Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Post aldrig nået frem?

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 29. Jan 15
Indlæg ialt: 38
Fra  Reverence Skrevet kl. 17:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino

 

Jeg står i den situation, at jeg har sendt nogen prototyper til Pakistan (værdi godt 1300kr), som brev A, da det både skulle gå hurtigt, være effektivt og være minimale omkostninger. Dette gjorde jeg d. 18 november.

 

Vi har i dag d. 27/12. Pakken er stadigvæk ikke modtaget af klient.

 

Er der overhovedet noget man kan gøre, selvom man med brev ikke har track/trace og forsikring? Jeg tænker at Post Danmark da må vide hvilke "led" de har, og dermed kan give et par kontaktmål man kan kontakte (post centre).

 

Jeg har en idé om, at min label er faldet af, da den var klistret lidt dumt på, og post damen havde meget travlt (ingen undskyldning, men jeg opdagede det først da hun havde taget pakken fra mig, hvorefter jeg sagde at den så ud som om den sad lidt løst faktisk), og måske (lille håb) kunne være havnet som mistet gods. Pakken ser meget speciel ud, og burde være let at finde.

 

Jeg har kontaktet Post Danmark kundeservice efter 10 dages tid, for at høre om hvordan og hvorledes (netop fordi jeg havde hørt det kunne tage lidt ekstra tid), hvor de sagde jeg kunne sende dem en mail efterfølgende for at følge op - der har dog stået "teknisk fejl" alle de 22 gange jeg har prøvet at sende en mail nu, fordi deres telefontid tager godt 20-30 minutter at vente på...

 

Der er toldbehandling, men da ikke i godt en hel måned? Det virker lidt mystisk.

 

Er der nogen der har haft lignende erfaring?

Jeg ville ærgre mig over at skulle bruge 1300kr igen, men ærgre mig endnu mere, hvis pakken faktisk dukker op om en uges tid.

 

Hvad havde I gjort? Uanset hvad må jeg nok se i retning af, at købe nyt ind en gang til, og så sende som pakke, og betale det ekstra i tid og penge. Men det er vel det man siger - lær af dine fejl tidligt. :-)

 

MVH

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Oct 12
Indlæg ialt: 175
Fra  Indexed Webbureau Skrevet kl. 17:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er nok ikke andet at gøre end at sende den igen

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Var brevet forsynet med en tolddeklaration? Hvis der er andet end alm. brevkorrespondance i brevet, er det dit ansvar at forsyne den med det.

send istedet brevet som rekommanderet. Det er billigere end almindelig pakkepost, men ligeså sikkert grundet track and trace.

Tilmeldt 29. Jan 15
Indlæg ialt: 38
Fra  Reverence Skrevet kl. 18:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej, det var den faktisk ikke. Det er første gang jeg har prøvet dette, og kundeservice nævnte intet om dette i vores samtale. Måske jeg selv skulle have undersøgt dette.

 

Ved du hvad der sker, hvis dette ikke er tilfældet?

 

Det vil jeg kigge på til næste gang.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 18:22
Hvor mange stjerner giver du? :

 

Du glemmer at Pakistan er et uland - så deres post og toldvæsen fungere ikke optimalt så det kan tage land tid for pakken at nå frem hvis eller den når frem.  Jeg fatter ikke at du overhoved har brugt Post Danmark til sådan en forsendelses som er vigtigt for dig.  Send en ny pakke / brev med et kurerfirma (DHL, UPS, FedEX ) så er pakken i Pakistan i løbet af få dage. 

Tilmeldt 29. Jan 15
Indlæg ialt: 38
Fra  Reverence Skrevet kl. 18:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg havde godt tænkt tanken - at det ville tage ekstra tid. Men en hel måned, når Post Danmark selv siger 14 dages tid er relativt normalt, inkl. toldbehandling.

Som sagt er det første gang, så jeg tog det der lå mig tættest og virkede sikkert. Nu ved jeg det i hvert fald til næste gang.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Freddenmr:

Jeg havde godt tænkt tanken - at det ville tage ekstra tid. Men en hel måned, når Post Danmark selv siger 14 dages tid er relativt normalt, inkl. toldbehandling.

Som sagt er det første gang, så jeg tog det der lå mig tættest og virkede sikkert. Nu ved jeg det i hvert fald til næste gang.

Som Ravn nævner, er Pakistan bagud i udviklingen og derfor kan det, af helt naturlige grunde, også bare tage længere tid. Tolddeklarationen er til for, at det netop skal tage kortere tid. Uden tolddeklaration, vil man formentlig undersøge indholdet indgående og det kan tage tid. 

Jeg har selv været i kontakt med kundeservice nogle gange (privatkunder) og de ved ærligt talt ikke specielt meget - jeg måtte forklare dem hvad en tolddeklaration er og hvordan den ser ud. Idag arbejder jeg tilfældigvis, ved siden af studiet, på et posthus. Hvis du tager ned på nærmeste posthus, vil de være mere kompetente til at hjælpe dig. Gå ind på www.post.dk og find nærmeste "rigtige" posthus (de røde posthuse med fuld serviceydelse, når du fremsøger på kortfunktionen). 

