Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bog til ny iværksætter

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Aarhus
Tilmeldt 28. Sep 15
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 13:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har en ven fra udlandet, som er bosat i Danmark sammen med hans familie. Han er ved at lære dansk, men der kommer nok til at gå et par år endnu, før han kan læse en bog på dansk. Engelsk taler og læser han dog flydende. Min ven er meget arbejdsom, og arbejder pt. om natten, hvor han tjener lidt mere, og på den måde kan lægge penge til side til at finansiere drømmen: At starte egen virksomhed.

Han har spurgt mig, om jeg vil hjælpe ham med at komme igang, og det vil jeg selvfølgelig gerne, men jeg vil aller helst først, at han får et realistisk bilede af, hvad det kræver af planlægning, at starte hans viksomhed (arbejdsomheden er jeg ikke et sekund i tvivl om).

Det jeg kan være bange for er, at han springer for mange trin over, og på den måde måske havner i økonomiske vanskeligheder, og må vinke farvel til sin drøm. Og med det engagement han har for, at det skal lykkes, er jeg bange for, at hvis det går galt, så vil han nok ikke "trække stikket", førend han er forgældet i en grad, så han ikke kan komme til at starte op igen.

Så jeg har brug for en anbefaling af en bog (på engelsk), så han fra en ekspert kan lære om, hvordan han skal gribe det an. Jeg har f.eks. fortalt ham, at det ikke er en god idé, at starte med at leje lokaler, men i stedet arbejde "ud af huset", og på den måde oparbejde en kundekreds og teste markedet. Han er allerede igang med at kigge på egnede lokaler, og det synes jeg er alt, alt for tidligt, og noget, som netop kan dræne hans budget på nul komma fem - fordi kunderne står jo ikke i kø fra dag 1, til en helt ny virksomhed.

Så hvilke bøger kan i anbefale jeg kaster i nakken af ham, så han kan komme på ret kurs?


Mvh. Mads :)

Fra Sorø
Tilmeldt 4. Oct 14
Indlæg ialt: 999
Fra  MHN Consulting Skrevet kl. 13:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa Mads

Hvilke branche kigger han på ?

//Morten

Fra Aarhus
Tilmeldt 28. Sep 15
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 14:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Service - beklager jeg ikke lige fik det med i første omgang!

Tilmeldt 9. Mar 14
Indlæg ialt: 1562
Fra  Debedstepriser.com Skrevet kl. 15:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Kan anbefale iværksætterhåndbogen, iværksætter til jeg dør 2 og just fucking doit. Alle på dansk og super gode.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46428
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:47
Hvor mange stjerner giver du? :

erjegher:

Kan anbefale iværksætterhåndbogen, iværksætter til jeg dør 2 og just fucking doit. Alle på dansk og super gode.

de må ikke være på dansk jo - så ja de er gode men duer jo ikke her. Jeg tror også det der ledes efter her er mere hands-on lean business og rent praktiske ting - Jeg kan ikke lige anbefale en engelsk sproget bog som rammer det - i alle fald hvis det skal ha noget praktisk med om at stifte - ansvar, skat moms osv. Der er masser af engelske som er motiverende bøger i stil med de to nævnte her - Richard Branson og andre har skrevet motiverende bøger på engelsk - mine egne bøger er også rent dansk - og derfor ubrugelige som jeg fatter det her

Måske skulle den engelsktalene også overveje at få tid i et væksthus (google det trådstarter de ligger spredt over landet) hvor der vil kunne gives mere konkrete råd af folk der givet taler engelsk. Endeligt kunne Copenhagen Business School tænkes at ha nogle engelsksprogede bøger at anbefale, du kan jo prøve at give dem et ring når ferien er ovre

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København
Tilmeldt 8. Jul 05
Indlæg ialt: 1746
Skrevet kl. 16:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg har via mit telefonabonnement hos Telia fået 'Storytel' på min telefon - en lydbogs-app - og mit forbrug af bøger er steget adskellige tusinde procent de sidste måneder. Det kan klart anbefales.

Her er listen over buisness-relaterede bøger. Du kan søge på kun engelske bøger og der kommer en meget lang liste: https://www.storytel.dk/kategori-%C3%98konomi+&+Business

Det kunne være en god nytårsgave til din ven Smile

Grafisk design & produktudvikling: www.davidchristensen.dk

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)