Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Facebook konkurrence

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)
Fra Silkeborg
Tilmeldt 13. Nov 13
Indlæg ialt: 332
Fra  MOBILAKTIV.DK / CBD4EVER.DK Skrevet kl. 00:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Sune,

det er korrekt, men nu spørger trådstarter om man , og ikke hvorvidt hvem der gør hvad, og hvorfor og hvordan.
Det er helt korrekt, de fleste gør det ustandseligt hver eneste dag, og faktum er at det må de rent faktisk ikke. Du må jo heller ikke køre over for rødt, bare fordi din nabo gør det vel :)
Der er dog muligheder alligevel - ikke med opfordring til deling, medmindre du laver noget content som bliver delt lidt af sig selv uden der bedes om det, og alternativt er jo at lave remarketing på facebook eller andre medier, eller simpelthen købe sig til annoncering, for så er det en helt anden sag.

Mulighederne er dér, spørgsmålet er bare hvordan og hvor, og der er jo i tusindvis af grupper, man kan slå op af gode tilbud osv. 
For lige at præcisere, så som jeg skriver et andet sted, er det et socialt medie, som er gratis at bruge og synes også det er noget pladder, men det berettiger mig jo ikke til, bare at gå direkte bevidst imod lovgivningen.

Med dette et rigtigt godt nytår.

Mvh. Per

Fra The Moon
Tilmeldt 2. May 14
Indlæg ialt: 854
Fra  Space Surfer Skrevet kl. 13:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Sune Kovshøj:

Nu kommer jeg lige med et tillægsspørgsmål (bare af interesse)

Hvem håndhæver dette ? 

Man ser det jo konstant og hele tiden på div. facebook sider ?

Hej Sune

Markedsføringsloven høre ind under forbrugerombudsmanden og man kan via forbrug.dk spam melde en virksomhed som forbryder sig mod denne lovgivning.

Jeg har gennem det sidste års tid, spam meldt alle de ulovlige konkurrencer der kommet på min tidslinje, ikke til forbrug.dk, men til Facebook direkte, med henvisning til den danske markedsføringslov. Jeg kan se en tydelig ændring af div. konkurrencer lige nu, hvor de fleste efterhånden har fattet, at man hverken kan kræve eller må opfordrer til nogen form for deling. Om det så skyldes at Facebook er begyndt at sende en venlig hilsen til div. sider grundet flere bruger efterhånden spam melder eller hvad det nu måtte skyldes ved jeg ikke, dog kan jeg tydelig mærke en ændring.

Her er så lige et par guldkorn til nogen der vil lave en forretning ud af dette.
Jeg har somme tider kontaktet virksomheder, på en yderst pæn og ordentlig måde og gjort dem opmærksom på deres "forbrydelse".
Det har meget ofte ført til en dialog med virksomhederne har spurgt om hjælp til det ene og andet med Facebook og annoncering.
Med en smule ordentlig kanvas, en ordentlig dialog og en hjælpsom måde at gå til virksomhederne på, så er der altså en smule forretning at hente her.
Grib den, hvis nogen har lyst.

Blot en lille sjov ting i den forbindelse, så har jeg af flere gange sendt mails til forbrug.dk med spørgsmål og ikke mindst udbedt forbrug.dk om en præcisering af hvad der menes med div. tekster i markedsføringsloven, og lad mig bare sige det sådan, de aner ikke selv hvad der står i lovteksten.

Hvordan kan vi som forbruger så overhovedet kunne forholde os til noget der er så difust.

Tilmeldt 20. May 07
Indlæg ialt: 114
Skrevet kl. 11:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Hvordan kan jeg lovligt lave reklame for mit firma, og få delt det på fb.

Jeg synes at jeg læser en masse om hvad man ikke må, men mangler eksempler på hvordan det kan gøres lovligt??

Mvh

nuser43

Fra The Moon
Tilmeldt 2. May 14
Indlæg ialt: 854
Fra  Space Surfer Skrevet kl. 19:03
Hvor mange stjerner giver du? :

nuser43:

Hej

Hvordan kan jeg lovligt lave reklame for mit firma, og få delt det på fb.

Jeg synes at jeg læser en masse om hvad man ikke må, men mangler eksempler på hvordan det kan gøres lovligt??

Mvh

nuser43

Anything goes....

Så længe du bare holder holder dig til gældende markedsføringslov.

Ja og hvad kan man så gøre for at få trafik?

Her kan jeg jo passende spørge, hvorfor Facebook?
Hvad får dig til at tro Facebook er den rigtige platform for dig?
Hvad får dig til at tro dine kunder er på Facebook og vil være modtagelige for markedsføring af denne kanal?

Ja lidt provokerende kan du mene, men disse spørgsmål er mere for at sætte tingene lidt på spidsen, da Facebook ikke altid er det guldæg som mange virksomheder gerne vil gøre det til.
Jammen vi skal da som virksomhed da være der.......   Næææææ det skal i da nødvendigvis ikke.

Mit råd, for hvad det nu er værd er altid at få lavet en gennemgående digital strategi for virksomheden. Så spare i både tid og penge på sigt.

Men hvad kan man så gøre, hvis dette er på plads?

Udgangspunktet, hvis man overholder locgivningen og skaber følgere der bliver og disse skaber værdi i form for aktivitet, altså bliver jeres tale rør til omverdenen, eller skaber trafik til jeres webshop, er altid content der har værdi for dem.

Et eksempel.

Hvis nu man har en butik/webshop der sælger slips, hvad tror du skaber mest trafik.
Det ene produkt billede efter det andet, med div. tilbud, eller en video hvor man kan se og lære at binde div. slipseknuder?

Du vil med garanti få de bedste følgere ved sidste valgmulighed og du vil med garanti få spredt dit budskab bedst mulig.
Så her skaber du en værdi for dine følgere som ikke kun varer 5 minutter, men som sikkert vil blive brugt i mange tilfælde.
Og her er tricket så (ifølge din digitale strategi) at denne video skal være på din Youtube kanal og ligge på din webshop og ja evt. få en blogger til at lave videoen så der kommer URL adresser fra andre sider.(SEO)

Da du sikkert starter fra nul på Facebook, kan du altid booste til en start, og her være meget præcis med din målretning så du rammer lige ned midt i dit kunde segment. Tænk her på alder, lokation, interesser, køn, og ikke mindst tidspunktet for dit boost.

Her kunne du igen med din digitale strategi, lave en 3,6 12 mdrs. markedsføringsstrategi som du løbende kan lave og bare time denne på Facebook, så du har styr på tidsforbrug osv.

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)