Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Gratis NemKonto

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Aarhus
Tilmeldt 19. May 12
Indlæg ialt: 56
Fra  webintas Skrevet kl. 16:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg har fået oprettet et firma, og jeg har fået et brev om, at jeg skal tilknytte en NemKonto. Jeg har hidtil kørt det gennem Danske Bank privat, men de vil ikke lave en privatkonto som NemKonto for erhverv. Dermed skal jeg bestille en erhvervskonto til 750,- for at kunne få en NemKonto.

Er det ikke muligt at komme udenom dette gebyr og en erhvervskonto? Vil andre banker tilbyde mig en erhvervskonto gratis? Eller en privatkonto, som kan bruges som erhvervs-NemKonto?

Eller kan jeg bare lade være med at tilknytte en NemKonto?

Venlig hilsen,
Peter Stidsen

Tilmeldt 20. May 07
Indlæg ialt: 114
Skrevet kl. 16:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Peter

Tillykke med dit nye firma.

Det eneste jeg kan svarer på i dit indlæg, er at du skal have en Nemkonto til dit firma.

Held og lykke med firmaet

Mvh

Nuser43

Tilmeldt 27. Aug 08
Indlæg ialt: 1161
Skrevet kl. 16:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har også Danske Bank, og det kunne lade sig gøre.

Lav en ny (2.) privat konto til din virksomhed, eller skift rådgiveren...

Jeg snakker om enkeltmandsvirksomhed.

Fra Aarhus
Tilmeldt 19. May 12
Indlæg ialt: 56
Fra  webintas Skrevet kl. 16:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Amadeo:

Jeg har også Danske Bank, og det kunne lade sig gøre.

Lav en ny (2.) privat konto til din virksomhed, eller skift rådgiveren...

Jeg snakker om enkeltmandsvirksomhed.

Det er præcis det, jeg har gjort. Jeg har længe haft en privatkonto til mit firma (mens det var en ikke-momsregistreret hobbyvirksomhed). Og ja, nu er det enkeltmandsvirksomhed.

Så måske jeg skal ringe ind igen?

Fra Munkebo
Tilmeldt 26. Nov 12
Indlæg ialt: 421
Fra  Ansico Skrevet kl. 16:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er forskelligt fra bank til bank. Dels om de vil acceptere en privatkonto til erhverv og dels om de tager gebyr for erhvervskonto.

Jeg har ofte hørt at danske bank kun vil have erhvervskonto og at de kræver et gebyr for det.

Uanset hvad skal du have en NemKonto, så hvis ikke danske bank vil må du finde en anden bank eller betale gebyret.

Der findes både banker hvor de tillader privatkonto til erhverv og banker hvor erhvervskonto er gratis.

IT-blogger.dk - en blog om IT-support, udvikling af websider, CMS, SEO og online marketing

Tilmeldt 27. Aug 08
Indlæg ialt: 1161
Skrevet kl. 17:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Lav en ny privat konto. Lad være at snakke mere om det med banken.

Oplys til Skat (det er hovedsaglig dem, som skal bruge det) det nye kontonummer som virk. NemKonto.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46449
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Amadeo:

Lav en ny privat konto. Lad være at snakke mere om det med banken.

Oplys til Skat (det er hovedsaglig dem, som skal bruge det) det nye kontonummer som virk. NemKonto.

fristende med den går ikke. Man kan ikke bare oplyse konto til skat- Det fungerer KUN ved at ens konto bliver tilknyttet CVR nummeret som NemKonto.  Uden CVR knyttet til den - kan man f.eks. ikke få moms retur (og det er pligt at ha NemKonto tilknyttet ens CVR helt enkelt)

Det må man godt med en personlig konto - som ekstra nemKonto til det CVR men det forudsætter at banken giver OK for det - ellers kan de lukke den - og som nævnt - nemKonto virker KUN í forhold til skat moms og alt andet - ved at selve CVR er tilknyttet den - så man kommer ikke uden om banken

(ud over det med NemKonto - så vil banken nu ofte også se, at en konto bruges som erhverv - uden tilladelse, og det medfører ofte bare lukning af kontoen omg og ofte risiko for at man ryger helt ud, hvis man har gjort det MOD aftale med banken - så don´t)

Der er masser af banker der stiller erhvervskonto og banker som tillader brug af privat - men det er nok færre og færre, og det hænger sammen med lav rente - risiko og gebyr

læs evt http://johnhannover.blogspot.dk/2015/05/hvorfor-er-erhvervskonto-ofte-dyrere.html og http://johnhannover.blogspot.dk/2014/09/ny-konto-i-banken.html 

god vind med det - det skal nok lykkes  vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)