Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

E-bog

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Præstø
Tilmeldt 9. Jan 16
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 09:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej forum

Jeg er ved at starte virksomhed op, og til at samle e-mails ind til nyhedsbreve vil jeg lave en freebee i form af en e-bog. Hvor skal man ligge den henne så brugeren så igennem velkomst mail får direkte download link så når de trykker på download så kommer den ned uden de skal forbi endnu en side og trykke download.

Mvh
Lars

Fra Sorø
Tilmeldt 4. Oct 14
Indlæg ialt: 999
Fra  MHN Consulting Skrevet kl. 10:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa Lars

Det kan du gøre på flere måder, enten kan du ligge den på din web server og så sende dem et download link, hvis du ikke vil have alle skal kunne downloade, så er der også veje rundt om det.

Bruger du mailchimp kan du også uploade filen direkte på deres server og sende den ud som attachment, så mulighederne er mange.

//Morten

Fra Herning
Tilmeldt 30. Nov 14
Indlæg ialt: 153
Fra  Riis Media Skrevet kl. 12:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg følger lige med her, da jeg også vil til at samle nogle email adresser ;-)

Det er ikke meget research jeg har lavet, men dette er jeg kommet frem til ind til videre:

1) Man kan vælge at sende den gratis e-bog med i en velkomstmail, der sendes til alle som skriver sig op. Dog vil alle modtage denne mail, og det ville være underligt at få en gratis e-bog, hvis man ikke har bedt om den.

2) Man kan fx vha. SumoMe, samle email adresser, og når folk fylder deres email adresse ind, redirecte dem til en side, hvor de kan downloade e-bogen. Problemet er her, at de ikke vil få bekræftet email adressen, som Mailchimp kræver. Derfor vil man ikke rigtig få nogle signups.

3) Man kan bruge et Wordpress plugin der hedder Twami, som netop skulle være bygget til det formål du beskriver her. Jeg har desværre ikke undersøgt det yderligere - nogen der bruger det/kender til det??

Kom gerne med nogle alternativer til de metoder jeg har beskrevet her - jeg er sikker på at der findes noget bedre ;-)

Laver systematisk leadgenerering med LeadMotoren - til B2B SaaS, konsulenter og IT virksomheder der vil skalere op.

Tilmeldt 18. Jul 15
Indlæg ialt: 172
Skrevet kl. 13:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Herning
Tilmeldt 30. Nov 14
Indlæg ialt: 153
Fra  Riis Media Skrevet kl. 17:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Det ser ud til at fungere godt, men det koster jo ca. 200 i måneden - hvilket hurtigt løber op :-)

Laver systematisk leadgenerering med LeadMotoren - til B2B SaaS, konsulenter og IT virksomheder der vil skalere op.

Fra Herning
Tilmeldt 30. Nov 14
Indlæg ialt: 153
Fra  Riis Media Skrevet kl. 18:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Laver systematisk leadgenerering med LeadMotoren - til B2B SaaS, konsulenter og IT virksomheder der vil skalere op.

Fra Aalborg
Tilmeldt 12. Nov 09
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 20:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Enkel og effektiv metode:

1.

Lav en tilmeldingsformular på din hjemmeside. Brug en Pop-Up da de virker bedst, og du nemt kan indsætte din Call To Action og information om din E-Bog Giveaway.

Jeg har skrevet en E-Bog med anbefalinger omkring Pop-Up formularer, facts på hvornår de skal "poppe" frem, facts på virkningsgrad, anmeldelse af 14 forskellige systemer, for og imod, priser, links, og anbefalinger til det rette system at bruge.

E-Bogen er på 22 isider og GRATIS: Den kan hentes her:

http://denniskronborg.dk/komplet-guide-pop-up-tilmeldingsformularer/

2.

Kobl din tilmeldingsformular sammen med dit nyhedsbrevsystem. Jeg arbejder hos https://bullsender.dk/, og her har vi en super smart måde at levere PDF på, som sikre at din deliverability ikke lider skade. Og Bullsender integrerer med langt de fleste pop-up systemer.

3.

Når dine tilmeldte har tilmeldt sig, så får de en bekræftelses mail. Jeg anbefaler at du benytter dobbelt opt-in, så er du sikker på at have 100% styr på dine tilladelser til at måtte maile folk.

4.

Når folk så bekræfter deres email adresse, kan du sætte Bullsender til at sende dine tilmeldte pdf'en helt automatisk. Rent praktisk gøres dette ved at de får en mail med et download link, og PDF så er hostet hos din nyhedsbrev leverandør ( i dette tilfælde Bullsender - dog ikke alle nyhedsbrev systemer der kan dette).

5.

På denne måde sætter du et automatisk flow op. Og du får statistik på hvor mange der rent faktisk har klikket og downloadet E-Bogen. Hvis du vil bruge dette til lead generering, kan du i Bullsender se hvem der downloadet, og du kan målrette dine kampagner mod dem. Bruger du egen hosting, misser du statistik delen, og ved i princippet ikke om folk har tilgået din E-Bog eller ej. Og så er du fri for at rode med opsætning.

God fornøjelse....

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)