Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bange for at miste kunder

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 4. Jan 16
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 10:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino

Jeg er netop gået igang med at prøve at få en virksomhed op at kører, da jeg har fået en god idé. 

Jeg har dog det problem, at jeg er bange for at miste mine kunder. 

Tanken er at mine ansatte, i fremtiden, skal udarbejde en service for kunden. Jeg kan dog ikke lade vær med at tænke på at den ansatte, ligeså godt kunne gøre det udenom virksomheden, da den ansatte kunne tjene mere pr. kunde. 

Servicen består primært at transport.

God nytår 

Fra London
Tilmeldt 11. Dec 07
Indlæg ialt: 373
Skrevet kl. 11:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du ikke kan stole på dine ansatte, så er det dit problem. Generelt må de jo ikke drive konkurrende virksomheder.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Så må du lave en konkurrenceklausul i kontrakten. Samtidigt er jeg dog enig med forudgående opslag, hvor du skal kunne stole på dine ansatte.

Hvordan ansætter du dine medarbejdere, hvordan følger du op på deres arbejde og sikrer, at de udvikles bedst muligt?

Fra Sorø
Tilmeldt 4. Oct 14
Indlæg ialt: 999
Fra  MHN Consulting Skrevet kl. 12:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa Johannes

Det er sikkert rigtigt, men hvis en af dine ansatte gjorde det, så ville han jo sandsynligvis blive fyret, og han ville ikke få flere "nye" kunder gennem dig.

Og ja du kunne også sagtens indarbejde en kundeklausul i ansættelseskontrakten - hvis der ikke er tale om funktionærer, så er mulighederne for at beskytte din virksomhed bredere, men check lige loven alligevel, bare så du ikke kommer i klemme.

//Morten

Fra København
Tilmeldt 8. Oct 14
Indlæg ialt: 412
Skrevet kl. 12:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Johannes Mathiesen:

Hej Amino. 

Jeg er netop gået igang med at prøve at få en virksomhed op at kører, da jeg har fået en god idé. 

Jeg har dog det problem, at jeg er bange for at miste mine kunder. 

Tanken er at mine ansatte, i fremtiden, skal udarbejde en service for kunden. Jeg kan dog ikke lade vær med at tænke på at den ansatte, ligeså godt kunne gøre det udenom virksomheden, da den ansatte kunne tjene mere pr. kunde. 

Servicen består primært at transport.

God nytår 

Jeg har lidt samme udfordring, hvordan kan jeg stole på at en ansat gør tingene som jeg mener det skal gøre og hvordan sikre jeg at de ikke render afsted med hele kundekartoteket?

Jeg har selv nogle steder hvor at det skal være en bestemt medarbejder som hjælper mig, så jeg for den samme i røret hver gang da vedkommende giver mig en god oplevelse.

Så hvis de nu giver sådan en god oplevelse at de vil prøve at flytte kunden over til en anden virksomhed som de måske selv står for, hvordan håndtere man så det?

I mit tilfælde så har jeg fået udfærdiget en ansættelseskontrakt som sikre det og meget andet og som udgangspunkt så ansætter jeg ikke folk hvor jeg ikke "klikker" godt med dem.

Nu lyder det som om at du en form for virksomhed ligesom lastvogn chauffør...

Så kan du naturligvis ikke være over dem dagen lang og jeg vil ikke på nogen måde anbefale dig nogen form for overvågning. Som de andre så fint skriver, så handler det i sidste ende om tillid.

Har du det juridiske på plads, så skal din mave fornemmelse på vedkommende også bare være det :)

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)