Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad koster en appudvikler?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 18. Jul 15
Indlæg ialt: 172
Skrevet kl. 16:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg leder efter en appudvikler til ios og muligvis android. Vil gerne hyre en udvikler i 1 måned, da jeg tror man får mere ud af det end at bede en virksomhed lave sin app og så tager de 200k for det.

Efter en hurtig google søgning kom jeg frem til at en app udvikler med en bachelor i datalogi med 4 års erhvervserfaring får 40.000 i måneden ca.

Lyder det korrekt? Har du/i nogen erfaring med at hyre en udvikler? Noget jeg bør vide inden jeg går igang?

Mvh

Fra Vejle
Tilmeldt 3. Nov 05
Indlæg ialt: 78
Fra  WEST SOFT DEVELOPMENT Skrevet kl. 16:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Det passer nok meget godt at det koster min. 40k. Dertil kommer feriepenge , pension, sygdom mm.
Det er dog nok pænt svært at finde en person der vil være ansat i kun en måned og ikke mere.

Så skal du bære utrolig heldig at finde en der lige er arbejdsløs og samtidig er god :)

Jeg synes det lyder vildt med 200k hos konsulentfirmaer for en månedsarbejde.

(Vi tager under det halve i for en appudvikler en Md.)

Tilmeldt 18. Jul 15
Indlæg ialt: 172
Skrevet kl. 17:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg forklarede mig måske ikke helt. Når jeg har henvendt mig til folk for at høre hvad app'en koster at lave, så siger de alt fra 20-200k og derfor føler jeg ikke det er til at finde ud af hvem jeg kan stole på, og hvem jeg skal hyre.

Samme erfaringer har jeg når jeg skulle have ordnet mine websites, og kan sagtens sige ud fra erfaring at de dyreste er sældent de bedste. I mine tilfælde; aldrig.

Mvh

Tilmeldt 11. Jan 12
Indlæg ialt: 834
Skrevet kl. 17:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du ikke kan få et mere præcist overslag på hvad det koster, så er du får upræcis i dine kravspecifikationer.

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 17:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

simonph:
da jeg tror man får mere ud af det end at bede en virksomhed lave sin app og så tager de 200k for det.

Det er en forkert antagelse :-)

simonph:
en app udvikler med en bachelor i datalogi med 4 års erhvervserfaring får 40.000

En datalog er som udgangspunkt ikke en "app udvikler" ... de fleste dataloger vil nok hurtigt kunne sætte sig ind i det - hvis de gider.

Derudover er de 40.000kr/mdr selvfølgelig en løn for en fastansat udvikler, hvis du kun har arbejde til et par måneder eller seks, så skal du nærmere regne med en løn på omkring 80-100.000kr/mdr.

simonph:
Noget jeg bør vide inden jeg går igang?

Ja masser ... Det kaldes at projektlede ... er det noget du har erfaring med? Hvis ikke så vil jeg bestemt ikke anbefale dig at give dig ud i det alene :-)

Uanset hvad vil det være billigere for dig at gå til en etableret virksomhed eller freelancer, det handler om erfaring og ressourcer. Det handler om at kunne behovsafdække og projektere en given opgave, derudover ved de fleste selvstændige udviklere / virksomheder hvem de skal ringe til hvis de står og mangler en explicit kompetence.

Det gør du rimelig sikkert ikke :-)

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 31. Aug 11
Indlæg ialt: 587
Fra  Eos Web I/S Skrevet kl. 20:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Ud over det allerede nævnte, så er der en anden ulempe ved at hyre en medarbejder i en måned.

Når du går til en virksomhed og køber en app, så indgår du i en aftale om, hvad der skal laves. Hvis noget går galt, så vil de muligvis tage noget af risikoen (f.eks. ved sygdom eller lignende). 

Hvis du hyrer en person i en måned, hvad så hvis han bliver syg? Hvad hvis projektet bliver forsinket af den ene eller anden årsag? Det er altså noget sværere at være efter en ansat end være efter en virksomhed.

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 21:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Medmindre du er en god projektleder, og har erfaring med denne type projekter, tror jeg at du får det bedste resultat ved at benytte et firma. 

Jeg har arbejdet med softwareudvikling i mange år, og min erfaring er, at projekters succes ofte er afhængige af, hvor god man er til at stille de rigtige spørgsmål.

En mindre erfaren udvikler vil måske bare lave det du beder ham/hende om, hvor en erfaren udvikler, eller et firma, er meget bedre til at stille de rigtige spørgsmål, så de rigtige valg bliver truffet hele vejen gennem projektforløbet. 

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)