Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Affiliate side - Hvordan?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 30. Nov 12
Indlæg ialt: 59
Skrevet kl. 10:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er :-) Jeg går og tænker på at gå i krig med at lave et par affiliate sider, men har først en række spørgsmål inden jeg kaster mig ud i det.

Jeg har planer om 2 sider. Hvor af det ene site skal være et sammenlignings site og det andet skal være et site med råd/guides, mv. Det skal være .dk domæner hvis det er muligt.

1. Hvordan er det ''nemmest'' og mest omkostnings frit at lave en affliate side?
Har undersøgt domænerne og webhotellerne, men er i tvivl om det er bedst nemmest at købe det hos Dandomain eller Unoeuro eller et tredje sted.
Og i så fald hvis jeg unoeuro, så er jeg i tvivl om jeg skal vælge - Bronze - Sølv eller Pro.

2. Kan man vælge wordpress og bruge et template og redigerer i?
Jeg vil hellere selv sætte mig ind i wordpress og opsætningen af hjemmesiden i stedet for at betale andre for at gøre det

3. Hvad kan man bruge affilate netværks til?
Og er der forskel på om jeg vælger et .com netværk eller et .dk - Og er der ikke lidt ligesom en mellemmand?

4. For at opnå en aftale om kommision skal man vel tage kontakt til webshops/sidernes ejere?
Det er vel bedste med telefonisk kontakt tænker jeg - Og hvordan finder man ud af / aftaler kommisionen 

Håber der er nogle affiliate hajer der kan hjælpe mig. Hvis i har råd eller andet tager jeg imod dem med kyshånd. :)



 

Tilmeldt 13. Jul 13
Indlæg ialt: 509
Skrevet kl. 11:17
Hvor mange stjerner giver du? :

1) Jeg vil anbefale Unoeuro + Bronze. Du kan altid opgradere alt bytte webhotel hvis det behøves.

2) Ja du kan anvende wordpress og du kan godt anvende en template som du anpasser.

3) Ja et affiliatenetværk fungerer som en mellemmand mellem dig (publicher) og de enkelte programmers annoncører. Netværkerne giver dig de url'er / banners som du skal placere på dine affiliatesites og styrer statistikker (hvor mange kliks, leads, salg osv. som du leverer) og afregning af provision. Mvh. valg af domæne: hvis din målgruppe er dansk så vælg .dk - dette ikke så meget af hensyn til seo men mere af hensyn til at danskere hellere vil trykke på en link (i søgeresultatet) som tilhører et .dk domæne.

4) Nej, provisionsats for de enkelte programmer er allerede forhandlet mellem affiliatenetværket og annoncørerne. Hvis du leverer rigtigt mange salg kan du naturligvis forsøge at forhandle en bedre provision med annoncører ift. standard.

Held og lykke!

Ps. Ken fra Partner-Ads har lavet flere gode guider hvor du får svar på mange spm.: http://partner-ads.com/

Tilmeldt 24. Jul 15
Indlæg ialt: 106
Fra  entremobel.dk Skrevet kl. 11:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg prøver lige med et svar selvom jeg ikke har den helt store erfaring med affiliate ;)

1. Du kan sagtens bruge unoeuro med bronze suite som start. De er billige og har god oppe tid.

2. Du kan sagtens bruge wordpress, hvis du kan finde et tema / plugins der understøtter det funktionalitet du ønsker på siden.

3/4. Der er forskellige affiliate sider du kan tilmelde dig. Nu kender jeg ikke så mange, men det mest populære må enten være at bruge Google adsense eller partner-ads. Google adsense kræver dog du har noget trafik på dit site, før de vil godkende dig (kender ikke de specifike krav til godkendelse). Partner-ads kan du tilmelde dig som affiliate-partner og så får du en sjat penge hvis dit klik fører til salg.

Jeg tror lige det er det mest grundlæggende i det, men tror der er andre herinde der kan uddybe mere end jeg kan ;)

Tilmeldt 30. Nov 12
Indlæg ialt: 59
Skrevet kl. 11:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Tusind tak for de hurtige svar begge to. Jeg tror jeg vælger at registrere mit første domæne hos Unoeuro og så vælge et bronze - Og så opgraderer hvis der senere hen kommer massere grafik.

Som netværk er jeg splittet imellem webgains og Partnerads da jeg lige har læst nogle anmeldelser om begge. Men jeg tror jeg foretrækker Partnerads da de har et dansk kontrolpanel. 

Fra Aarhus C
Tilmeldt 14. Mar 14
Indlæg ialt: 2152
Fra  Erhvervshjemmesider.dk ApS Skrevet kl. 13:09
Hvor mange stjerner giver du? :

TheisHansen:

2. Kan man vælge wordpress og bruge et template og redigerer i?
Jeg vil hellere selv sætte mig ind i wordpress og opsætningen af hjemmesiden i stedet for at betale andre for at gøre det

Hej Theis 

Hvis du købe et webhotel ved Unoeuro tilbyder de en nem one-click installation af WordPress. Find et lækkert tema og importer demoversionen. Så har du noget at arbejde ud fra :-) 

Held og lykke med projekterne. 

Tilmeldt 30. Nov 12
Indlæg ialt: 59
Skrevet kl. 13:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej det er vel noget jeg vælger efter køb af domænet?

Mange tak. :-)

Fra Aarhus C
Tilmeldt 14. Mar 14
Indlæg ialt: 2152
Fra  Erhvervshjemmesider.dk ApS Skrevet kl. 13:37
Hvor mange stjerner giver du? :

TheisHansen:

Hej det er vel noget jeg vælger efter køb af domænet?

Mange tak. :-)

Yes, det er noget du kan benytte dig af når du er oprettet som kunde :-) 

Tilmeldt 11. Aug 14
Indlæg ialt: 21
Fra  Hjemmesideexperten.dk Skrevet kl. 21:51
Hvor mange stjerner giver du? :

TheisHansen:

Som netværk er jeg splittet imellem webgains og Partnerads da jeg lige har læst nogle anmeldelser om begge. Men jeg tror jeg foretrækker Partnerads da de har et dansk kontrolpanel. 

Hvorfor ikke bare oprette dig som partner på begge affiliate netværkerne?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)