Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Søger (kinesisk?) leverandør

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Helsinge
Tilmeldt 29. Jul 14
Indlæg ialt: 71
Fra  Politikeren.dk Skrevet kl. 19:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej aminoer.

Mit navn er Mads, og jeg er 15 år gammel. Længe har jeg gået og tænkt på at starte en webshop.

Men jeg er ny i branchen, og kender ikke så meget til at finde leverandører osv... Har kigget en del på Alibaba og lignende sider, men er bange for at løbe ind i scammers. 

Er klar over, at der altid vil være en risiko, men jeg vil meget gerne have nogle inputs fra jer! 
Er der nogen, der har erfaringer med Alibaba eller lignende? - og hvilke leverandører på Alibaba er oprigtige?

Det, jeg søger, er primært kopper, puder, tæpper osv. - ting til hjemmet.

Byd endelig ind!

Mvh. Mads

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 20:03
Hvor mange stjerner giver du? :

 

Du skal være importør registreret for lovligt at kunne importerer vare til videresalg. For at blive registreret kræver det at du er myndig dvs. 18 år.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46452
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Ravn:

 

Du skal være importør registreret for lovligt at kunne importerer vare til videresalg. For at blive registreret kræver det at du er myndig dvs. 18 år.

og lige så vigtigt - du må som heller ikke sælge som virksomhed - uden enten at have dispensation til virksomhed - eller være 18 - slet ikke optræde som virksomhed - se de tre linkhttp://johnhannover.blogspot.dk/2015/03/under18.html 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Helsinge
Tilmeldt 29. Jul 14
Indlæg ialt: 71
Fra  Politikeren.dk Skrevet kl. 21:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej begge to.

Tak for svar! 
Jeg er med på, at jeg skal skaffe mig dispensation for at sælge som virksomhed - er i fuld gang med at undersøge det hele osv.

Men vil meget gerne have npgle tips ift. leverandør.

Mvh. Mads

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46452
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Fino - Regn med at dispensation jo afhænger af den grad af risikobegrænsning du viser - og f.eks. Kina import KAN - eller VIL men KAN ses negativt risikomæssigt - og føre til nej

Alibaba kan du ikke som sådan sikre dig mod ret meget - selv certificerede leverandører er ikke som sådan gennemcheckede men har dog en del leverancer - eller betaler for beskrivelsen

Du kan bruger escrow betaling for at undgå at bliver af med penge for noget der ikke leveres, den fungerer helt

Du kan her læse generelt om import fra Asien http://johnhannover.blogspot.dk/2013/11/import-til-videresalg-fra-kina-uden-for.html 

og her om kopivare faren og eget ansvar http://johnhannover.blogspot.dk/2014/03/kopivarer.html 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 18. Feb 16
Indlæg ialt: 94
Skrevet kl. 12:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi kan levere alt det du skal bruge bedre priser en alibaba skriv til mig på ot@hosatrading.com

Fra Dokkedal
Tilmeldt 19. May 15
Indlæg ialt: 120
Fra  Karlog-IT Skrevet kl. 13:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis det er Alibaba du vil handle på så er her et par gode tips:

1. Gå i første omgang kun efter fimaer som er gold supliers med flere år på bagen, det er rimelig dyrt at være gold og derfor vil en del scammers enten ikke være gold eller også vil de have under 2 år.

2. Kontakt firmaet og stil nogle spørgsmål til deres producter, mens i klargøre handlen lig mærke til hvilke tidspunkter mails bliver besvaret på, mange almindelige firmaer vil kun besvare mails mellem 08 og 16 (husk at de har en anden tids zone)

3. Hvis muligt forhør dig om du kan betale med en escow service, da scammers som-regel ikke går med på dette.

4. Undersøg virksomheden og se om de har været på nogle messer og ligende, da mange scam firmaer ikke bruger tid/penge på at tage på messe.

5. Slå firmaet op og check at adressen på deres hjemmeside stemmer overens med det kinesiske register.

6. Ved store odre (og evt de første PAR odre) betal for at få varene inspiceret af 3. part inden de afsendes (der er flere firmaer som laver den service, men nogle firmaer sender gode vare første gang og så sender de ¤$*#! 2. gang når du så laver en stor odre)

Og så vil der selvfølgelig stadig altid være en risiko men det er der jo også med danske levandøre.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)