vælger du den løsning så husk at du skal lave separat regnskab for hver del.

Men, kan jeg godt køre det hele over samme bankkonto? Fordi jeg har ikke mulighed lige nu for at få en ekstra Erhvervkonto :)

jeg vel mene to SE vil kræve hver sin NemKonto af hensyn til f.eks hver sin moms - men Whiskey kan vide mere?

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu ved jeg ikke om dette kan gå, men ville jeg kunne sælge virksomhed A's varer på en anden hjemmeside under samme CVR, hvis jeg feks. skriver "En del af virksomhed A" på virksomhed B's hjemmeside? Og fakturere med virksomhed B's informationer men også der skriver "En del af virksomhed A"?

- Også i mit regnskab dokumentere om indtægter og udgifter kommer fra virksomhed A eller B

Mvh

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Kaare Jordt:
Nu ved jeg ikke om dette kan gå, men ville jeg kunne sælge virksomhed A's varer på en anden hjemmeside under samme CVR, hvis jeg feks. skriver "En del af virksomhed A" på virksomhed B's hjemmeside? Og fakturere med virksomhed B's informationer men også der skriver "En del af virksomhed A"?

Ja, det er muligt.

Vedr. en delregistrering og i forlængelse af Johns seneste svar, så er det min umiddelbare opfattelse, at du kan bruge den samme nemkonto til begge "virksomheder". Der tales CVR-nr i forhold til loven om Nemkonto. Et administrativt SE-nr vil altid være koblet op på et CVR-nr - så går du ud af den vej - så bør du kunne tilmelde delregistreringen til din eksisterende nemkomto.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, det er muligt.

Vedr. en delregistrering og i forlængelse af Johns seneste svar, så er det min umiddelbare opfattelse, at du kan bruge den samme nemkonto til begge "virksomheder". Der tales CVR-nr i forhold til loven om Nemkonto. Et administrativt SE-nr vil altid være koblet op på et CVR-nr - så går du ud af den vej - så bør du kunne tilmelde delregistreringen til din eksisterende nemkomto.

Så 2 forskellige regnskab, 1 CVR-nr og et SE-nr, også burde jeg kunne køre både virksomhed A og B uden bøvl?

Mvh

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Whiskey:
Et administrativt SE-nr vil altid være koblet op på et CVR-nr - så går du ud af den vej - så bør du kunne tilmelde delregistreringen til din eksisterende nemkomto.
ja lyder rigtigt - så vil begge moms gå ind på samme konto og trækkes fra samme f.eks. men hører jo overordnet til samme CVR

Mit problem lå i automatiken - når moms skal betale retur f.eks til SE eget momsnummer - kunne det så håndteres når det SE ikke var del af kontoen men blot det overordnede CVR men det er højst muligt det ville gå fint

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Ville jeg kunne køre ALT virksomhed B's regnskab igennem virksomhed A udover indtægter?

Mvh

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Kaare Jordt:

Ville jeg kunne køre ALT virksomhed B's regnskab igennem virksomhed A udover indtægter?

Mvh

moms skal jo være hver for sig - både indtægter og udgifter - og det er heller ikke praktisk med det andet selv om du valgte egne konti -. du bør bruge et program som magter afdelingsregnskaber synes jeg helt klart

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)