Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fradrag fra honorar løn

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 10. Nov 15
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 14:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej 

Jeg er en professionel danser og har i 2015 været honorar lønnet i mit arbejde samt forskellige projekter, ved siden af mit a-indkomst arbejde og har en kæmpe forvirring om hvad jeg må trækkes fra og ikke må.

Jeg har en rejse regning hvor billetten er købt i 2014, men rejsen skete først i 2015. Vil den være godkendt til at trækkes fra som 2015 fradrag?

har også købt en computer, gopro kamera og et program som kaldes Page Cloud, som er specifikt til forbedring, redigering, studering og hjemmeside bygning til min profession, kan de også trækkes fra?

og vil det være en bedre løsning af oprette en personligt ejet mindre virksomhed (PMW) i fremtiden, da jeg vil forsætte med at modtage honorar løn?

Tak på forhånd.

Fra København
Tilmeldt 8. Oct 14
Indlæg ialt: 412
Skrevet kl. 14:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hyingchou:

Hej 

Jeg er en professionel danser og har i 2015 været honorar lønnet i mit arbejde samt forskellige projekter, ved siden af mit a-indkomst arbejde og har en kæmpe forvirring om hvad jeg må trækkes fra og ikke må.

Jeg har en rejse regning hvor billetten er købt i 2014, men rejsen skete først i 2015. Vil den være godkendt til at trækkes fra som 2015 fradrag?

har også købt en computer, gopro kamera og et program som kaldes Page Cloud, som er specifikt til forbedring, redigering, studering og hjemmeside bygning til min profession, kan de også trækkes fra?

og vil det være en bedre løsning af oprette en personligt ejet mindre virksomhed (PMW) i fremtiden, da jeg vil forsætte med at modtage honorar løn?

Tak på forhånd.

Nu er jeg ikke den store i fradrag, så Cookie kan nok svare dig mere præcist.

Men som jeg ser det virker det ikke som en dårlig ide at få anskaffet sig et CVR nr, så kan du også lettere dele privat og erhverv op, da det er forskellige konti. :)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kan ikke vurdere konkret - men hvis det er anskaffet alene med det formål at skabe indtægten, og slet ikke bruges privat, så er den god nok med fradrag - og der ville jeg tage rejsen der blev foretaget i 2015 i 2015 skatten ud fra den jo er taget for at skabe 2015 indtægten

Bruges det du omtaler delvist privat er det en anden sag hvor der vil være tale om du skal dele %vis

Skat vil i min erfaring også skæve til, om der er rimeligt forhold mellem indtægt og fradrag som udgift honorar eller PMV - og når du taler PMV må du jo omsætte mindre end 50.000 per 12 mdr

Svaret vil afhænge af din sandsynliggørelse og begrundelse for at det er anskaffet og fradraget ud fra den del er for at skabe indtægten. Og I så fald måske lidt overvejelse om det er til honoraret eller a- lønnen -den kan jeg ikke helt overskue ud fra det du skriver , det har vel betyding for begge f.eks go-prio kamera- en revisor kan givet

Faktisk vil PMV ikke lovmæssigt gøre den store forskel, for sandheden er, at virksomheder stadigt skal indberette som honorar til skat, når regning kommer fra ikke momsregistreret - det er ikke CVR som gør forskel men momsregistrering - og skal en danser momsregistreres - jeg ville tro det er momsfri kunstnerisk arbejde - og så vil jeg mene en momsregistreret virksomhed der betaler dig - vil skulle indberette ud fra de tråde der har været herinde om det med Whiskey og Jesper_nl som gode bidragsydere


Det indberettede vil komme i rubrik 12 og jeg mener i hovedet det er rubrik 29 der så er til omkostninger/fradrag

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 10. Nov 15
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 17:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Tusind tak for hjælpen, det giver lidt et bedre billede for mig nu.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)