Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Freelance fra andet EU land (Tyskland)

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Aalborg
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 17
Fra  ADD-Data Skrevet kl. 17:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Kan man benytte og aflønne en freelance person i et andet EU land, når vedkommende ikke har egen virksomhed?

I det konkrete tilfælde har jeg en kontakt i tyskland som jeg har arbejdet en del sammen med på diverse non-profit opensource projekter.

Situationen er nu den, at jeg har nogle projekter i min egen virksomhed, som jeg gerne vil hyre ham til at hjælpe med, mod fair betaling på freelance basis.

Hvordan administrere jeg det, og kan det overhovedet lade sig gøre, når han ikke har egen virksomhed?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:14
Hvor mange stjerner giver du? :

sagtens - du skal ha hans navn - adresse og fødselsdato/år. Den bruger du når du skal indberette betalingen til ham til skat.dk Du indberetter helt som alt andet honorar, blot sætter du kryds i INTET CPR, så kommer den op med linjer til alt om modtager, og så indberetter du bruttobeløbet - og har fradrag for omkostningen, forudsat naturligvis, arbejdet er udført for dit 

Han skal så udføre arbejdet fra Tyskland - gør han det fra DK, skal han ha dansk CPR som gives til det formål

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Aalborg
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 17
Fra  ADD-Data Skrevet kl. 18:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Ok, det lyder meget fornuftigt.

Skal han så selv håndtere skat osv. med det tyske skattevæsen, eller bliver det rapporteret videre fra SKAT her i DK, nu hvor det er inden for EU?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:34
Hvor mange stjerner giver du? :

han skal selv håndtere det - men om der kan være samarbejde mellem DK skat og Tyskland er vel ikke til at garantere mod - hvidvaskning og andet - men han skal selv håndtere det i alle fald - som minimum

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Aalborg
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 17
Fra  ADD-Data Skrevet kl. 21:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Ok, tak for de brugbare svar :)

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)