Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til tolkning af skatte regel for medarbejdere

Side 4 ud af 4 (32 indlæg)
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Whiskey:

Cookie - John Hannover:
det er klart gråzone som minimum - tilfældigvis faldt han 800 kr i løn og tilfældigvis må han bestille for 40 kr om dagen fra arbejdsgiver, men det er jo så den risiko arbejdsgiver tager for, at det forkastes eller arbejdstager for, at det beskattes.

Det at "mad" og lønnedgangen er så tæt forbundne gør at SKAT efter min opfattelse vil betragte det som lønomlægning. Vi er dermed ovre i princippet for bruttolønsordninger. Selv hvis de formelle  regler for bruttolønsordninger overholdes har jeg svært ved at se at dette kan være en fordel for virksomheden i forhold til administrationen og eventuel risiko. 

Udgangspunkt vil være en nedgang i beskatningen af kontantlønnen modsvares af en tilsvarende stigning svarende til værdien af madordningen. Den reelle besparelse vil dermed alene være i arbejdsmarkedsbidraget (svarende til 31 kr årligt).....

I tråden er tidligere korrekt blevet nævnt, at virksomheden - efter regning - kan refundere frokost i forbindelse med en medarbejders ophold på et midlertidigt arbejdssted. De regler er vi udover her. Her er ikke længere tale om at virksomheden refunderer efter regning. Det er medarbejderen selv som betaler via sin lønnedgang. 

vi er helt enige - 

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 22. Sep 11
Indlæg ialt: 151
Skrevet kl. 00:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:

Whiskey:

Cookie - John Hannover:
det er klart gråzone som minimum - tilfældigvis faldt han 800 kr i løn og tilfældigvis må han bestille for 40 kr om dagen fra arbejdsgiver, men det er jo så den risiko arbejdsgiver tager for, at det forkastes eller arbejdstager for, at det beskattes.

Det at "mad" og lønnedgangen er så tæt forbundne gør at SKAT efter min opfattelse vil betragte det som lønomlægning. Vi er dermed ovre i princippet for bruttolønsordninger. Selv hvis de formelle  regler for bruttolønsordninger overholdes har jeg svært ved at se at dette kan være en fordel for virksomheden i forhold til administrationen og eventuel risiko. 

Udgangspunkt vil være en nedgang i beskatningen af kontantlønnen modsvares af en tilsvarende stigning svarende til værdien af madordningen. Den reelle besparelse vil dermed alene være i arbejdsmarkedsbidraget (svarende til 31 kr årligt).....

I tråden er tidligere korrekt blevet nævnt, at virksomheden - efter regning - kan refundere frokost i forbindelse med en medarbejders ophold på et midlertidigt arbejdssted. De regler er vi udover her. Her er ikke længere tale om at virksomheden refunderer efter regning. Det er medarbejderen selv som betaler via sin lønnedgang. 

vi er helt enige - 

vh John H

Jeg kan godt se at det kan virke til at medarbejdere selv betaler, da han går ned i løn og at det han går ned i løn får han mulighed for at købe mad for. Men hvis man ikke officelt melder ud at det er det som den kontante lønnedgang går til. Lad os antage at den udmeldingen er som nedenstående. 

Kære medarbejder, vi ser os desværre nød til at sænke din mdr. løn med 800 kr. pr. mdr. For at råde bod på dette har vi idag indgået et samarbejde med XXXX det betyder at i nu har mulighed for at købe mad igennem XXXX for 800 kr. pr. mdr. Når i handler igennem XXX vil i få 800 kr. pr. mdr. i kan købe frokost for når i befinder jer ude i marken. 

Hvis i har et andet forslag til et argument overfor medarbejderen så hører jeg gerne, eller skal man helt lagde være med at sige til medarbejderen de skal gå ned i løn, men forsøge at sælge ordningen ind til virksomheden hvor medarbejderen er ansat? 

Side 4 ud af 4 (32 indlæg)