Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Modtager din webshop Bitcoins?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Rødovre
Tilmeldt 13. Jan 09
Indlæg ialt: 276
Fra  Startenwebshop.dk Skrevet kl. 11:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Bitcoins er efter min mening et spændende "nyt" koncept og jeg er meget i tvivl om det er noget jeg skal anbefale til mine kunder som betalingsmiddel på deres webshops. Jeg er selv fortaler for Bitcoins, men kan også se, at det har sine fordele og ulemper både for virksomheder der benytter det og for samfund som helhed.

Hvis du har du en webshop der modtager Bitcoins som betalingsmetode er jeg meget interesseret i, at høre dine erfaringer og hvorfor du har valgt det. Omvendt, har du bevidst fravalgt bitcoins så er jeg også interesseret i at høre hvorfor. Populariteten af Bitcoins er stigende og flere både fysiske forretninger, private og webshops er begyndt at bruge det. Min grund til at have fravalgt det indtil nu har været manglende incitamentet i forhold til populariteten i Danmark. Jeg overvejer dog netop nu, at introducere det på mine egne webshops, samt kunders. Det er trods alt i modsætning til andre betalingsmetoder let og gratis at implementere.

Kender du til danske webshops der benytter Bitcoins? Hvis ja, så smid gerne et link og lad mig endelig høre din mening om Bitcoin, både i al almindelighed og som betalingsmiddel på webshop.

Godt nytår :-)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:37
Hvor mange stjerner giver du? :

vær opmærksom på at du ikke må fakturere i bitcoín - og hvis din eneste begrundelse for siden at modtage betaling i bitcoins er at det kan være rart for nogen, så vil det blive set som en privat hævning i virksomheden http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=2156173&vId=0 

En mulighed er "coinify" som Hungry.dk f.eks bruger. Der fakturerer de i DKK og så kan kunden betale i bitcoin via coinify som sætter en kurs de kan tjene på - tager kundens bitcoins og giver DKK til Hungry.dk som dermed har sin betaling DKK - De lever af kursskæringen i https://www.coinify.com/   Kunden kan dermed betale i Bitcoins uden man får bøvl selv med skat 

Om det benyttes noget større ved jeg ikke - jeg mener kursskæring er ca 5% - 6% men det ses jo ikke voldsomt i Bitcoins som jo hopper en del op og ned i alle fald

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Sorø
Tilmeldt 4. Oct 14
Indlæg ialt: 999
Fra  MHN Consulting Skrevet kl. 12:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

Jeg forestiller mig ikke at jeg særligt ofte vil komme til at anbefale nogle at anvende bitcoins som betalingsmideel i deres webshop.

Dels er der de ting som John nævner, dertil kommer de ekstra omkostninger ved at implementerer det, samt det signal det sender.

Mange, ihvertfald af dem jeg omgåes, betragter bitcoin som en skummel valuta der primært anvendes til ulovlige internettransaktioner, f.eks narko-handel på det "mørke" net. Det er selvfølgeligt ikke en helt fair, og jeg har da selv sympati for konceptet. Ikke destomindre er det nogle "associationer" du gerne vil undgå når du skal have din shop til at konverterer, og så er det egentlig lige meget om det er rimeligt eller ej.

//Morten

Fra Rødovre
Tilmeldt 13. Jan 09
Indlæg ialt: 276
Fra  Startenwebshop.dk Skrevet kl. 18:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for jeres svar og synspunkter.

Tilmeldt 2. Sep 06
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 09:44
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Martin

Lasse fra Coinify her.

Der er selvfølgelig fordele og ulemper ved alle betalingsmetoder. Bitcoins største udfordring er naturligvis, at det er en begrænset gruppe af slutkunder, der endnu har bitcoins. Men vi ser, at antallet af Bitcoin-transaktioner er vokset cirka 2.5x hvert året. Og ifølge Hungrys direktør har de 4-5% af deres betalinger i Bitcoin, så det er alligevel væsentligt: http://www.crowdnews.dk/hungry-dk-stor-succes-med-bitcoin/

Af fordele er der selvfølgelig, at det er gratis for webshoppen at tage imod. Så hvis de sælger for 100.000 kr med vores betalingsløsning, så udbetaler vi også præcist 100.000 kr til deres bankkonto. Som John Hannover rigtigt skriver, så tjener vi vores penge på en valutamargin, da vi veksler fra bitcoin og til den valuta, som butikken vil have udbetalt i. Så det er ligesom den valutamargin din bank tager, hvis du handler med dit danske VISA-kort i Tyskland. Den er dog normalt en del lavere, end hvad John Hannover skriver.

En Bitcoin-betaling er desuden 100% garanteret, så der er ingen risiko for svindel med tilbageførsler. Inden for nogle brancher, fx salg af dyre modeartikler, er det en kæmpe fordel.

Desuden kan vi udbetale til bankkonto inden for få dage, så det hjælper på likviditeten.

Hvis du forventer, du kan få nogle gode kunder på vognen, så skriv mig en besked og vi kan lave en aftale, hvor alle får noget ud af det.

Bedste hilsner
Lasse Birk Olesen
CPO, Coinify

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Lasse Birk Olesen:
Så det er ligesom den valutamargin din bank tager, hvis du handler med dit danske VISA-kort i Tyskland. Den er dog normalt en del lavere, end hvad John Hannover skriver.

Helt ok - jeg tog dog mit tal ud fra to konkrete prøvehandler i hungry helt enkelt - og dagens bitcoin kurs, men i alle fald har det jo ingen betydning for sælger, som får sine DKK - det er køber der betaler den omkostning, og jeg vil tro bitcoin købere er mindre følsomme overfor kursen lige i sådan en handel, end man måske ville være overfor et kortgebyr - hvor i sagens natur dankort vil være mange gange billigere, og selv int. betalingskort vel også i det samlede billede billigere, men det synes jeg også er helt naturligt

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Odense
Tilmeldt 17. Jun 07
Indlæg ialt: 280
Skrevet kl. 11:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Martin - jeg ved godt, det er et meget gammelt spørgsmål - men ikke desto mindre, er det jo mere interessant nu end nogensinde før.

Vi har ventet helt til 2017 med at implementere bitcoin betaling på vores shop (studyshop.dk), og her lidt over en uge efter implementeringen, er første btc-betalende kunde i hus. Det havde vi nok ikke rigtigt regnet med.

Jeg hører meget gerne fra andre shops, der har erfaring her fra 2017?

Køb dit juletræ på nettet, leveret til døren og afhentet efter jul...

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror at et lille problem for mange er bogføringen, hvor man jo ikke kan bogføre i bitcoins men kun i DKK
OM skat her vil se betalingen som en privat hævning hver gang - og sætter man selv bare DKK ind eller hvordan de ser på om bitcoins her er integreret del af forretningen ved jeg ikke

Jeg ved at f.eks. www.coinify.dk  i forhold til f.eks hungry løser det ved at Hungry fakturerer bitcoins - men gør det via coinify der sætter kursen- Coinify gå imellem og modtager kundens bitcoins og betaler Hungry den præcise pris i DKK, så hungry mig bekendt dermed slipper for problem med - både om det skulle ses som privat hævning da bitcoin ikke er off. valuate OG for hver gang at slås med kursdifference. 

Ofte kunne prisen jo være 10 dkk og så får man et beløb i bitcoins som er 9 eller 11 dkk og hver gang står med med kursdifference at slås med

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)