Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Iværksættelse af ure

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 22. Dec 15
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 14:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Jeg er i gang med at starte eget firma og der vil jeg gerne sælge bla. ure, hvor kan jeg få dem støbt, og lavet af eget design? Helst i DK, men alle svar er gode nok.

Tak på forhånd :) 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,7 stjerner givet af 3 person

1 man støber ikke ure som udgangspunkt - de udfræses af stålblokke eller andet

2 det er der ingen i DK som laver

3 egne urkasser vil i start omkostning koster over 100.000 kr eller mere

langt de fleste "designer" ure bruger standardkasser fra Kina - standard skiver som de får eget tryk på ved større oplag - div standard kranse/bezel - og standardværker, alt fra kinesiske Seagul manuelle og kvarts, til visse japsere 

Det er en meget konkurrence fyldt sag du vil begive dig ind i

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 22. Dec 15
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 17:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Okay mange tak

Hvad du forslå at gøre? Hvilke sider kan hjælpe mig det dette?

Tilmeldt 19. Nov 06
Indlæg ialt: 59
Skrevet kl. 08:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Jeg ved det er dårlig stil at slukke lyset i en ny iværksætters øjne, men det bedste råd her er sandsynligvis at du skal holde dig væk.

Ur-branchen er en lukket fest for de fine mærker, med masser af dygtige iværksættere der står udenfor for at komme ind. Nogle af dem leverer kvalitet og design der fuldt ud kan konkurrere med de etablerede mærker, men får ikke succes fordi de ikke har navn og historie der er vigtigt i luksus segmentet.

I den anden ende af kvalitetsskalaen vrimler det med mere eller mindre heldige designs hvor urene ofte annonceres med fantasifulde listepriser på mange tusinde kroner, man altid ender med at blive solgt på tvivlsomme auktionssites for 5-600 kr.

Dit indledende spørgsmål tyder ikke på at du har nogen egentlig indsigt i branchen, så det vil være op af bakke i ekstraordinær høj grad at komme i gang. Hvis du vil fortsætte af denne vej, anbefaler jeg at du begynder at læse løs og lære på urdebatten.dk eller watchuseek.com. Urene er en spændende hobby, men uden indgående viden om produkterne og markedet vil det være næsten umuligt at få succes.

God fornøjelse :-)

/Jens

Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 11:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:

1 man støber ikke ure som udgangspunkt - de udfræses af stålblokke eller ande

Øhh jo det gør man faktisk i langt de fleste ure. Kun highend ure fræses. Men ikke i stålblokke.

Til tråd starter:

Tror det er vigtigt du ikke lægger for meget i den "information" du kan hente her på Amino.

Hvis du mener der seriøst så tag kontakt til en producent i Kina. Her kan de hjælpe dig videre. Men 100.000 kr. kan slet ikke dække noget som helst hvis du vil have dit helt eget design. Du skal helst finde en urkasse at tage udgangspunkt i. Men det kan de forklare dig meget mere om.

Et lille råd er at have lidt mere styr på hvad du vil lave for et ur. Inden du kontakter nogen! Ellers bliver du ikke taget seriøst. Du skal helst have nogle designs lavet selv.

Køb ev.t en 3D printer og leg med designet først. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:54
Hvor mange stjerner giver du? :

alle highend som ikke er ædelmetal (få guld og platin) er fræst i STÅL 904 L for langt hovedparten - nærmest kun Omega der bruger STÅL 316 L

Det er korrekt at helt billigere ure ofte er forkromede og de støbes i type gunmetal, men her er processen nærmest dyrere hvis man skal lave sit eget design - de 100.000 kr rækker som skrædder i helvede. Det er ikke egnet til mindre produktioner - der skal man - som alle mærkeure over i stål og fræsning.

Selv de billigere laves dog i rigtigt mange fald fræset i stål - specielt hvis antal ikke er meget stort - ex mikromærkers kasser.

Et af de sjove mikromærker er dansk faktisk - og laver det meste selv (ikke værket som er abauche -. indtil videre ETA 2892 - som jeg husker det - som Martin så forfiner med slibninger http://blackpolarbear.dk/video.html 

Her youtupe om fræsning i stål af urkasse 

 

Brug en standard kasse - der er mange at finde i Kina - men stadigt er du bundet af et vist antal skiver da skivepiller og holdere skal matche både kasse og først og fremmest det værk (standard der vælges også) - lige som visere er det. 

Det du oplever, at folk der får egen skvivetryk på ofte - og vælger mellem en række visere, men i virkeligheden ikke fuld eget design. Skal du ha det, skal du op i klasse med f.eks. .Skagen (tidl. dansk) som har så stort antal, at de kan få støbt og fræset osv. Vi taler mio opstartsomk. 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:17
Hvor mange stjerner giver du? :

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)