Enkel og effektiv metode:
1.
Lav en tilmeldingsformular på din hjemmeside. Brug en Pop-Up da de virker bedst, og du nemt kan indsætte din Call To Action og information om din E-Bog Giveaway.
Jeg har skrevet en E-Bog med anbefalinger omkring Pop-Up formularer, facts på hvornår de skal "poppe" frem, facts på virkningsgrad, anmeldelse af 14 forskellige systemer, for og imod, priser, links, og anbefalinger til det rette system at bruge.
E-Bogen er på 22 isider og GRATIS: Den kan hentes her:
http://denniskronborg.dk/komplet-guide-pop-up-tilmeldingsformularer/
2.
Kobl din tilmeldingsformular sammen med dit nyhedsbrevsystem. Jeg arbejder hos https://bullsender.dk/, og her har vi en super smart måde at levere PDF på, som sikre at din deliverability ikke lider skade. Og Bullsender integrerer med langt de fleste pop-up systemer.
3.
Når dine tilmeldte har tilmeldt sig, så får de en bekræftelses mail. Jeg anbefaler at du benytter dobbelt opt-in, så er du sikker på at have 100% styr på dine tilladelser til at måtte maile folk.
4.
Når folk så bekræfter deres email adresse, kan du sætte Bullsender til at sende dine tilmeldte pdf'en helt automatisk. Rent praktisk gøres dette ved at de får en mail med et download link, og PDF så er hostet hos din nyhedsbrev leverandør ( i dette tilfælde Bullsender - dog ikke alle nyhedsbrev systemer der kan dette).
5.
På denne måde sætter du et automatisk flow op. Og du får statistik på hvor mange der rent faktisk har klikket og downloadet E-Bogen. Hvis du vil bruge dette til lead generering, kan du i Bullsender se hvem der downloadet, og du kan målrette dine kampagner mod dem. Bruger du egen hosting, misser du statistik delen, og ved i princippet ikke om folk har tilgået din E-Bog eller ej. Og så er du fri for at rode med opsætning.
God fornøjelse....