Som sagt vil jeg anbefale dig at sende brevet rekommanderet og med tolddeklaration næste gang :)

Tilmeldt 29. Jan 15
Indlæg ialt: 38
Fra  Reverence Skrevet kl. 19:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Rigtig god(e)t svar.

Lige præcis. Jeg synes jeg stod med flere spørgsmål end svar efterfølgende.

Det er desværre sådan, at de har "sparet" vores posthus væk (Bornholm), og har placeret resterne af det i en Meny butik - med kun 1-2 egne post-ansatte. Deres Meny ansatte er meget ubehjælpelige (blandt andet hende som "hjalp" mig med at sende pakken).

Men jeg vil helt klart prøve dette.

Hvor lang tid havde du villet trække den? Jeg tænker i hvert fald til d. 11 januar, da jeg har en leverandøraftale der, men efter det må jeg nok trække i land og købe nyt hjem, desværre. Man har vel lov at håbe.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Freddenmr:

Rigtig god(e)t svar.

Lige præcis. Jeg synes jeg stod med flere spørgsmål end svar efterfølgende.

Det er desværre sådan, at de har "sparet" vores posthus væk (Bornholm), og har placeret resterne af det i en Meny butik - med kun 1-2 egne post-ansatte. Deres Meny ansatte er meget ubehjælpelige (blandt andet hende som "hjalp" mig med at sende pakken).

Men jeg vil helt klart prøve dette.

Hvor lang tid havde du villet trække den? Jeg tænker i hvert fald til d. 11 januar, da jeg har en leverandøraftale der, men efter det må jeg nok trække i land og købe nyt hjem, desværre. Man har vel lov at håbe.

Det er svært at sige, netop grundet uklarheden omkring forsendelsens mulige bortkomst. Du skal også indtænke, at der er tale om et fattigt land og forsendelsen evt er blevet "stjålet" af noget personale et sted i processen. 

Hvis du har råd, ville jeg da klart sende en ny forsendelse. Samtidigt ville jeg skrive en venlig beskrivelse af din oplevelse til PosrDanmark :)

Tilmeldt 28. Dec 15
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 07:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg solgte engang en brugt netværstester til en i England sendte med postdanmark den blev solgt for 5000 jeg mente det var fint for der var jo forsikring på 4500 på pakker TROEDE jeg for fandt ud af dette gælder ik udlands pakker der er 350kr mener jeg det var pr kilo den vejede et kilo :) efter 10 dage var den ikke ankommet til køber endu, tjekkede track and trace der stod bare den havde forladt afsender landet viste godt postdanmark er svære at bokse med så kontakted Royal Mail i England før jeg ringed til Postdanmark kundeservice og hørte om de havde modtaget den det havde de ikke, 

Så ringed jeg til Postdanmark og sagde min pakke var ik kommet til modtager det første de sagde var min pakke var modtaget i England og den måtte ligge i tolden..

Jeg mente at det var løgn det hun sagde og sagde jeg havde kontakted Royal Mail de havde ikke modtaget noget der ovre og ikke rigtig gjorde så meget i fortolding af EU forsendelser så jeg mente jo min pakke måtte ligge ude i havet et sted mellem England og Danmark og vis hun kigged i sit system var jeg sikker på der stod den havde forladt Danmark og det betød altaå ik den var havnet i England endu så mit bud var jo lige så rigtigt som hendea bud og det kunne hun godt se at det havde jeg jo ret i faktisk jeg kunne klage over det når der var gået 14 dage og skulle udfylde en klage på deres hjemmeside efter en længer klage udfylding hvor man ikke kunne copy paste så tog jo en time at udfylde den sagde den Internale server erroe og alt forsvandt jeg havde intastet gjorde den 4 gange så var jo lige et par timer spildt og mig ret sur..

2 dage efter bipped den ind til toldbehandling i England stod der kl 12.01 

den bibbep ud som toldbehandlet kl 12.02 

Tror ik på den har været i England i 12 dage før de fik bippet pkken ind postdanmark har bippet den ud i Danmark og glemt et bur med pakker i 12 dage et sted for vil da mene det må være Postdanmark der bære ansvaret indtil næste destination bipper den som modtaget men lød ik til de ville tage ansvaret for noget den blev jo med det samme lagt over på Englands postvæsen 

pakke til EU har jeg siden sendt med GLS ingen problemer overhovedet siden og meget billigere enda.

Så jeg ville tage en kurer har en kammerat der bor i Angola der blir alt post der er værdier i faktisk væk under forsendelsen i Angola og de har nogen steder ikke en addresse så det blir sendt til hans navn det gule hus 3 huse fra rådhuset i byen hvor det skal afleveres som addresse jeg har sendt noget til ham og brugte jo DHL som han sagde jeg skulle det ankom til tiden og leveret det rigtige sted det var jeg ellers rimelig skeptisk over for, med den addresse :)

(Beklager grammatikken er ved at tage et kursus i det mente ik det var nødvendigt at lære i folkeskolen så må man jo rette op på det nu da min lære godt kunne have sagt man skulle bruge skrift sprog til andet end dagbøger og analysering af sagprosa og dansk stil)  :)

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)