Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til APP-udvikling!

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 10. Jun 14
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 19:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej kære aminos,jeg og 2 kammerater har en ide, som vi gerne vil gå videre med. Vi vil lave en app der minder om appen "Vine", som er rigtig populær idag blandt andre sociale medier. Vi har tænkt os at købe noget der hedder "Vine app clone script, altså en app der er tæt på appen Vine, som allerede er skrevet og sælges. Det er den billigste måde at gøre det på. 1. synes i det er en god ide? Vi søger derfor en professionel app-udvikler, som kan hjælpe os til at ændre i den og tilføje nogle ekstra features. Det var lige kort om hvad vi har tænkt os at starte med. Hvor kunne man ellers starte, og er der noget man skal passe på med, mht. app-udvikling. Alle kommentar der omhandler app-udvikling kan være stor hjælp for os. God aften

Fra Sorø
Tilmeldt 4. Oct 14
Indlæg ialt: 999
Fra  MHN Consulting Skrevet kl. 19:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa DoganK

Det lyder da spændende.

Mht at starte med en klon som "Vine app Clone Script" så ville jeg være lidt forsigtig hvis jeg var jer, ikke at det ikke er en god idé, det er det måske, men det hænger meget sammen med kvaliteten af den kode, samt hvor tæt i kommer på den løsning som i gerne vil ende ud med. Jeg har i flere omgange stået med kunder der har haft købt en "klon" hvorefter vi har måtte erkende at det var både bedre og billigere at starte forfra end at arbejde videre med klonen.

Men når det så er sagt, så hvis klonen er kodet fornuftigt, og hvis der faktisk blot er tale om at udvide med ekstra features, så er der selvfølgelig en del at hente.

Hvis jeg var jer ville jeg starte med at "glemme" klonen i første omgang og så få udviklet et sæt wireframes og en specifikation til jeres app, herefter kan i så tage et kig på klonen og se hvor tæt i er på, og så træffe en beslutning udfra det.

Og ja her kan i godt tage en udvikler med indover til at give jer et estimat på hvad de ekstra features kommer til at koste, og et bud på hvordan kvaliteten er af koden (hvis I kan få adgang her før i har købt - men her kan man sikkert forhandle sig frem til en løsning).

Hvis I har brug for lidt hjælp her, så siger i bare til

Held og Lykke med projektet

//Morten

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 20:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg er meget enig med Morten, og har et par tilføjelser.

For det første tror jeg at I skal have noget mere unikt end "bare" en klon, for at opbygge en solid brugerbase. Der skal virkelig være noget ekstra at komme efter i jeres app, ellers bliver folk bare på de platforme, som eks. Vine, som de er på i forvejen.

For det andet så er det ikke nødvendigvis billigere at få tilpasset en klon, end at starte fra bunden. Det kommer meget an på hvor godt klonen er kodet, og hvor nemt det er at integrere nye features.

For det tredje, så tænk meget i backend og infrastruktur. Med billed/video apps kommer i hurtigt til at opbevare terabytes af data, og jeres backend og infrastruktur skal kunne håndtere det. Det er typisk noget med sharding af databaser og autoscale af servere etc. Mere end 80% af arbejdet ligger sikkert på serverdelen med sådan en app.

Tænk end-to-end....

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)