Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Lidt galle over lønstatistikker

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Fra Brønderslev
Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 514
Fra  Daltek IVS Skrevet kl. 11:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Som overskriften siger trænger jeg til at komme af med lidt galle over fagforeningernes lønstatistik.

Jeg står i den situation at jeg skal projektansætte 2 tekniske assistenter til noget arbejde. I den forbindelse bliver jeg mødt med et lønkrav om 34.000.- om måneden fordi en lønstatistik fra en fagforening siger at det skal vedkommende have. Jeg ved godt det er vejledende men jeg forstår simpelthen ikke konceptet.

De øvrige ansatte jeg har er der aldrig blevet forhandlet løn med. Folk må sige hvad de vil have og så beslutter jeg om jeg kan gå med eller ej. Med det i mente så er der i det område jeg arbejder med generelt 3 uddannelsesniveauer. Teknisk Assistent er en slags grund-uddannelse, produktionsteknolog / maskintekniker er trinnet i midten (mellemlang videregående), og så er der ingeniør uddannelserne eksempelvis maskiningeniør.

Maskiningeniører byder sig selv til for omkring 35-40.000.- kr når vi har haft dem til samtale. Maskinteknikerne går nyuddannet for lige under 30.000, og ligger typisk mellem 30 og 35 alt efter erfaring når de har været i branchen en 10 år. 

Jeg begriber ikke at hvis fagforeningerne ønsker at få deres ledige medlemmer i arbejde at de så afleverer en lønstatistik der helt tydeligt er så langt ude i hampen og i øvrigt efter en nærmere gennemgang også indeholder bonustillæg, ferietillæg og en masse andre ting som eksempelvis pensioner der gør at lønstatistikken på ingen måder afspejler grundlønnen. Jeg synes faktisk det er synd for de ledige der søger job, for de får sig en slem skuffelse og ender med at have sådan en som mig til at sidde og overveje om ikke det var mere værdiskabende at ansætte en maskintekniker i stedet der trods alt har flere og bredere kompetencer..

Er der andre der er løbet ind i noget lignende ? 

Jeg kan jo godt tage diskutionen med ansøgeren der vil have de 34 og så sige at du kan få 27 færdig slut. Siger vedkommende ja til det risikerer jeg jo også at vedkommende bliver meget træt meget hurtigt, og det vil uden tvivl have en indvirkning på effektiviteten som på dette projekt er nødt til at være helt i top. 

Jeg overvejer også en bonusordning i forhold til at sætte nogle milestones op på arbejde der skal nås. Men faktum er at der kun er en bestemt størrelse pose penge at gøre med på projektet.

Forslag er meget velkomne.

Tilmeldt 30. Jul 12
Indlæg ialt: 2576
Fra  MN Service Skrevet kl. 11:54
Hvor mange stjerner giver du? :

I lønstatistik er der også forskel på om det er jylland eller sjælland, så selvfølgelig er det kun vejledende. Fortæl ansøgerne at i kun plejer at give 27 men det er til forhandling efter en prøveperiode der viser hvad de kan. Siger de alle sammen nej til det er det dig der ligger for lavt.

Vi udfører alt Murer & Malerarbejde http://mogkservice.dk/ 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)